Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boskat
De hond die krijgt kvv,misschien niet echt duidelijk geschreven,maar het is echt een kliko,al zou ik haar 10 kg kvv op een dag geven.
Als ze het dan uit kotst, zou ze er vrolijk weer aan beginnen en houdt vol,ze zou zich letterlijk binnen no time dood vreten!
Ze krijgt dus geeen brokjes!!!!
Dit gedrag heeft ze al van pup af aan,helemaal geobserdeerd door eten
Vind jullie veroordeling niet terecht dus.
Door bowie
boskat schreef: De hond die krijgt kvv,misschien niet echt duidelijk geschreven,maar het is echt een kliko,al zou ik haar 10 kg kvv op een dag geven.
Als ze het dan uit kotst, zou ze er vrolijk weer aan beginnen en houdt vol,ze zou zich letterlijk binnen no time dood vreten!

Kwam dan inderdaad niet echt goed over en van mij kant daarom verkeerd beoordeeld .
Misschien dat je dan moet kijken wat wel goed zou vullen ik weet niet wat je nu presies geeft aan je hond .
Zet anders is neer wat je geeft in een week misschien kunnen wij dan tips geven wat je zou kunnen veranderen .
Door sylvia
boskat schreef: De hond die krijgt kvv,misschien niet echt duidelijk geschreven,maar het is echt een kliko,al zou ik haar 10 kg kvv op een dag geven.

Maar als dat zo is dan snap ik die boontjes nog niet, jouw hond krijgt dan niet te weinig eten vanwege een overgewicht maar heeft dus een gedragsprobleem waar je aan blijft voldoen door haar vol te stoppen met voer wat dan meer als vulling wordt gezien.
Door conleeuw

Mijn logétje Nana is ook zo'n onverzadigbare hond, ze zou liefs de hele dag lang vreten, als ze thuisis bij haar vrouwtje krijg ze een aantal keren per dag een snoepje omdat ze vraagt en of als beloning, ze blijft piepen en vragen, maak niet uit hoe vaak je haar wat geef, ze wil altijd meer. Komt ze hier, moet ze hier meedraaien, dag of twee blijf ze zeuren, krijg ze niets, dan gaat het vanzelf over, ze blijft een gulzige eter (schrok) maar ze eet en snoept hier normaal. Ze heeft het ook gepresteerd om te spuugen als ze in afwachting van een maaltijd of beloning die ze stadaard thuis kreeg stond te piepen, juist daarom gaf haar baasje dan toe, maar ik heb het gewoon genegeerd en ik geef niet op vastgestelde tijden eten, en zij spuugt niet meer gal..... dus ik zou voorstellen, mits er geen medische oorzaak is, in plaats van als maar toegeven, juist niet toegeven. vaste hoeveelheid per dag eten al dan niet verdeeld over twee maaltijden, en zo min mogelijk tussendoor, anders wordt het probleem volgens mij alleen maar erger. ;)
Door Debora
Voorzover ik weet krijgt Spetter dan ook maar 2 keer per dag eten (gewoon kvv en zelfs minder dan mijn eigen hond ook nog, het arme beest :P)en wordt ze absoluut niet volgestopt. Denk dat mijn moeder qua schooien en extraatjes uitdelen nog strenger is dan ik dat ben ;) Het is meer: Zou ze de kans krijgen dán vreet ze zich idd helemaal vol maar heeft niet bijna iedere hond dat??
Enige gedragsprobleem aan de hond is dat ze baknijd heeft wat best jammer is want je kunt haar ook geen bot geven. Daar zou best wel eens verandering in gebracht mogen worden en ik denk echt dat je dat wel weg kunt trainen hoor....Verder is het een lief beest :-*
Door boskat
Spetter krijgt 3x per dag eten ,s`middags als extra stuk brood en 1 a 2 x per week gekookte groente ,tafelrestje,hetzij boontjes hetzij wortels,verder niks.
Wat de baknijd beterft ,die heeft ze naar mij toe niet,maar moeten geen katten en kinderen in de buurt komen, dan gromt ze als een gek
Idd botten geef ik haar niet meer ,omdat ze dan of katten als ze voorbij haar mand durven te lopen binnen 10meter aanvliegt of kinderen ook en naar ons gromt ze ook ,soms deed ze dagen over een bot,ik kan dit niet hebben met de katten erbij,dus geen bot meer dan.
Ze is onderhand 10,5 jaar ,maar is van pup af aan al zo geweest en achteraf denk ik bij de "fokker"gekomen zo,zag de pups daar uit 1 bak eten
Is of was ook een "fokker"waarvan ik achteraf zeg ,nu ik meer weet ,daar zou ik nooooit geen pup weer vandaan willen,ze is wel goed gezond,hebben we geluk mee gehad,maar verder ,klopten er dingen echt niet.
