Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nova
pike schreef: Maar hij maalt gewoon goed mag ik aannemen?
volgens de reacties hier heb ik een 002, en  ik heb nooit probs ondervonden.
Maal tot nu toe alles wat ik erin heb  gegooid.
Ik heb ook 5 a 6 weken moeten wachten op de bestelling. dat zal  wel normaal zijn bij  dit app. en aanbieder
Door pike
Ik heb mijn knokenmasjien weer terug. Zo noemde mijn moeder het laatst dus nou heet ie zo  :biggrin2: Mijn knokenmasjien heeft vandaag 20 kg konijnkarkas gemalen en dat ging prima. Maar goed, die deed hij de eerste keer ook prima malen. Ik vertrouw er pas op dat het goed blijft gaan als hij straks ook mijn eendennekken maalt zonder er mee te stoppen.
Overigens, de aandrijfriem was eraf geschoten. Dus verder niets stuk of zo. Maar ja, dan doet hij het dus niet meer  ::)
Door pike
Oke, 10 kg eendennekken verder en hij doet het nog steeds  ::)
Maar, eerlijk is eerlijk, mijn vertrouwen in de molen is gedaald tot nul dus ik heb ze gemept en vervolgens nog kleiner geknipt.
en dat was nou eigenlijk net niet de bedoeling  :-\ Heeft me heel erg veel tijd (en energie) gekost  :(

Ik ga maar beginnen met kippennekken  ;D
Door Cindy de Wolf
pike schreef: Oke, 10 kg eendennekken verder en hij doet het nog steeds  ::)
Maar, eerlijk is eerlijk, mijn vertrouwen in de molen is gedaald tot nul dus ik heb ze gemept en vervolgens nog kleiner geknipt.
en dat was nou eigenlijk net niet de bedoeling  :-\ Heeft me heel erg veel tijd (en energie) gekost  :(

Ik ga maar beginnen met kippennekken  ;D
Waarom heb je ze gemept en kleiner geknipt?? Is, normaliter echt niet nodig. Heb je ze helemaal laten ontdooien?? Half bevroren gaat het beste/snelste.
Nekken maak ik echt noooooiiiitttt kleiner, ook kalkoennekken niet. Ik kan me nog geeneens meer herinneren wanneer ik wat kleiner gemaakt heb. Vorig weekend 20kg haasrugkarkas weggemalen zonder kleiner te maken, verder maal ik eendenvleugels/nekken/rugstuk, kippennekken/vleugels/rugstuk, konijnrugstuk en wilde konijnschouders, kalkoennekken, parelhoenkarkas en hier echt geen problemen of kleiner moeten maken.
Vind het oprecht vervelend dat jij nu geen goede ervaringen hebt met deze machine :-[
Door pike
Cindy de Wolf schreef: Waarom heb je ze gemept en kleiner geknipt?? Is, normaliter echt niet nodig. Heb je ze helemaal laten ontdooien?? Half bevroren gaat het beste/snelste.
zoals gezegd: het vertrouwen is weg  ::) De vorige keer ging het al heel moeizaam met de parelhoen, en later fout met ganzennekken. Deze nekken waren dikker dan die ganzennekken, vandaar. Nee, ze waren niet helemaal ontdooid, zo'n beetje half ontdooid idd. Maar ik dacht als ie weer de geest geef heb ik niks te eten voor die lange, want alle gemalen bot was op, dus ik wou het risico niet lopen. 

Nekken maak ik echt noooooiiiitttt kleiner, ook kalkoennekken niet. Ik kan me nog geeneens meer herinneren wanneer ik wat kleiner gemaakt heb. Vorig weekend 20kg haasrugkarkas weggemalen zonder kleiner te maken, verder maal ik eendenvleugels/nekken/rugstuk, kippennekken/vleugels/rugstuk, konijnrugstuk en wilde konijnschouders, kalkoennekken, parelhoenkarkas en hier echt geen problemen of kleiner moeten maken.
Vind het oprecht vervelend dat jij nu geen goede ervaringen hebt met deze machine :-[
Nou daar kan jij helemaal niks aan doen en je moet daar ook zeker niet mee zitten!
Ik heb me nu echter voorgenomen om het in de toekomst niet meer klein te maken, want dan ben ik er namelijk nulkommanul mee opgeschoten. En dan zie ik wel wat er gebeurd.
Door ChantalKrijn
Vreemd Pike..  :-\

Ik heb van de week voor het eerst mijn molen en custom schijf gebruikt, en het werkt super!
Ook met eendennekken, en konijnkarkas. De hele nekken en ruggen gingen er zo in (wel even de ribben eraf geknipt, anders waren ze te groot voor het gat  :D ), ik moest alleen af en toe even duwen  zodat hij het begin even 'pakte', maar daarna trok hij het er zó  doorheen!

