Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2989523
pike schreef: Misschien heb ik het gemist, maar waarom was dat te verwachten? Zaten er misschien grote vethompen in de buikholte, die kan je er beter uittrekken. Anders zou ik niet weten waarom hij flink aan de dunne kan komen van een kip.
Nee, ik ook niet.
Tenzij hij echt behoorlijk meer gegeten heeft dan zijn normale portie. Dan zou ik in het vervolg sneller ingrijpen en ruilen voor iets van groenten ofzo.
Gebruikersavatar
Door pike
#2989619
Zelfs dan nog, hier krijgen ze een hele enkele keer ook wel eens een megamaal, en behalve dat ze daarna compleet "stuffed" zijn gebeurt er verder helemaal niks abnormaals. Bijvoorbeeld Armagnac van 11 kg krijgt een compleet konijntje van ruim 1100 gram terwijl hij normaal zo'n 400 gram eet. Geen ontlastingsproblemen, terwijl het botpercentage van een compleet konijn op slechts circa 10% ligt en het orgaangehalte behoorlijk hoog omdat ze ook de complete darmen opeten en bovendien ook nog eens de huid met haren. Bij een kip mis je al die dingen, er zit veel vlees aan maar het botpercentage ligt verhoudingsgewijs hoger. Zou dus niet voor problemen mogen zorgen.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2989828
op het filmpje kan je zien hoeveel hij over houd , maar hij heeft echt heel veel meer gegeten dan dat hij normaal krijgt dus daarom dacht ik dat hij daarvan aan de dunne is gekomen
hij stopte er na een hele tijd zelf mee en toen heb ik het weg gepakt
(er zaten geen vet-hompen aan in de kip en de poten had ik er af gehaald )

denk ook dat de diarree ergens anders van is, want hij heeft het nog ,dus heb vandaag maar probiotica bij zijn voeding  gegeven en okugest van vsm dus hopelijk is het morgen wat minder
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op do 11 sep 2014, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door