Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#190101
karray schreef:


Nee die weet ik niet.
Dus voor hetzelfde geld zit je een botpercentage te voeren waar je eigenlijk helemaal niet achter staat. ???
Nu zegt Yalla 20/25% anderen zeggen 25/30% ::)
Door Ordell
#190107
Angelique schreef:

Dus voor hetzelfde geld zit je een botpercentage te voeren waar je eigenlijk helemaal niet achter staat. ???
Nu zegt Yalla 20/25% anderen zeggen 25/30% ::)
Hou het tussen de 20 en 30% dan... ;D
Door karray
#190145
appropriate raw feeding) Als ik tijdens de dagen dat ik arf(appropriate raw feeding)wil ik het liefs tussen de 40 en 50% zitten omdat dit mij meer ruimte geeft om te variëren.

BIBI is compleet zoals je weet en al zit BIBI nu tussen de 20% en 30% vind ik prima wat al zou het 30 % zijn als ik BIBI geef ben ik niet zo bezig met variëren dat als ik zelf mij diëten samen zou gaan stellen en zou ik met de 30% geen moeite hebben.

Dus het heeft voor mij meer te maken dat ik liever wat meer variatie ruimte wil hebben en bovendien denk ik dat 60% niet nodig is.Maar kwalijk is dit percentage natuurlijk niet
Door Lizzy
#190335
karray schreef: appropriate raw feeding) Als ik tijdens de dagen dat ik arf(appropriate raw feeding)wil ik het liefs tussen de 40 en 50% zitten omdat dit mij meer ruimte geeft om te variëren.

BIBI is compleet zoals je weet en al zit BIBI nu tussen de 20% en 30% vind ik prima wat al zou het 30 % zijn als ik BIBI geef ben ik niet zo bezig met variëren dat als ik zelf mij diëten samen zou gaan stellen en zou ik met de 30% geen moeite hebben.

Dus het heeft voor mij meer te maken dat ik liever wat meer variatie ruimte wil hebben en bovendien denk ik dat 60% niet nodig is.Maar kwalijk is dit percentage natuurlijk niet
ARF staat voor All Raw Food. Maar goed, 60% is de RMB dat voor 50% uit bot en 50% uit vlees bestaat en 30% is Bibi is kaal bot dus je praat over exact hetzelfde percentage. Ik snap dus werkelijk je probleem niet. Overigens adviseert Ian Billinghurst tussen de 40% en 80% rauwe vleesbotten en niet tussen de 60% en 80%. En het gemiddelde dat hij aan houdt is gewoon 60%.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 20 okt 2004, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#190463
Lizzy schreef:

ARF staat voor All Raw Food. Maar goed, 60% is de RMB dat voor 50% uit bot en 50% uit vlees bestaat en 30% is Bibi is kaal bot dus je praat over exact hetzelfde percentage. Ik snap dus werkelijk je probleem niet. Overigens adviseert Ian Billinghurst tussen de 40% en 80% rauwe vleesbotten en niet tussen de 60% en 80%. En het gemiddelde dat hij aan houdt is gewoon 60%.

Er is voor mij helemaal geen probleem.Als ik op 50% zit kan ik beter varieren meer niet.Hier heb ik een beter gevoel bij als ik dit kan Met 80% bot kan ik maar voor 20% varieren Hier heb ik geen goed gevoel bij.Je geeft zelf toch ook rond de 40% RMB of is dit nu anders???

Geef mij als je blieft zelf de ruimte om te bepalen hoe ik denk welk dieet voor mij goed werkt
Het BIBI percentage bot is 25% en geen 30% maar al had het 30% geweest so WHat.
Ik begrijp er helemaal niets van waar zou ik een probleem mee hebben dan
Door Lizzy
#190472
karray schreef:


Er is voor mij helemaal geen probleem.Als ik op 50% zit kan ik beter varieren meer niet.Hier heb ik een beter gevoel bij als ik dit kan Met 80% bot kan ik maar voor 20% varieren Hier heb ik geen goed gevoel bij.Je geeft zelf toch ook rond de 40% RMB of is dit nu anders???