Ik is blij  :D
Door pike
ChantalKrijn schreef: Vreemd Pike..  :-\

Ik heb van de week voor het eerst mijn molen en custom schijf gebruikt, en het werkt super!
Ook met eendennekken, en konijnkarkas. De hele nekken en ruggen gingen er zo in (wel even de ribben eraf geknipt, anders waren ze te groot voor het gat  :D ), ik moest alleen af en toe even duwen  zodat hij het begin even 'pakte', maar daarna trok hij het er zó  doorheen!

Ik is blij  :D
Fijn te horen dat het bij jou goed gaat! Zoals gezegd, nadat hij vorige keer de geest gaf is mijn vertrouwen weg en durf ik er niks heel meer in te stoppen. Maar als ik dat dus niet doe en alles verkleiner, schiet ik er uiteraard niet veel mee op. En heb ik mij nu voorgenomen volgende keer niet meer kleiner te maken of te meppen. En dan zie ik wel waar het schip strandt, of hopelijk niet strandt  ;)
Door Mowgli
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst kwarteltjes met mijn Jupiter 885 gemalen met de 16 mm schijf, dat ging heel erg goed. Er bleef weinig vlees achter tussen mes en schijf en het vlees kwam er heel mooi uit. Ook een stuk konijnenkarkas gemalen wat nog gedeeltelijk bevroren was, dat ging ook erg goed.
Ik ben benieuwd hoe dat straks met fasant- en parelhoenkarkasjes gaat, maar daarvoor moet ik nog even geduld hebben tot mijn lijntje Nederland-Duitsland begin mei arriveert :biggrin:
Door ChantalKrijn
pike schreef: Fijn te horen dat het bij jou goed gaat! Zoals gezegd, nadat hij vorige keer de geest gaf is mijn vertrouwen weg en durf ik er niks heel meer in te stoppen. Maar als ik dat dus niet doe en alles verkleiner, schiet ik er uiteraard niet veel mee op. En heb ik mij nu voorgenomen volgende keer niet meer kleiner te maken of te meppen. En dan zie ik wel waar het schip strandt, of hopelijk niet strandt  ;)
Hij hoort het gewoon te doen, misschien heb je net even pech gehad..?  :-\ Hij is nu toch gemaakt?
Door pike
ChantalKrijn schreef: Hij hoort het gewoon te doen, misschien heb je net even pech gehad..?  :-\ Hij is nu toch gemaakt?
Ik hoop dat dat het was, gewoon pech. Nu hij de konijnkarkassen en eendennekken gemalen heeft, ook al waren ze dan in stukjes, hoop ik dat het de volgende keer ook goed gaat met grotere stukken. Ja hij is gemaakt, al was hij niet echt kapot. De aandrijfriem was er af gelopen, maar dat gebeurt ook niet voor niets natuurlijk. Ik ben hier nog niemand tegengekomen die dit heeft meegemaakt met zijn Kenwood. Wordt binnenkort vervolgd...
Door Havvanur
Oke misschien is het al gepasseerd hier, maar heb mijn antwoord niet gevonden.

Ik wil dus een elektrische maler kopen, maar wat is nu de beste keus??
Heb bij Vuur en Rook de Jupiter Germany gezien http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... rmany.html
Dat leek mij wel een goede keuze.
Maar nu zie ik dat daar een 8 mm schijf bij zit
Kan ik daar dan ook een 14 mm schijf bij kopen?? En welke moet ik dan nemen?
Ik had de meneer van de site al 2 x aangeschreven, maar helaas geen antwoord na nu ruim een week en er is geen telefoonnummer  :-\

Is er nog een andere zaak waar ik in deze prijs kwaliteit klasse 1 kan vinden?

Ik wil er ook kip/konijn/fazantbot mee gaan malen.
Door Mowgli
Havvanur schreef: Oke misschien is het al gepasseerd hier, maar heb mijn antwoord niet gevonden.

