Havvanur schreef:
Dank voor je antwoord!
Fijn om te weten dat er een schijf voor een grovere maling kan worden bij besteld!
Wat moet ik mij voorstellen bij een voorsnijder? Als ik grotere hoeveelheden maal, moet ik daar dan misschien aan denken?
Kan dat trouwens wel bij deze maler?
Ik had inderdaad gezien dat ze een kindje verwachtten, maar nog niet gezien dat de kleine is geboren. Dat verklaard misschien wel dat er (nog) niet gereageerd is
Ik gebruik de grote schijf als voorsnijder voor vleesbot. Als je vleesbot meteen door erg kleine gaatjes wilt gaan draaien, heb je kans dat de machine het niet trekt en vastloopt.
Ik heb destijds ook met Martijn gesproken omdat de Jupiter op de website wordt geadverteerd als "aangeraden door barfplaats". Ik had ook nog enige vragen, waaronder hoe dat met vleesbot zit. Martijn adviseerde deze eerst met de 16mm schijf te malen en dan daarna eventueel nog een keer met een fijnere schijf.
Ik vind 16mm een mooie maat voor vleesbot, dan heeft Mowgli toch nog wat te kauwen. Met mijn Porkert gebruikte ik de 12 mm schijf, maar die vond ik nog wat te fijn.
De Jupiter is geschikt voor een professionele keuken en daardoor dus ook erg geschikt voor grote hoeveelheden. Omdat ik maar 1 kat heb, kom ik niet verder dan een kilo of 3 malen per keer. Spfynxlover heeft de Jupiter ook, misschien kan zij er meer over vertellen.
En wat belangrijk is: Het binnenwerk is van hoge kwaliteit, geen plastic tandwieltjes ofzo. BOvendien zijn alle reserveonderdelen makkelijk na te bestellen.