Geef mij als je blieft zelf de ruimte om te bepalen hoe ik denk welk dieet voor mij goed werkt
Het BIBI percentage bot is 25% en geen 30% maar al had het 30% geweest so WHat.
Ik begrijp er helemaal niets van waar zou ik een probleem mee hebben dan
Wacht even hoor....? Jij zegt dat je het percentage bot in het barf dieet te hoog vindt. En je noemt dan een percentage dat in mijn ogen niet klopt. En dan ben je het ook nog eens niet met het percentage bot eens, terwijl je dat zelf ook gemiddeld voert.... Nou, dan vat ik 'm even niet meer! En verder krijg je van mij alle ruimte om te voeren zoals het jou uitkomt. Je moet dat tenslotte helemaal zelf weten!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 20 okt 2004, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#190498
Lizzy schreef:

Wacht even hoor....? Jij zegt dat je het percentage bot in het barf dieet te hoog vindt. En je noemt dan een percentage dat in mijn ogen niet klopt. En dan ben je het ook nog eens niet met het percentage bot eens, terwijl je dat zelf ook gemiddeld voert.... Nou, dan vat ik 'm even niet meer! En verder krijg je van mij alle ruimte om te voeren zoals het jou uitkomt.
Ik voer liever zelf geen 60% Het is voor mij persoonlijk te hoog dat wil niet zeggen dat dit voor een ander is. Ik wil wat meer ruimte hebben Ik zie de percentage van 40% voor het eerst en ken alleen de normen tussen 60 en 80% van Billinghurst.

Waarom zou ik in hier mee eens zijn met een botpercentage van 60%.Ik geef liever 50% als ik een dieet maak

Welke percentage klopt niet in jouw ogen??

Op wat attaqueer je mij nu eigenlijk. Waarom is er een probleem als ik persoonlijk een RMB uit ong. 50% wil kiezen en dus liever geen 60% of hoger.
Dat is toch mij keus???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#190504
karray schreef: appropriate raw feeding) Als ik tijdens de dagen dat ik arf(appropriate raw feeding)
Waarom heb je als je deze betekenis gebruikt 'de B eraf gehaald ???
Door karray
#190514
Angelique schreef:





Omdat ik niet BARF, ik geef voornamelijk kvv, nu helaas alleen, heeft toch niets met BARF te maken heeft toch??? Van waar die vraag????
Laatst gewijzigd door karray op wo 20 okt 2004, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#190522
Ik voer liever zelf geen 60% Het is voor mij persoonlijk te hoog dat wil niet zeggen dat dit voor een ander is. Ik wil wat meer ruimte hebben Ik zie de percentage van 40% voor het eerst en ken alleen de normen tussen 60 en 80% van Billinghurst.
Nee, ik voer ook liever geen 60%. Maar die 40% staat echt in zijn boek Give Your Dog a Bone hoor. En die 60% zie je vooral terugkomen in The Barf Diet. En als je uit gaat van een bot percentage van 25% dat in Bibi zit (dat voer jij toch?), dan praat je dus over 50% RMB's en dat zit toch niet zo ver van die 60% vandaan? En als je dan bedenkt dat Bibi ook wel 30% bot bevat, dan zit je dus op een hoeveelheid RMB's van 60%?
Waarom zou ik in hier mee eens zijn met een botpercentage van 60%.Ik geef liever 50% als ik een dieet maak

Welke percentage klopt niet in jouw ogen??
Zie boven dus.
Op wat attaqueer je mij nu eigenlijk. Waarom is er een probleem als ik persoonlijk een RMB uit ong. 50% wil kiezen en dus liever geen 60% of hoger.
Dat is toch mij keus???
Ik attaqueer je niet Karray. Ik vind het ook helemaal geen probleem dat je ongeveer voor 50% bot kiest. Al voer je 10% of 90%, moet je echt helemaal zelf weten.