Door Debora
Ja ok, maar je let er wel veel meer op nu wat en vooral hoeveel ze eet, want ze is ook wel eens dikker geweest ;)
Verder blijf ik de baknijd iets vinden wat je er wel degelijk uit kunt trainen ook al is ze 10.
Door Lizzy
boskat schreef: Spetter krijgt 3x per dag eten ,s`middags als extra stuk brood en 1 a 2 x per week gekookte groente ,tafelrestje,hetzij boontjes hetzij wortels,verder niks.
Wat de baknijd beterft ,die heeft ze naar mij toe niet,maar moeten geen katten en kinderen in de buurt komen, dan gromt ze als een gek
Idd botten geef ik haar niet meer ,omdat ze dan of katten als ze voorbij haar mand durven te lopen binnen 10meter aanvliegt of kinderen ook en naar ons gromt ze ook ,soms deed ze dagen over een bot,ik kan dit niet hebben met de katten erbij,dus geen bot meer dan.
Ze is onderhand 10,5 jaar ,maar is van pup af aan al zo geweest en achteraf denk ik bij de "fokker"gekomen zo,zag de pups daar uit 1 bak eten
Is of was ook een "fokker"waarvan ik achteraf zeg ,nu ik meer weet ,daar zou ik nooooit geen pup weer vandaan willen,ze is wel goed gezond,hebben we geluk mee gehad,maar verder ,klopten er dingen echt niet.
Zou het niet helpen om Spetter in een afgesloten ruimte te zetten met haar voer? In bijv. de hal? Zo kunnen er geen katten en kinderen bij haar komen en kan zij gewon op haar gemakje eten. Dat brengt vaak een hoop rust voor iedereen met zich mee ;)
Door Lil
Ik voer de beesten (twee katjes en een hond) ook allemaal apart. Hier is er absoluut geen baknijd. Veel mensen vinden dat vreemd. Heb ze van begin af aan apart gevoerd, omdat de zwakste (de zwarte kat) anders niet eet en de andere kat alles inclusief dat van de hond. De rangorde is hier dermate dat iedereen vrijwillig op zijn beurt wacht met eten. Was vanaf het begin al zo. Doet er trouwens ook niet toe, ze zijn allemaal happy met hun eigen eetplek en ieder eet in zijn eigen tempo zonder gestoord te worden.
Door bowie
boskat schreef: Spetter krijgt 3x per dag eten ,s`middags als extra stuk brood en 1 a 2 x per week gekookte groente ,tafelrestje,hetzij boontjes hetzij wortels,verder niks.
Maar wat geef je precies te eten misschien dat je dat nog kan veranderen .
En net wat Lizzy zegt kan je haar niet apart zetten met haar eten of een vlees bot al zou ze maar lekker het vlees ervan af eten .
Alle beetjes helpen misschien .
Door boskat
Spetter eet in de keuken en 2 van de 5 katten op het aanrecht
Ze krijgt ong 400 gram carnibest per dag(is meestal meer )in 3 porties verdeeld.
s`avonds is dat 200 gram,en de rest ong 100 gram per keer
s`middags een stuk brood ,niks erop ,is ze altijd gewend geweest dus ach om dat nu nog te veranderen na 10,5 jaar
Dat schrokken doet ze ook,als ze alleen in de keuken staat en ook omdat ze weet dat er een bakje vlees op tafel staat en dat wil ze nog al eens jatten na haar eten,dus moet je haast maken voor de katten het op hebben,
Ze weet dat het niet mag,maar soms is de verleiding te groot en als je je dan even om draait is het vlees voor de katten weg
Je kunt dan mopperen en straffen wat je wilt,ze kijkt even schuldig,maar met een blik ,ik heb het toch al lekker gehad ;D
Volgens mij is ze onverzadigbaar,nu las ik wel ergens dat ze zich vol moeten eten,de hele maag vol,dat dat beter was en dan maar 3 a 4 x per week,dat ze dan niet meer zeurden om eten,maar alsze dat niet gewend waren moest je daar een halfjaar over doen het liefst om dat zover te krijgen,maar om dat nu nog te doen?
Door Lil
Of je dat nu nog wilt veranderen moet je natuurlijk zelf weten. Ik weet wel dat Boris het niet accepteert dat de katten boven zijn hoofd (op het aanrecht) eten als hij in een lagere positie eronder staat. Kan dat bij jou ook het probleem zijn? Gesnaaid wordt hier onderling ook (zonder ruzie) en ik vind het echt relaxed om ze apart te voeren. Ieder staat al op zijn eigen plekje klaar. Eentje op de badkamer, eentje in de bijkeuken en de hond in de tuin of in de keuken.
