pearlsofpassion schreef:
Ik durfde ook niet goed die eendennekken door mijn Kenwood duwen.
Ik weet niet meer of ze volledig ontdooit waren of maar half.
Maar bevroren vlees vond hij ook lastig.
Dan begon hij te ruiken naar oververhitte machine en ik had het al redelijk klein gehakt. Is het omdat het bevroren was?
Ik had na Pike's verhaal wel schrik... 
De eendennekken kwamen nogal vast te zitten rond het mesje, en dan wilde hij ook niet. Helemaal open gehaald, er nogmaals doorheen, maar dat draaide meteen weer vast. Ik hoop dat het met de schijf van Cindy beter is. Daar wacht ik nog steeds op...
Ik heb er laatst eendennekken doorgedaan, moet zeggen omdat het de eerste keer was nadat hij de geest gegeven had had ik ze een beetje voorbewerkt met de hamer, maar het ging goed. Overigens, de geest geven is niet helemaal juist weergegeven. De aandrijfriem was eraf gelopen (tijdens de ganzennekken). Dus hij was niet echt stuk. Ik heb dus wél de schijf van Cindy. van begin af aan trouwens. En niet helemaal ontdooid, nog een beetje vries, gaat inderdaad veel beter. Het eventuele vet wat eraan/in zit is dan ook nog wat stevig en hoopt zich niet als een kledder achter het mes op.
Ik draaide de knop maar heel zachtjes, ik durfde hem niet gewoon helemaal op 1 te zetten.
Ja maar, je MOET hem op 2 zetten. Lees maar de gebruiksaanwijzing, standje 1 is voor als je worstjes wil maken.
Jullie denken vast dat dat niet gegrond is, maar het voelde gewoon niet goed. Bij een handmolen voel je wat je doet, maar hier draai je gewoon aan een knop en hebt geen idee hoeveel moeite de machine ermee heeft. Ik vind dat nogal eng, moet ik zeggen.
Je hoort aan de motor of hij er moeite mee heeft. Hoor je niets en loopt de motor soepeltjes door heeft ie ook geen moeite.
Zetten jullie hem gewoon aan en laten hem aanstaan terwijl je er vlees in stopt? Of laat je hem ook maar voorzichtig draaien en stop je steeds tussenin? Wat zou het beste zijn?
Gebruiken jullie hem ooit op stand 2? Zou dat zwaarder zijn voor de machine of niet? Misschien wel meer kans om te laat te zijn als het fout loopt...
Zoals gezegd, hij moet op stand 2. Ik zet hem op 2 en laat hem draaien terwijl ik alles invoer. Hij draait, ik zou niet weten hoe je hem voorzichtig moet laten draaien of bedoel je daarmee standeje 1? Ik stop hem niet tussendoor. Stand 2 is niet zwaarder voor de machine, het is juist zwaarder voor de machine om botten te malen als je hem op 1 zet.
In de loop van de week hoop ik weer te gaan malen, ik heb eco kipkarkassen liggen (die zijn duidelijk harder dan de plofkipkarkassen) en haaskarkassen. Ik laat dan wel weer weten hoe het mijn machine is vergaan.