Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2588483
Zeg dat wel grootverbruiker  8)
Bovendien heb ik heel wat onhandige bulkverpakkingen die onnodig veel ruimte innemen voordat ik ze in porties verdeeld heb.

Dat scheelt ook veel  :)

het voordeel van veel vriesruimte is dat ik toch behoorlijk veel aanbiedingen kan inkopen
dat weegt echt tegen de extra electriciteitskosten op  :D
Door Roosj
#2588488
Dat was idd ook mijn rede om toch voor een grotere vriezer te gaan dan ik in eerste instantie nodig dacht te hebben.. Maar nu ik naar de barf artikelen kijk.. Had ik mss beter een nog grotere kunnen nemen hahahaha..
Door wijkje
#2588492
Euh..Qua liters heb ik nu meer dan voldoende ruimte.. :biggrin2: Overigens ben ik wel redelijk strict in scheiden van vlees honden/katten en mijn eigen spul.
Het is misschien 1 of 2 keer voorgekomen dat ik echt mijn mijn handen in haar zat omdat het gewoonweg niet paste..
Door anneliesdj
#2592987
El budha schreef:
In de 2 kisten hebben wij het handige schottensysteem van Nadia ingebouwd en dit werkt voortreffelijk.
Welk handig systeem bedoel je? Heb je een linkje?
Door tycolaika
#2592991
Ik heb vier vriezers  al zou een vijfde nie verkeerd wezen  ik heb een kist van 400 liter een kist van 300 liter een tafelmodel kast met drie laadjes. Weet niet hoe groot die zijn?  en een kast van 300 liter dus een kleine 1000 liter ruimte. Maar soms  denk ik ...ohjeee das te min :))
Door Jump
#2594157
tycolaika schreef: Ik heb vier vriezers  al zou een vijfde nie verkeerd wezen  ik heb een kist van 400 liter een kist van 300 liter een tafelmodel kast met drie laadjes. Weet niet hoe groot die zijn?  en een kast van 300 liter dus een kleine 1000 liter ruimte. Maar soms  denk ik ...ohjeee das te min :))
Te min! :o

Ik heb 1 kast van 240 liter en 1 kistje van 100 liter,dát is pas proppen!
Gebruikersavatar
Door rupa
#2594295
voor 2 kleine hondjes hebben we een kist en een kast 3 laden ongeveer samen 200 liter en als er nood aan de man is hebben we nog voor onze eigen gebruik 2 ladekastjes samen ongeveer 160 liter maar die wil ik zoveel mogelijk voor ons zelf gebruiken anders weet ik het wel :biggrin2:
dit is ruim voldoende voor de honden en wil ook niet meer vriesruimte hebben anders blijft het ook maar te lang in de vriezer liggen en dat vind ik ook niet nodig ;) de mogelijkheid is er voldoende om aan vlees te komen op korte termijn.
gr paulien en ruud ;)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2594381
Ik verbaas me echt over de hoeveelheid liter die sommige hebben.

Zal vanavond eens kijken hoeveel liters ik heb. Misschien moet je aantal liters verglijken me de consumptie per dag. :-P
Door Irish
#2594394
Ik vind dat ik het erg netjes doe qua vriezers. Heb 2 grote honden 2 katten die vers krijgen en verkooppunt van DARF.
We hebben een vrieskastje met 3 lades, waarvan 1 voor onszelf en de rest voor de katten/geportioneerd orgaan ofzo voor de honden. Dan heb ik nog een klein vrieskistje van.. 100L ofzo, geen idee, klein ding iig. En voor de DARF heb ik een enorme 8 lades vrieskast erbij. Ja kist was praktischer, maar moet wel passen natuurlijk. Kan voor krap maandje in slaan denk ik, maar ik vind het goed zo :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2597343
Cupcake schreef: Wauwie wat een hoop mensen met heulheulheulveul vriezerruimte! Ik is jaloers :-\
Hoe krijgen jullie daar goedkeuring voor van je wederhelft? :-[
Snap nu wel iets van je bestellingen via lijntjes die ik soms voorbij zie komen.
Goedkeuring?! Dat gaat vanzelf, tenminste bij ons. Eerst begon ik met 1 hond met de vrieskast met 3 lades (dat was 'onze' tweede vriezer). Dat bleek al snel nogal klein. Dus kocht ik in bij de kringloop een tweede vrieskastje gekocht, dus toen 6 lades voor de honden. Dat leek ruim..... Niet! Zwager ging een nieuwe vrieskast kopen en had een vrieskist over van 1m. breed. Nou dan heb ik veel ruimte  :o Dacht ik. Want die kwam dan in de plaats voor ons vrieskastje en hadden we die weer terug voor ons eigen vlees.
Dus toen een 1m brede vrieskist en een vrieskast met 3 lades. Als snel had ik toch weer te weinig ruimte en een hond erbij. Dus op zoek naar een tweede kist (1,20m breed), gevonden en opghaald, tweedehands. 
2 vrieskisten en een kastje. Maar ja, echt handig was het allemaal niet, ik wilde één hele grote vrieskist. En dat is gelukt. Ik heb een tweedehands gevonden van 1.80m breed, die kwam in de plaats voor het kastje en de kist van 1.20m en eigenlijk ook de kist van 1m, maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen om die weg te doen. Ik heb toen 'onze' vrieskast verkocht en het vrieskistje is nu voor eigen consumptie. En alles voor de honden zit nu in de grote kist en dat bevalt goed. Er kan echt heel veel in. En dat hebben we ook nodig in de winter tijdens het jachtseizoen. Al het afval wat van het slachten komt gaat in de hondenvriezer, zo kunnen we een heel eind naar de zomer toe doen met de wintervoorraad en dat is fijn.
Pas in de zomer moet ik karkassen bij gaan kopen. Spiervlees moet ik wel aanvullen in de winter.

Dus ik heb nu een vrieskist van 1,80m breed, in houd weet ik niet goed, voor twee honden en een kat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door