Door Lizzy
boskat schreef: Spetter eet in de keuken en 2 van de 5 katten op het aanrecht
Ze krijgt ong 400 gram carnibest per dag(is meestal meer )in 3 porties verdeeld.
s`avonds is dat 200 gram,en de rest ong 100 gram per keer
s`middags een stuk brood ,niks erop ,is ze altijd gewend geweest dus ach om dat nu nog te veranderen na 10,5 jaar
Dat schrokken doet ze ook,als ze alleen in de keuken staat en ook omdat ze weet dat er een bakje vlees op tafel staat en dat wil ze nog al eens jatten na haar eten,dus moet je haast maken voor de katten het op hebben,
Ze weet dat het niet mag,maar soms is de verleiding te groot en als je je dan even om draait is het vlees voor de katten weg
Je kunt dan mopperen en straffen wat je wilt,ze kijkt even schuldig,maar met een blik ,ik heb het toch al lekker gehad ;D
Volgens mij is ze onverzadigbaar,nu las ik wel ergens dat ze zich vol moeten eten,de hele maag vol,dat dat beter was en dan maar 3 a 4 x per week,dat ze dan niet meer zeurden om eten,maar alsze dat niet gewend waren moest je daar een halfjaar over doen het liefst om dat zover te krijgen,maar om dat nu nog te doen?
Hoe weet ze dat het niet mag? Dit is toch puur zelfbelonend gedrag! Nee, ze mag het niet maar ja, binnen is binnen.

Wat ik dus bedoel is dat je haar helemaal apart moet zetten. Niet bij de katten. Ik heb er hier eentje rondlopen die hoeft maar het idee te hebben dat de kat op haar eten uit is en ze gaat voor de kill. Heel natuurlijk gedrag. Zeg haar dus ergens waar zij gewoon alleen, in alle rust, zonder katten en dus zonder concurrentie, haar eten op kan eten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 24 jan 2006, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
In plaats van die snee brood zou ik haar wat meer kvv geven en voor de vulling misschien wat extra gepureerde (rauwe) groentes. En misschien is ze wel voldaan als je haar eten in 1 keer geeft.
De hond van mijn moeder is ook heel erg geobsedeerd door eten, maar sinds ze barft en maar 1 keer per dag eten krijgt is ze voldaner na de maaltijd en ze krijgt nooit op hetzelfde moment haar eten. Dus misschien dat je als je geen botten durft te geven wel bv. een lap pens kan geven of een groot stuk vlees, zodat ze er lekker mee bezig is. Dan zijn ze vaak ook wat voldaner, ik denk dat je die obsessie nooit weg krijgt, maar het kan wel minder worden. En de hond van mijn moeder is ook heel erg "onvriendelijk"als ze een bot heeft en ik gaf haar gewoon in de tuin apart eten en wachtte dan tot ze het bot op had, dan is er toch geen probleem.
Ik denk echt dat het ook heel belangrijk is dat ze rustig kan eten zonder bang te hoeven zijn dat iemand haar eten pikt, dus ik denk dat je haar lekker apart moet zetten. Dan schrokt ze waarschijnlijk ook minder.
Door boskat
Ze weet echt heel erg goed ,dat ze geen eten of dingen van tafel mag jatten,ze wordt wel bestraft dan
En meestal houdt ze zich er wel aan,maar soms is echt de verleiding te groot en tja dan verdwijnt het in haar maag.
Ik kan haar alleen in de keuken zetten met haar eten,ook wel gedaan,maar ze blijft dan ook schrokken
Nu is het zo met kvv er valt weinig te kauwenen dat was met de brokken ook ,toen ze die nog kreeg
Misschien is het wel een idee om haar op barf over te zetten,ze heeft een paar keer zalmkop gehad ,paar keer ook weer uitgekotst,maar toen had ze idd minder behoefte aan eten scoren, de katten hou ik dan wel uit de buurt van de dame, ze heeft er dan veel langer werk mee om het op te krijgen
Ook dan vertoont ze dat schrokgedrag,het is gewoonte van haar dat alles snel naar binnen moet ,want wie weet krijg je dan nog meer of hebben de katten het ook en dan moet je dat ook nog hebben
Het is echt hebben hebben hebben met eten ,bij haar
Misschien wel normaal voor een hond?
Mijn ervaring met onze eerste hond ,is niet dit gedrag,die kreeg toen ook brokken ,ook met katten erbij,maar dat bleef soms rustig een hele dag staan of ze at zo nu en dan eens wat,niet in 1x alles hap slik weg,
De hond die we vorige zomer hadden te logeren ,had ook dat schrokgedrag niet,die liep ook rustig bij haar bak met eten weg,die had ik afgezonderd in de kamer met de andere katten aan het eten ,maar bleef er wel bij ,want als Spetter dan uitgeschrokt was,kwam ze als de donder naar de kamer en wilde dan aan het eten van de logeerhond beginnen.
Moest altijd zorgen dat de bak met overgeleven eten ergens kwam te staan waar ze er niet bij kon en wilde de logeer hond eten ,die in de bench met de bak of Spetter verwijderen
Dan was het ook feest :-(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door