pollekind schreef:
Ik vind het ook een lastige theorie dat van die wolf,en ik kan me er ook niet veel bij voorstellen als ik naar mijn Cavalier King charles Spanieltjes kijk dat ze van de wolf afstammen.OK mijn husky lijkt er al heel wat meer op en de poolhonden die we de afgelopen 16 jaar gehad hebben ook.Maar ik denk ook vaak bijmezelf;"Waarom moet een hond nog net zo gevoed worden als zijn voorouders?"Wij eten ook niet meer hetzelfde als 100 geleden,moet een hond dan ook niet met zijn tijd meegroeien?Want hoeveel mensen eten er nu nog 7 dagen per week verse groenten,vers vlees?Ik niet,ik eet chineesafhaalmenu,chips uit een zak met een hoop geur kleur en smaakstoffen en drink ook graag cola(ook al zo'n gezond product
).Tuurlijk eet ik ook regelmatig vers,maar niet iedere dag.Dus kan een hond dan niet met de moderne tijd mee en ook eens 1 maal in de week een afhaalmenuutje(blikje Pedigree)eten?Ik bergijp Hiram dus wel een beetje.Ik voer ook KVV maar twijfel er wel een beetje aan of het gezonder,is het niet gewoon een andere manier van voeren?(Oh jee,nu begeef ik me op glad ijs tussen allemaal versfans,Sorry...)
Net zoals wij eens naar de Quick, pizzahut of fritkot gaan kan je je hond ook eens fastfood geven en hem blikvoer of brokken geven, net zoals onze fastfood zit daar alleen maar brol in...
En misschien komt het enorme stijgend aantal mensen met overgewicht, cholesterol, hart-&aderproblemen, diabetes en kanker wel door onze slechte levensstijl: levensstijl met te weinig groenten, fruit, vis en vers vlees, noten & zaden en veel te veel geprefabriceerde dingen zoals brood, pasta, microgolfmaaltijden, fastfood....
Alhoewel groenten/fruit bespoten worden & vlees vol hormonen zit & vis sterk vervuild is haalt ons lichaam toch nog altijd meer uit deze ingrediënten dan uit fastfood ( wordt onmiddellijk in vet omgezet omdat ons lichaam er niets mee kan doen). En als je vertrouwbare bronnen hebt waar je biologische groenten, vlees etc kan kopen, dan ben je er toch ook weer zeker van dat dit veel minder vervuild is...
Maar natuurlijk als je zelf het nut van gezond eten niet inziet, is het ook moeilijk om dit voor je hond te doen...