Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
Nou meneer is erg lastig met eten. Hij wil op het moment alleen carnibest en runner eten. De rest is bah. Bibi is bah, kivo is bah. Terwijl hij dat altijd gewoon gegeten heeft. Hij heeft 3 dagen gedaan over 400 gram kivo. Hij is wel beter op gewicht nu. Maar met zijn super dikke vacht lijkt hij dikker dan hij is. Ik kan zijn ribben en ruggengraat wel goed voelen nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
hannabelgje schreef: zo 03 nov 2024, 09:42 Nou meneer is erg lastig met eten. Hij wil op het moment alleen carnibest en runner eten. De rest is bah. Bibi is bah, kivo is bah. Terwijl hij dat altijd gewoon gegeten heeft. Hij heeft 3 dagen gedaan over 400 gram kivo. Hij is wel beter op gewicht nu. Maar met zijn super dikke vacht lijkt hij dikker dan hij is. Ik kan zijn ribben en ruggengraat wel goed voelen nu.

Pubertje ;D ;D ;D ;D

Helpt het harde handje niet?

(bakje neerzetten, niet binnen 10 seconden opeten? Bakje weghalen en pas weer de volgende maaltijd neerzetten).
Door hannabelgje
Lizzy schreef: Pubertje ;D ;D ;D ;D

Helpt het harde handje niet?

(bakje neerzetten, niet binnen 10 seconden opeten? Bakje weghalen en pas weer de volgende maaltijd neerzetten).
Nee hoor het boeit hem niet of hij eten krijgt of niet.
Gisteren heeft hij kipkarkas met kipfilet gekregen en dat gaat er wel echt goed in. Vanmorgen runner rund en dat eet hij ook prima. Altijd nog beter dan brokken zullen we maar denken. En groenten krijgt hij ook dagelijks. Kuikens eet hij ook.

Door pike
Lijkt me heel vervelend als je hond niet veel wil eten. Mijn pubertje giert altijd van de honger :-X 600 gram per dag gaat daar vlot naar binnen, de trainingssnoepjes niet meegeteld. En het maakt niet uit welke diersoort er in de bak zit. Alleen het bot moet niet te hard zijn, en rare vis wordt uitgetufd, maar verder stelt hij geen eisen :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Luis vind eten ook niet zo boeiend. Ik dan ook niet of hij eet of niet. Ik geef niet toe..
Anders eet hij op den duur enkel nog kip en konijn.
Het trekt uiteindelijk toch altijd wel weer bij. Eens hij beslist toch te eten, eet hij dan wat meer. Zo gaat het op en af. Echt mager is hij nooit geworden. Wel een paar keer misselijk van te lang niet eten. Katten hebben dat sneller, bij een hond zal je dat niet snel voorhebben.
Door hannabelgje
Bob heeft inmiddels weer een prima gewicht. Eten blijft een dingetje. Qua barf wil hij alleen kip en rund eten. Konijn eet hij niet, eend eet hij niet, paard eet hij niet. Kvv is hij ook enorm moeilijk mee. Hij is dol op carnibest en eet daar ook de eend versie van (zit waarschijnlijk 1% eend in ofzo) maar andere kvv doet hij ook moeilijk over. Omdat ik wil dat hij toch ook andere dingen eet zet ik het 1 minuut in de magnetron of ik kook het even. Dan eet hij het vaak wel. Ik heb echt geen idee hoe ik hem andere dingen kan leren eten. Ik vind carnibest, kip en rund een beetje eenzijdig. Smuldier lust hij wel, maar krijgt er diaree van.

Door Lizzy
hannabelgje schreef: do 23 jan 2025, 09:02 Bob heeft inmiddels weer een prima gewicht. Eten blijft een dingetje. Qua barf wil hij alleen kip en rund eten. Konijn eet hij niet, eend eet hij niet, paard eet hij niet. Kvv is hij ook enorm moeilijk mee. Hij is dol op carnibest en eet daar ook de eend versie van (zit waarschijnlijk 1% eend in ofzo) maar andere kvv doet hij ook moeilijk over. Omdat ik wil dat hij toch ook andere dingen eet zet ik het 1 minuut in de magnetron of ik kook het even. Dan eet hij het vaak wel. Ik heb echt geen idee hoe ik hem andere dingen kan leren eten. Ik vind carnibest, kip en rund een beetje eenzijdig. Smuldier lust hij wel, maar krijgt er diaree van.

Ohhww, in de magnetron is echt een no no..... Zooo slecht om daar voedsel in te verhitten......

Kun je het au bain marie opwarmen? Dan komen er ook smaak en geurstoffen los zeg maar.

Kun je de Carnibest die hij het lekkerst vindt niet mengen met een andere KVV? En dan beginnen met 3/4 Carnibest en 1/4 iets anders? En dan bijv. kalkoen, geit of lam proberen. Klein beetje zalm uit blik er doorheen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door