Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
Cindy de Wolf schreef: Ja erg he, en het water komt dadelijk ook NL binnen :-X

Ja dat kan MAAR dan praat je over nieuw ontwerp, het is niet even inpluggen en gaan. Dus ik denk dat het je niet waard is dan, dan ga je al snel richting de 120 euro...is een Kenwood denk ik meer reeel.
Nee, da's niet grappig meer dan. Ik zal kijken of ik zelf kan experimenteren met iets, en anders moet ik tzt de hardere botten maar op een andere manier malen. De Moulinex doet het goed, maar haas heb ik nog niet geprobeerd omdat Bambi dat niet eet; het grotere maalwerk is meer voor later gedacht, wanneer de reuen niet meer goed kraken kunnen (duurt hopelijk nog héél lang).

Bedankt voor de info!
Door nova
Lil schreef: Ik ben zo blij zooooooooooo blij!!!!

De schijf heb ik al een maand of twee en nu het vakantiegeld er was heb ik sinds gisteren dus de kenwood. Vandaag uitgeprobeerd: eendenvleugels en konijnenrug (met natuurlijk vlees en orgaan). Ik was in 30 minuten klaar inclusief in elkaar zetten, opruimen, verpakken en in de vriezer doen. Had in totaal zo'n 8 kg gemalen. Wowie, blij.  :D :D :D
Ik hoefde namelijk niets meer in stukken te hakken. Je moet wel bang zijn voor je vingers met die Kenwood......

hij trok de eendenvleugels zo snel en hard naar binnen dat ik echt moest loslaten en even vreesde dat hij gewoon mijn arm mee zou malen.  :o :o :o
Gaaf  ja D :D :D :D

maar uuhh... hoe groot is bij jou die invoeropening?
In mijn Kenwoodje is dat zo groot als  de karton van  een wc rol,  weet je zeker dat je geen takkenmaler hebt gekocht?  ;D ;D
Door Lil
nova schreef: Gaaf  ja D :D :D :D

maar uuhh... hoe groot is bij jou die invoeropening?
In mijn Kenwoodje is dat zo groot als  de karton van  een wc rol,  weet je zeker dat je geen takkenmaler hebt gekocht?  ;D ;D
Ach, nu snap ik waarom het zo gemakkelijk gaat!  :doh: :biggrin2:
Door tt-tjes
Lil schreef: Ik ben zo blij zooooooooooo blij!!!!

De schijf heb ik al een maand of twee en nu het vakantiegeld er was heb ik sinds gisteren dus de kenwood. Vandaag uitgeprobeerd: eendenvleugels en konijnenrug (met natuurlijk vlees en orgaan). Ik was in 30 minuten klaar inclusief in elkaar zetten, opruimen, verpakken en in de vriezer doen. Had in totaal zo'n 8 kg gemalen. Wowie, blij.  :D :D :D
Ik hoefde namelijk niets meer in stukken te hakken. Je moet wel bang zijn voor je vingers met die Kenwood......

hij trok de eendenvleugels zo snel en hard naar binnen dat ik echt moest loslaten en even vreesde dat hij gewoon mijn arm mee zou malen.  :o :o :o
Hihi, bij mij is het net andersom. Ik heb de kenwood staan maar nog geen schijf. Morgen krijg ik die van ChantalKrijn te leen en kan ik mijn best gaan doen. Ik hoop dat het net zo goed gaat als bij jullie allemaal.

Heeft iemand ervaring met de geitjes om die in de molen te doen?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 03 jun 2013, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nova
tt-tjes schreef: Hihi, bij mij is het net andersom. Ik heb de kenwood staan maar nog geen schijf. Morgen krijg ik die van ChantalKrijn te leen en kan ik mijn best gaan doen. Ik hoop dat het net zo goed gaat als bij jullie allemaal.

Heeft iemand ervaring met de geitjes om die in de molen te doen
?
Daar heb ik ergens al  eens een topic voor geopend, maar ik kan het helaas niet vinden.. :-\

Maar  geitjepootjes door de kenwood is geen goed plan,  ik  ben daarmee gestopt uit angst mijn machine aan gort te draaien. De ribben lukt wel, en als je de wervelkolom  in de lengterichting splijt , lukt dat ook . De nekjes zijn te dik, dat  past niet door de invoer opening

Ik heb helaas geen lintzaag zoals Cindy dat kan doen.

Edit: topic gevonden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,112357.msg2629457.html#msg2629457
Laatst gewijzigd door nova op ma 03 jun 2013, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
nova schreef: Daar heb ik ergens al  eens een topic voor geopend, maar ik kan het helaas niet vinden.. :-\

Maar  geitjepootjes door de kenwood is geen goed plan,  ik  ben daarmee gestopt uit angst mijn machine aan gort te draaien. De ribben lukt wel, en als je de wervelkolom  in de lengterichting splijt , lukt dat ook . De nekjes zijn te dik, dat  past niet door de invoer opening

Ik heb helaas geen lintzaag zoals Cindy dat kan doen.

Edit: topic gevonden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,112357.msg2629457.html#msg2629457
Moeten de ribbetjes er in de lengte per ribje? Of klein geknipt?
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Nee, da's niet grappig meer dan. Ik zal kijken of ik zelf kan experimenteren met iets, en anders moet ik tzt de hardere botten maar op een andere manier malen. De Moulinex doet het goed, maar haas heb ik nog niet geprobeerd omdat Bambi dat niet eet; het grotere maalwerk is meer voor later gedacht, wanneer de reuen niet meer goed kraken kunnen (duurt hopelijk nog héél lang).

Bedankt voor de info!
Jij had toch "mijn" molen?
Zo ja...geen haas proberen  ;) Hoogstens de ribben....
Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: Jij had toch "mijn" molen?
Zo ja...geen haas proberen  ;) Hoogstens de ribben....
Ik heb er grotere schijven bij besteld, en ik geloof dat die van mij nog één tandje sterker is dan die van jou. Dat gezegd hebbende... zodra hij begint te roken, zet ik 'm uit! ;D
Door TessaThomas
Ik zat vanmiddag te twijfelen of ik er 1 bij de Sligro vandaan mee zou nemen, maar ik bedacht me dat ik toch spijt zou krijgen als hij geen bot kan malen. Nog maar even doorsparen dus...
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ik heb er grotere schijven bij besteld, en ik geloof dat die van mij nog één tandje sterker is dan die van jou. Dat gezegd hebbende... zodra hij begint te roken, zet ik 'm uit! ;D
Oeh, waar heb je die besteld????
Heb je foto/maten, mss passen die ook wel op de mijne...
Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: Oeh, waar heb je die besteld????
Heb je foto/maten, mss passen die ook wel op de mijne...
Heloise tipte me dat de schijven van de Porkert 8 op de Moulinex ME625 passen. Ik heb ze besteld en krijg ze volgende week binnen. De week daarop ben ik in Goes; zal ik ze meenemen zodat je ze kunt uitproberen, in ruil voor een bak koffie? :biggrin2: Ik heb de 10 mm en de 14 mm besteld.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Heloise tipte me dat de schijven van de Porkert 8 op de Moulinex ME625 passen. Ik heb ze besteld en krijg ze volgende week binnen. De week daarop ben ik in Goes; zal ik ze meenemen zodat je ze kunt uitproberen, in ruil voor een bak koffie? :biggrin2: Ik heb de 10 mm en de 14 mm besteld.
Ohh graag!
Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: Ohh graag!
Heb de schijven vandaag al ontvangen, en op mijn Moulinex passen ze perfect! Ik neem ze mee naar NL en dan doen we een gezellige Tupperware Moulinex-party!  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door