Ik begreep alleen niet waarom je schreef dat je het barf-dieet teveel bot vindt bevatten terwijl het voer dat jij voert hoegenaamd evenveel bot bevat. En ik begreep derhalve niet waarom jij een probleem hebt met 60% rauwe vleesbotten (overigens kun je binnen de vleesbotten ontzettend varieren, maar da's een andere discussie ;)).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 20 okt 2004, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#190531
karray schreef:
Nee dat klopt wel. Niet in de letterlijke zin.
Maar als je deze betekenis aan ARF geeft dan staat bij BARF de B voor biological.
Nu ben ik nooit lid geweest van de ARFlijst, maar volgens mij gingen de Arfers toch iets verder dan zakkies trekken. Even Dory vragen :D
Door karray
#190546
Lizzy schreef:
Nee, ik voer ook liever geen 60%. Maar die 40% staat echt in zijn boek Give Your Dog a Bone hoor. En die 60% zie je vooral terugkomen in The Barf Diet. En als je uit gaat van een bot percentage van 25% dat in Bibi zit (dat voer jij toch?), dan praat je dus over 50% RMB's en dat zit toch niet zo ver van die 60% vandaan? En als je dan bedenkt dat Bibi ook wel 30% bot bevat, dan zit je dus op een hoeveelheid RMB's van 60%?

Zie boven dus.

Ik attaqueer je niet Karray. Ik vind het ook helemaal geen probleem dat je ongeveer voor 50% bot kiest. Al voer je 10% of 90%, moet je echt helemaal zelf weten.

Ik begreep alleen niet waarom je schreef dat je het barf-dieet teveel bot vindt bevatten terwijl het voer dat jij voert hoegenaamd evenveel bot bevat. En ik begreep derhalve niet waarom jij een probleem hebt met 60% rauwe vleesbotten (overigens kun je binnen de vleesbotten ontzettend varieren, maar da's een andere discussie ;)).
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Ik maak dus zelf dieeten welke ik liever tussen de 40 en 50% wil houden, dit is niet omdat laat ik het dan zo zeggen omdat ik bang ben of vind dat als ik 60% geef ik ze dan te veel bot geef maar omdat ik dan 10% meer ruimte geef om te varieren. Je kan toch niet te veel bot geven heb je mij wel eens verteld want dan poep de hond dit vanzelf uit.
Ik ben alleen van mening dat 60% niet nodig is niet dat het schadelijk zou zijn of zo iets
Misschien dat bij heel veel mensen die 10% extra ruimte niet uitmaakt maar voor mij wel.Hoewel ik niet op de procent uit gaat rekenen of dit wel exact 50% is het zou zo'n beetje rond de 45 zitten
Door karray
#190552
Angelique schreef:

Nee dat klopt wel. Niet in de letterlijke zin.
Maar als je deze betekenis aan ARF geeft dan staat bij BARF de B voor biological.
Nu ben ik nooit lid geweest van de ARFlijst, maar volgens mij gingen de Arfers toch iets verder dan zakkies trekken. Even Dory vragen :D

Hier ben ik het volkomen met je eens heeft ook niet veel met arf te maken,maar ik heb geen auto.Dus kan het nu niet anders dan dat. Hoewel de honden het gewoon wel goed op doen hoor, Maar ik zou zelf meer eigen dieeten willen maken dan nu mogelijk is 2 of 3 maal per week voel ik mij het best bij
Door Helen
#191250
Ik ben het er niet mee eens dat de alfa wolven vooral organen en wat vlees en weinig botten eten. Ik heb aardig wat boeken over wolven bekeken en in Canada en Amerika wolven gezien en ik heb dit nog nooit gehoord of gezien.

Ik denk ook niet dat wolven maar 1% plantaardig materiaal binnenkrijgen. Los van de hoeveelheid maaginhoud die ze binnenkrijgen verzamelen wolven zo mogelijk bessen, noten, zaden etc.
Ik voer 15% GF-mix en ik voer dat niet enkel voor de voedingswaarde, maar ook omdat ik mijn hond niet 7 dagen in de week 14 maaltijden vlees voor wil schotelen. Ik hanteer een vastendag en twee GF ontbijtjes om simpelweg de lichaam van mijn hond te ontlasten.

Zelf vind ik dat je naar een prooidier moet kijken om tot een juist botpercentage te komen. Ik voer max 20% bot. Maar ja dat is altijd een gok. Vandaag gaf ik nog een stuk parelhoen, tja 1/3 bot 2/3 vlees?? Zoiets zal het wel geweest zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door