Moderator: Lizzy
job schreef: nee...wel een cm losser maar verder nog geen beweging in te krijgen.Pff... Hoop dat je iemand in de buurt hebt die je hiermee goed kan helpen!
Denk dat ik hem maar meeneem naar iemand met een bankschroef ofzo
en dan met een grote tang los laat draaien ofzo?
Moet hem toch echt goed schoon kunnen maken en zo gaat het niet.
Opsturen met die schijf van Cindy er in lijkt me ook geen optie.![]()
job schreef: nee...wel een cm losser maar verder nog geen beweging in te krijgen.Bedoel je de Kenwood ?
job schreef: nee...wel een cm losser maar verder nog geen beweging in te krijgen.
Perdita schreef: Inderdaad, dat staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing, dat hij op 2 moet staan.Haaskarkas lukte bij mij goed!
Zelf heb ik konijnenkarkas, kippenkarkas en kippennekken gemalen zonder de schijf van Cindy. Het hoopt dan wel op, dus regelmatig opendoen en het opgehoopte vlees verwijderen.
Intussen heb ik de speciale schijf, en heb ik ook nog een hele parelhoen en eendennekken gemaken. Dat ging echt wel goed!
Heeft er iemand eigenlijk al kalkoennekken gemalen? En haaskarkas en -rug, gaat dat ook? Haas wil ik zeker nog proberen, kalkoennek durf ik toch niet goed...
Thessa schreef: Iemand een tip om dat ding los te draaien van de kenwood?Wat bedoel je? De schijf zelfkomt niet meer los? Daar prop ik dan een klein mesje tussen en trek hem er zo uit.
Van het weekend gebruikt met mn nieuwe schijf, ging als een tierelier. Maar nu krijg ik dat voorkantje waar het vlees door komt niet los.
Thessa schreef: Iemand een tip om dat ding los te draaien van de kenwood?Tijdens gebruik kan de 'schroef' die je misschien met 'voorkantje' bedoeld wat vaster komen te zitten. Tegenwoordig draai ik hem daarom een klein tikkie minder vast voor aanvang en sindsdien gaat het goed. Aan de buitenkant op de 'schroef' zitten rondom randjes, waardoor je enige grip heb er op bij aan- en los draaien. Wat ik deed in het geval de 'schroef' te vast was komen te zitten, was met een hamertje op een randje van die 'schroef' tikken. Zachtjes tikken, zo dat het de richting van opendraaien in gaat uiteraard. Als het begin er is, lukt de rest weer met de hand.
Van het weekend gebruikt met mn nieuwe schijf, ging als een tierelier. Maar nu krijg ik dat voorkantje waar het vlees door komt niet los.
lachnat schreef: Weet niet hoe jullie het allemaal doen hoor maar ik draai die moer eraf vervolgens haal ik de hele huls van de molen en geef ik een duw op het deel van de worm wat normaal in de molen zit. Tada schijf eruit, mes eruit en worm er een stukje uit. Totaal geen moeite of gereedschap bij nodig.Zo doe ik het ook. De moer losdraaien met de sleutel, het geheel uit de machine nemen en dan een zetje tegen de worm en alles is los.
En als de moer vast zit dan nemen we het mooie plastic sleutel ding, tot nu toe krijg ik hem dan altijd wel los.