Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ike
:-\ het wordt inderdaad tijd voor een extra vriezertje maar eerst moet er boven nog het een en ander gebeuren zeg maar en daarna hebben we een kamer over en kan ik daar een extra vriezer kwijt (we wonen pas sinds pas in dit huis en in hoofddorp en er moest hier heeeeel veel gedaan worden, maar we schieten al op).
Heb trouwens even op je site gekeken lupa en dat ziet er prachtig uit!!!!!!!
Door westie
Helaas voelt ze zich nog steeds niet ok :'(. Ze heeft gisteren wel kippennekken gegeten. Die vond ze heerlijk (net als IKE).
Jammer van die groepskorting ;).

Isis heeft altijd al last van spugen gehad. Bij brokjes hield ze het ook bijna nooit binnen en weigerde vervolgens dat soort brokjes nog te eten. Met bibinatuurmix ging het beter, maar ging ze in het begin aan de diaree en nu geen last meer. Ze spuugt nog wel bij (te veel?) worst of kaas. Als of het te zwaar is voor haar. Komt het niet door de kaas, aangezien je alleen kip en kaas had gegeven ;).Geef ISIS wel (foute ;)) beloningen. Die houdt ze tenminste wel binnen. Ik heb tot nu toe geen BIBImix gegeven. Had begrepen dat dit voor minder actieve honden was (maar misschien fabeltje) Wel Lams. Deze at ze met nog meer plezier en zelfs met wat worst niet gespuugd! Succes met Ike. :D
Door westie
Wat is jouw mening? Eet Isis geen bibi (maar wel kippennekken) door die baarmoederontsteking of heeft het iets met rund te maken (zie medisch; heb ik zelfde vraag gepost) ??? Hoop de baarmoederontsteking, maar vindt het erg raar dat ze wel die nekken eet. Kan moeilijk alleen nekken gaan geven. :-\
Door Ike
Ike vanmorgen vroeg weer gespuugd, had gister avond rond 9 uur voor het laatst gegeten (kip) en vanmorgen was het eerste beetje ontlasting redelijk maar het beetje daarna erg zacht, tussen de middag heeft hij (per abuis) van mijn dochter een kalfs peesje gehad en toen ik in de namiddag thuis kwam had hij weer gespuugd, toen hij uitgelaten werd had hij de spuitpoep, ik begin dus meer richting virusje te denken.
Hij krijgt dus maar weer even nalleen kip. :-\
Laatst gewijzigd door Ike op di 26 apr 2005, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
Tja, Virusje lijkt dan logischer. Reageert Ike dan ook zo sterk op kalfspezen?
Door Ike
Ike heeft normaal gesproken geen last van kalfs pezen,dit zijn nog pezen bij de dierenwinkel vandaan en dus niet van de slager of zit daar weing verschil in? Was nog niet zover met pezenvan de slager (heb nog geen slager gevonden in de buurt die dit voor me heeft), maar het is toch een virusje wat Ike heeft (zie medisch: van slag door voer of virusje)
Door westie
Tja, dat had ik later pas in medisch gelezen, vandaar. Wat die pezen betreft geen idee. Ik geef alleen de kalfspezen uit de dierenwinkel. Dus heb geen idee wat het verschil is. Bovendien zou ik ook niet weten war je die hier kan halen. Ik zit zelf ook pas 2 maanden (ongeveer) aan BIBI en ben net pas met de nekken begonnen. Misschien als je zoeken kiest kun je hier wel wat over vinden? :D
Door Seppe
Seppe is duidelijk gek op kippenekken, omdat het zijn eerste zijn (heb er geen ervaring mee) sla ik ze wat plat en voer ik ze uit mn hand zodat hij verplicht is ze eerst te kraken. Ik geef er nu een stuk of 3 (75 gr) maar wil het wel opvoeren tot een 5 tal. Mijn vriend (en dus ook co baasje) vroeg om toch wat voorzichtig te zijn omdat kippen al wel eens behandeld zouden worden met antibiotica en hormonen en dit zou vooral gebeuren via de nek. Heeft hier iemand ervaring mee of meer uitleg over? Ik zou niet willen dat ik iedereen hier ongerust over wordt dus wacht aub interessante informatie af, of beter nog, vergaar ze en laat het weten...

ps ook Deus, onze kat, die (perongeluk) ondertussen meebarft vind ze best te genieten , die kippenekjes (platgeslagen en in stukken geknipt met snoeischaar)
Door westie
Hoi Seppe, Denk dat je misschien beter een nieuwe vraag kan stellen hierover. Ik heb er geen verstand van en zo te zien krijg je nu geen reacties. Succes. (p.s. wel eng idee ja)
Door rees
Seppe schreef: Seppe is duidelijk gek op kippenekken, omdat het zijn eerste zijn (heb er geen ervaring mee) sla ik ze wat plat en voer ik ze uit mn hand zodat hij verplicht is ze eerst te kraken. Ik geef er nu een stuk of 3 (75 gr) maar wil het wel opvoeren tot een 5 tal. Mijn vriend (en dus ook co baasje) vroeg om toch wat voorzichtig te zijn omdat kippen al wel eens behandeld zouden worden met antibiotica en hormonen en dit zou vooral gebeuren via de nek. Heeft hier iemand ervaring mee of meer uitleg over? Ik zou niet willen dat ik iedereen hier ongerust over wordt dus wacht aub interessante informatie af, of beter nog, vergaar ze en laat het weten...

ps ook Deus, onze kat, die (perongeluk) ondertussen meebarft vind ze best te genieten , die kippenekjes (platgeslagen en in stukken geknipt met snoeischaar)

Geen idee geef al jaren kip dus ook nekken en nog nooit last gehad .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door