Ik wil dus een elektrische maler kopen, maar wat is nu de beste keus??
Heb bij Vuur en Rook de Jupiter Germany gezien http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... rmany.html
Dat leek mij wel een goede keuze.
Maar nu zie ik dat daar een 8 mm schijf bij zit
Kan ik daar dan ook een 14 mm schijf bij kopen?? En welke moet ik dan nemen?
Ik had de meneer van de site al 2 x aangeschreven, maar helaas geen antwoord na nu ruim een week en er is geen telefoonnummer  :-\

Is er nog een andere zaak waar ik in deze prijs kwaliteit klasse 1 kan vinden?

Ik wil er ook kip/konijn/fazantbot mee gaan malen.
Ik en een paar andere leden van Barfplaats hebben deze ook.
Ik ben er erg tevreden mee.
Je kunt er meerdere schijven bij bestellen, omdat de Jupiter gebruikt maakt van het "Enterprise" systeem van Wolfcut Germany. Dit betekent dat je gewoon schijven van Wolfcut kunt bijbestellen met plaat no 8: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... many/p-1b/
Ik heb er afgeopen zomer plaat no 8 met 16mm gaten besteld. Deze moet eigenlijk als voorsnijder voor vleesbot dienen, maar ik vind het voor vleesbot een geweldige maat en maal het daarna dus niet nogmaals met een fijnere plaat.  Dit gaat prima.

Misschien zijn ze vanwege de paasperiode wat slechter bereikbaar per email. Bij mij antwoordde Martijn altijd binnen 48 uur. Als je het telefoonnummer wilt hebben, dan even in google zoeken naar Handelsonderneming Het witte paard, of even op de link "dealers gezocht" kijken, daar staat hun telefoonnummer: http://www.vuurenrook.nl/gezocht.

Ik lees net op de website dat ze wegens de geboorte van hun zoon tijdelijk gesloten zijn:
Beste klant,

Met GROTE trots kunnen wij zeggen dat onze zoon Veith is geboren!

Om deze reden is ons magazijn en kantoor een week gesloten en zullen wij op 2 april weer gaan verzenden en telefonisch bereikbaar zijn.

Uiteraard kunt u gewoon uw bestelling plaatsen, maar houd rekening met een langere verzend duur als dat u van ons gewend bent.
Door Havvanur
Dank voor je antwoord!

Fijn om te weten dat er een schijf voor een grovere maling kan worden bij besteld!

Wat moet ik mij voorstellen bij een voorsnijder? Als ik grotere hoeveelheden maal, moet ik daar dan misschien aan denken?
Kan dat trouwens wel bij deze maler?

Ik had inderdaad gezien dat ze een kindje verwachtten, maar nog niet gezien dat de kleine is geboren. Dat verklaard misschien wel dat er (nog) niet gereageerd is
Door Mowgli
Havvanur schreef: Dank voor je antwoord!

Fijn om te weten dat er een schijf voor een grovere maling kan worden bij besteld!

Wat moet ik mij voorstellen bij een voorsnijder? Als ik grotere hoeveelheden maal, moet ik daar dan misschien aan denken?
Kan dat trouwens wel bij deze maler?

Ik had inderdaad gezien dat ze een kindje verwachtten, maar nog niet gezien dat de kleine is geboren. Dat verklaard misschien wel dat er (nog) niet gereageerd is
Ik gebruik de grote schijf als voorsnijder voor vleesbot. Als je vleesbot meteen door erg kleine gaatjes wilt gaan draaien, heb je kans dat de machine het niet trekt en vastloopt.

Ik heb destijds ook met Martijn gesproken omdat de Jupiter op de website wordt geadverteerd als "aangeraden door barfplaats". Ik had ook nog enige vragen, waaronder hoe dat met vleesbot zit. Martijn adviseerde deze eerst met de 16mm schijf te malen en dan daarna eventueel nog een keer met een fijnere schijf.
Ik vind 16mm een mooie maat voor vleesbot, dan heeft Mowgli toch nog wat te kauwen. Met mijn Porkert gebruikte ik de 12 mm schijf, maar die vond ik nog wat te fijn.

De Jupiter is geschikt voor een professionele keuken en daardoor dus ook erg geschikt voor grote hoeveelheden. Omdat ik maar 1 kat heb, kom ik niet verder dan een kilo of 3 malen per keer. Spfynxlover heeft de Jupiter ook, misschien kan zij er meer over vertellen.
En wat belangrijk is: Het binnenwerk is van hoge kwaliteit, geen plastic tandwieltjes ofzo. BOvendien zijn alle reserveonderdelen makkelijk na te bestellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door