Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe eet jouw hond vanaf januari 2006?

Volledig BARF
54
23%
Volledig kompleet vers vlees
34
14%
Volledig brok
5
2%
BARF en kompleet versvoer
96
41%
BARF en brok
5
2%
Kompleet versvoer en brok
18
8%
BARF, kompleet versvoer en brok
25
11%
Anders
Geen stemmen
0%
Door ijscoAnja
Een aantal jaren geleden kregen mijn honden volledig kvv. Daarna dus een paar jaar alleen brokken. En nu sinds een paar weken half kvv half brok.
Door Femke
hier nog steeds 80 -90 % KVV en 10- 20 % BARF.
Volledig barfen wordt denk ik niet met Loebas. Hij wil dat ik alles vasthoud, anders eet hij het niet. Heeft denk ik ook te maken met zijn ongelukkige bouw van de voorhand. Sunday pakt alles tussen zijn voorpoten maar Loebas kan dat niet. Hij kan er dus niet bij liggen, en uit zijn bak eten wil hij ook niet (móét op de grond).

honden ::) ::) ::) ;D
Door missy21
ik ben nieuw hier en wil me er verder in gaan verdiepen, mijn 2 schatjes krijgen nu nog deels brokken, deels kvv en deels BARF...
meestal de maandag, dinsdag, donderdag en zondag in de ochtend kvv en dan sovonds brokken (die als ze over laten wel gewoon nog blijven staan voor ze).
woensdag, vrijdag en zaterdag s ochtens kvv en in de avond BARF en soms ook andersom...

ik hoop dat ik me er dusdanig in kan verdiepen om nog meer over te stappen op kvv en BARF :D
Door Bullekes
[quote="Bullekes"]
mijn honden krijgen vanaf nu 3 of 4 ochtend kvv en de rest Barf. Heb dus ingevuld in poll barf en kvv :)

Maar ben nog aan het denken op de kvv weg te laten en daar toch barf voor in de plaats te doen maar dan wel gemalen omda tik 's morgens om 4 uur niet de tijd heb op stukken vlees te geven :)
[/quote]

En sinds 1 maand voer ik nu VOLLEDIG BARF!!!!
Door Hitam
Ik zie dat ik wel gestemd heb maar niet verteld wat onze hondjes eten. Huub voert ze dus ik heb er niet heel veel invloed op.
Ze krijgen dus voornamelijk kvv (merk?), omdat dat voor het grijpen ligt. Als Huub voer maakt krijgen ze barf. Botten, grote stukken vlees en lappen pens. e dag erna vaak ook. Dan krijgen ze maar een keer op een dag een heleboel.
Vorig jaar kregen ze ook nog wel eens brokken. Die staan er nog wel maar ze krijgen ze nooit meer omdat toch wel duidelijk is dat ze daar niet tegen kunnen. Ze krijgen dan ogenblikkelijk talgbulten ;D ;D.
Verder krijgen ze ook nog geregeld etensrestjes.
Door veronique
In 2005 : 2dagen barf en de rest kvv.
Nu : 2006 is Vita een 100% barfertje. ook al was ik in het begin erg onzeker (qua voedingstoffen en zo) , nu vind ik het heel leuk om zelf samen te stellen, en Vita kijkt elke maaltijd zo van:"hmmm, wat voor lekkers zal ik nu weer krijgen" ;D
Door mutsie
Sinds kort weer volledig BARF.
Een poos CB gegeven. Gewoon makkelijk en snel.

Nu heb ik mer vriezerruimte en ben aan het inslaan.

Het verschil met KVV vind ik:
De hond is lichamelijk ook bezig met eten. Ze moeten flink kauwen. Ik heb het idee dat ze er veel meer voldoening van hebben.

Ze liggen daarna echt uit te buiken.

Karin
Door EdwinK
Voorlopig eet Brenda nu alleen maar KVV (Duck), maar ik heb net besloten om wat kippenkarkassen en -nekken voor haar te bestellen, om één of twee keer in de week iets anders te geven.
Door Ollie
Ik heb kvv gestemd..de bullen krijgen volledig kvv.

Energique, AHV en smuldier.

Tosca krijgt grotendeels kvv met een paar brokkenmaaltijden per week.
Laatst gewijzigd door Ollie op za 08 apr 2006, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
Hier doen we kvv, semibarf en brok. Net hoe het uitkomt.
Jasper krijgt volledig kvv en regelmatig allerlei kluif spul.
De teckels krijgen brok en doen regelmatig met Jasper mee.
tafelrestjes krijgen ze ook wel eens.
Door Pindy
Onze Bull barft volledig.
Pixie krijgt nog kvv omdat ze nog niet wil barfen :(
Maar daar word hard aan gewerkt.
Ben ook op zoek naar een vleesmolen zodat ik haar voer zelf ga malen en dan barft ze toch een beetje ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door