<<Ik geloof je meteen! ;DNu word ik nieuwgierig...........
Neem er wel de tijd voor , is niet altijd even "simpel"![]()
Gr;
Roger.

Moderator: Lizzy
<<Ik geloof je meteen! ;DNu word ik nieuwgierig...........
Neem er wel de tijd voor , is niet altijd even "simpel"![]()
Gr;
Roger.
Hallo,Hoi Gemma, nee, helemaal niet teveel no nonsense! Leerzaam juist! Ik zou graag weten welk boek jij van DHont hebt genomen als basis. Want, ik heb ook twee boeken van hem, maar ik begrijp daar juist geen pepernoot van! Veel ingewikkelder dan Ian B bijv.... (vind ik dan he...). Dus, ik zou het heel interessant vinden om te weten te komen wat jij jouw honden te eten geeft (het dieet volgens DHont) :D. Ik denk dat ik Ian B. makkelijker vind juist door die percentages... Handig om me aan vast te houden, zeg maar....
Ook ik was vroeger [15 jaar geleden] zo n brokkenfanaat. Volgde AKK en het was de brok die hoogtij vierde. Ik zweerde dan ook bij een brok, ook al lieten mijn honden de ene scheet na de andere en poepten ze 100, haha, keer op een dag!
Nu, inmiddels moeder van 4 kinderen en fokker van Engelse Cockers, kijk ik daar totaal anders tegen aan.
Ongelooflijk wat er een rekenwerk bij komt kijken om een hondemaaltijd samen te stellen.
Vreemd dat we dat voor ons zelf nooit doen, nog nooit een collega moeder ontmoet met wie ik de percentages kalk, vitamines en minerales voor onze kroost hebben besproken!!!
Toen ik mijn honden vers vlees begon te geven, was dat indertijd op advies van D Hont, ik kende hem niet persoonlijk, maar publiceerde veel over dit onderwerp.
Mijn kinderen gaf ik op advies van het consultatieburo zo gevarieerd mogelijk te eten, en zie, ze zijn gezond en groeien me boven het hoofd [ letterlijk en soms figuurlijk!!!!!]
Waarom dan niet bij mijn honden? Ik geef ze gewoon zo gevarieerd mogelijk, echt van alles en nog wat.
De puppen zet ik rond de 3 weken op een complete vervlees voeding en ga daar mee varieren, zoals eieren, vlees, vis, groente fruit, melk producten.
Kortom, ik vraag me af of het eigenlijk wel zinvol is om zo precies met tabellen en grafieken de hondenmaaltijden samen te stellen terwijl we voor onze kinderen het allemaal niet zo nauw nemen
terwijl die toch de nodige groeispurten mee maken?
Of ben ik nu teveel NO NONSENSE !!!