Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
Sorry Marja, wil jou niet aanvallen, maar zulke nonsens heb ik nog nooit gehoord. Gooi dat boek maar gauw weg! Ashley was 9 jaar, had vrijwel z'n hele leven brokken gegeten; heb hem in 1 x overgezet op kvv. Angel was bijna 4 jaar, had haar hele leven brokken gegeten; heb haar in 1 x overgezet op kvv. Ze hebben er allebei geen centje pijn of last van gehad.
Door Lupa
maar toch reageren niet alle honden het zelfde, vandag nog weer een verhaal gehoort, 3 honden altijd aan de brokken en ineens hebben ze kip gekrijgen, alle 3 giga aan de diarree :-\
Door sylvia
Lupa schreef: maar toch reageren niet alle honden het zelfde, vandag nog weer een verhaal gehoort, 3 honden altijd aan de brokken en ineens hebben ze kip gekrijgen, alle 3 giga aan de diarree :-\
ja maar dat is nou weer niet gek.

Je kan wel in 1 keer overstappen maar dan is kip niet mijn eerste keus
Door Lizzy
Voor sommige honden kan het beslist geen kwaad (is het zeer gewenst) om op een langzamen manier (dus niet cold turkey) over te schakelen. Honden met een heel gevoelig spijsverteringsstelsel. Of honden met alvleesklier problemen bijv.

Waarom geen kip? Ik vind kip prima om mee te beginnen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 feb 2005, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Ik heb er met Mucho van ons bijna 1 jaar over gedaan om hem daar te krijgen waar hij nu is en dat is dat hij alles kan eten wat de brokkengod verboden heeft.
In dat jaar heb ik telkens allerlei nieuwe dingetjes langzaam moeten introduceren aangezien hij van kijken naar een pensstaafje al drie weken aan de diarre ging.
Als ik deze hond cold turkey had overgezet was het geheid helemaal fout gegaan.

Jonge honden (pups) cold turkey overzetten vind ik totaal geen probleem, maar veel wat oudere honden lopen dan toch vaak tegen wat problemen aan die je met wat langzamer (een paar weken) overschakelen wellicht had kunnen voorkomen. Voor mensen die net over zijn op vers omdat ze gehoord hebben hoe goed het is, is het lastig verteren als de hond zich wekenlang leegkotst en aan de dunne is. Die hebben dan maar een klein daduwtje nodig om weer terug te keren naar de brok. Dat er honden zijn die zonder problemen overschakelen is mooi, daar had ik er ook gelukkig een paar van.
Maar ik ben dus wel van mening dat een wat langzamere overschakeling de hond echt geen kwaad doet en dat dit bij veel honden ook nodig is. Je vraagt wel even of het hele spijsverteringssysteem zich in 1 dagje wil aanpassen en dat vind ik best veel gevraagt. JMHO
Door sylvia
Lizzy schreef: Voor sommige honden kan het beslist geen kwaad (is het zeer gewenst) om op een langzamen manier (dus niet cold turkey) over te schakelen. Honden met een heel gevoelig spijsverteringsstelsel. Of honden met alvleesklier problemen bijv.

Waarom geen kip? Ik vind kip prima om mee te beginnen.
Ik zou niet direct met een kippenboutje beginnen als ik een brokkenhond moest overzetten, maar dat is mijn mening.
Door Lizzy
sylvia schreef: Ik zou niet direct met een kippenboutje beginnen als ik een brokkenhond moest overzetten, maar dat is mijn mening.
Oh een boutje bedoel je? Nee, eens. Ik dacht dat het over kip in het algemeen ging. Kippennek vind ik wel goed beginnersvoer namelijk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 feb 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Angelique schreef: Ik heb er met Mucho van ons bijna 1 jaar over gedaan om hem daar te krijgen waar hij nu is en dat is dat hij alles kan eten wat de brokkengod verboden heeft.
In dat jaar heb ik telkens allerlei nieuwe dingetjes langzaam moeten introduceren aangezien hij van kijken naar een pensstaafje al drie weken aan de diarre ging.
Als ik deze hond cold turkey had overgezet was het geheid helemaal fout gegaan.

Jonge honden (pups) cold turkey overzetten vind ik totaal geen probleem, maar veel wat oudere honden lopen dan toch vaak tegen wat problemen aan die je met wat langzamer (een paar weken) overschakelen wellicht had kunnen voorkomen. Voor mensen die net over zijn op vers omdat ze gehoord hebben hoe goed het is, is het lastig verteren als de hond zich wekenlang leegkotst en aan de dunne is. Die hebben dan maar een klein daduwtje nodig om weer terug te keren naar de brok. Dat er honden zijn die zonder problemen overschakelen is mooi, daar had ik er ook gelukkig een paar van.
Maar ik ben dus wel van mening dat een wat langzamere overschakeling de hond echt geen kwaad doet en dat dit bij veel honden ook nodig is. Je vraagt wel even of het hele spijsverteringssysteem zich in 1 dagje wil aanpassen en dat vind ik best veel gevraagt. JMHO
Ik ben het met JMHO eens.
Door Lupa
nee, er ging een hele kip verdeeld worden.
ach dat zijn mensen die niet willen luisteren.
ze waren daardoor van mening dat vers vlees toch niet goed was, maar ik had al een aantwoord klaar
voor mij is dat het bewijs dat die honden steriel gehouden zijn en zodra er normaal voedsel binnen komt gaan ze aan de diarree
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 04 feb 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door