Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Francisca schreef:
Tot nu toe reageerd Hummer (de hond) geweldig op het menu. Zijn jeuk is helemaal weg. Zijn velletje is schoon van korsten en rode plekken en geen ontstekingen meer!!! Nu alleen nog een mooiere vacht. Ik vind zijn vacht wat dof en stug. Dat hoort niet echt bij een zwitserse witte herder van 1,5 jaar oud. Wie weet wat ik daar aan kan doen?
je zou visolie of zalmolie kunnen toevoegen aan het dieet  :) :)

Wat fijn dat het zo goed gaat met Hummer !!!
Francisca schreef: Ook onze hond had veel last van jeuk. Heel zijn buik en vooral tussen de achterpoten zaten vol korsten. Ook de voetzolen zagen knal rood! En na een fikse ontsteking aan zijn anaalklieren hebben we een allergietest laten doen. Je hebt schijnbaar een twee tal testen. De eerste test kijkt of er sprake is van een alergie en de tweede gaat kijken waarvoor hij een allergie heeft. Wij hebben alleen de eerste laten doen...
Waar is je hond allergisch voor? Heeft hij de zelfde allergieen als Lobbes?
Francisca schreef: Ook onze hond had veel last van jeuk. Heel zijn buik en vooral tussen de achterpoten zaten vol korsten. Ook de voetzolen zagen knal rood! En na een fikse ontsteking aan zijn anaalklieren hebben we een allergietest laten doen. Je hebt schijnbaar een twee tal testen. De eerste test kijkt of er sprake is van een alergie en de tweede gaat kijken waarvoor hij een allergie heeft. Wij hebben alleen de eerste laten doen...

Op aanraden van een vriendin (willy) ben ik toen overgegaan op BARF. De eerste 6 weken kreeg hij alleen maar kip en paard. Iedere zes weken heb ik daar een diersoort aantoe gevoegd maar doe dat wel heel voorzichtig. Dus echt pas na 6 weken en niet al na twee weekjes. Ik weet niet of het overdreven is maar zelfs toen ik van kippen lever overgegaan ben naar  paarden lever (lever=lever?) heb ik daar weer zes weken vooruit getrokken. Nu zijn we zover dat we zelfs met groente aan de gang gaan. En ook daar weer de eerste zes weken alleen broccoli en na zes weken bloemkool en nu hebben we pas worteltjes toegevoegd.

Tot nu toe reageerd Hummer (de hond) geweldig op het menu. Zijn jeuk is helemaal weg. Zijn velletje is schoon van korsten en rode plekken en geen ontstekingen meer!!! Nu alleen nog een mooiere vacht. Ik vind zijn vacht wat dof en stug. Dat hoort niet echt bij een zwitserse witte herder van 1,5 jaar oud. Wie weet wat ik daar aan kan doen?

Dus, ik zou zeggen ga ervoor! Houdt de procenten van Lizzy in de gaten en neem er de tijd voor....

Ha die Francisca, ja jouw verhaal ken ik wel .  ;)
Nynke F schreef: je zou visolie of zalmolie kunnen toevoegen aan het dieet  :) :)

Wat fijn dat het zo goed gaat met Hummer !!!
Zalm krijgt hij verdeelt over de hele week te eten. Het heeft misschien wat tijd nodig. Zolang is hij nog niet over op de barf. Maar wel met een heel goed resultaat. Beter dan bij Baiko (ben wel een beetje jaloers hoor)
BubbaBling schreef: @ Willyp

Testen zijn niet heel goedkoop, maar wil je niet weten wat het is zodat je hem kan helpen tegen de jeuk?
Ik probeer er alles aan te doen, heb al zoveel testen gehad en ik zou blijven vechten tot het goed is.
Maar mss is de jeuk bij jou hond een stuk minder.
De jeuk gaat op en neer. Nu is het weer erger dan afgelopen zomer, en in het voorjaar was het ook weer meer. Het zit vooral tussen de achterpoten en op zijn ballen. Van de week was dat echt blinkend rood, nu gesmeerd en het wordt weer iets rustiger.
Lobbes2009 schreef: Wij hebben via een bloedtest laten onderzoeken waar Lobbes allergisch voor was. Dit kosten ons iets van 120 euro ik vond het nog wel mee vallen, maar kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken ;)
De test die ik wilde laten doen, zou zo uitkomen op een € 400, dat is me echt te veel, dan moet het niet in de hand te houden zijn om het te laten doen. Maar met teatree smeren geeft het weer wat rust en van binnenuit werkt het met gedroogde brandnetel. Er zijn tijden dat het echt helemaal weg is, dus het is me wel een beetje een raadsel
WillyP schreef: De jeuk gaat op en neer. Nu is het weer erger dan afgelopen zomer, en in het voorjaar was het ook weer meer. Het zit vooral tussen de achterpoten en op zijn ballen. Van de week was dat echt blinkend rood, nu gesmeerd en het wordt weer iets rustiger.
De test die ik wilde laten doen, zou zo uitkomen op een € 400, dat is me echt te veel, dan moet het niet in de hand te houden zijn om het te laten doen. Maar met teatree smeren geeft het weer wat rust en van binnenuit werkt het met gedroogde brandnetel. Er zijn tijden dat het echt helemaal weg is, dus het is me wel een beetje een raadsel
Ik kan me heel goed voorstellen dat het juist in het voorjaar en het najaar ergers is, dat is hier ook zo. Lobbes is nog jong, maar hij heeft tot nu toen, maar één periode geen last gehad en dat was afgelopen winter toen die heerlijke sneeuw er lag.  Alleen daarom wil ik weer graag dat het winter wordt zodat onze lieve schat even geen jeuk heeft.
BubbaBling schreef: Ik heb met Bubba precies het zelfde!!!
Ik heb Bubba nu sinds kort aan de hooikoorts tabletten (voor mensen maar dan een hele lage dosering van de dierenarts) en het lijkt wel wat te werken.
Mss een goede tip ;)
Helaas heb ik dit al geprobeerd. Dit werkt voor Lobbes helaas niet :(
Ik heb het over Puur Pollen ook gelezen, maar hoe zit dat met de ingredienten die dikgedrukt staan:
Samenstelling
Een verdunning van acacia, beemdgras, berk, beuk, bijvoet, doddegras, dravik, eik, els, engels raaigras, es, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, hop, jasmijn, kamgras, kropaar, liguster, linde, maïs, iep, olijfboom, paardebloem, plataan, populier, reukgras, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zachte haver, zwenkgras. Bevat tevens meelmijt en huisstofmijt. Alcoholgehalte 20%

Als ze daar al allergisch voor zijn, werkt dit dan juist goed of verkeerd tegen de allergie?

Drainage Compositum heb ik wel al eerder gebruikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door