herder_lover schreef:
ach agressiever? Weet wel dat mensen in de hondensport die geen vlees voeren maar gewoon brokken, voor een pakwerk-feestje hun honden wel rundvlees geven (uiteraard iets de kook erover
) en het bouillon ervan over de brokken gieten. Dat ze dat doen omdat door het bloed de adreline van de dieren meer gaat stromen en daardoor feller zijn. Dat zou dus ook een verklaring kunnen zijn
Kijk, dit is dus een kwakkel van jewelste.
Ongetwijfeld ken jij mensen die dat doen, maar dit is zeker geen algemeen gebruik, en al zeker niet voor de reden die jij vermeldt...
Dat ze dat doen om hun hond 's te verwennen, omdat ze denken dat hij "beter zal werken", ok.
Maar voor de "felheid"? Kom nou.
En nog eens voor alle leken : pakwerk wordt niet gedaan vanuit agressie, maar er wordt gebruik gemaakt van de (jacht- en buit-) driften van de hond.
En om terug te komen op het onderwerp : het lijkt mij logisch dat je zuiniger bent op een superlekkere hap dan op de steriele brokken.
En dit is niet meer dan normaal gedrag.
Anderzijds heb ik gehoord dat ook het gedrag van dieren wordt beïnvloed door de chemische stoffen die je in brokken aantreft (hyperkinesie, agressie).
En dat is géén normaal gedrag.
Ik heb trouwens de indruk dat mijn hond net veel rustiger en evenwichtiger is geworden sinds hij rauw eet.