Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe oud is/zijn je hond(en) overleden en welk voer werd er gevoerd?

7 - brok
9
4%
8 - brok
9
4%
9 - brok
14
7%
10 - brok
8
4%
11 - brok
16
8%
12 - brok
13
6%
13 - brok
16
8%
14 - brok
19
9%
15 - brok
10
5%
16 - brok
15
7%
17 - brok
9
4%
18 - brok
1
0%
7 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
8 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
9 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
10 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
11 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
12 - kvv.barf,met de pot mee
4
2%
13 - kvv.barf,met de pot mee
10
5%
14 - kvv.barf,met de pot mee
5
2%
15 - kvv.barf,met de pot mee
8
4%
16 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
17 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
18 - kvv.barf,met de pot mee
Geen stemmen
0%
anders, bv deels brok, deels kvv,barf,met de pot mee
26
13%
Mijn Djeena is 15,5 geworden. Ik heb haar 8 jaar gehad en weet niet wat zij in haar eerste jaren heeft gegeten. Bij mij in het begin brok (wist niet beter) en daarna vers en de laatste jaren alles gekookt, naar een recept van Dory. Zij is overleden aan nierfalen en kanker in de milt.
Onze eerste hond , een schotse collie is 9 jaar geworden , overleden aan nierfalen, heeft altijd brok en diner gegeten ( tja ik wist toen nog niet beters , heb ik van huis uit mee gekregen :-X )
We hebben toen een labrador uit het asiel gehaald, was toen 7 jaar en bij ons is hij op 10 jarige leeftijd overleden aan suikerziekte , ook hij at brok :-[
Ons teckeltje  , ook uit het asiel gehaald was bijna 5 toen we haar gingen halen en is 10 jaar geworden , overleden aan drie hersenbloedingen  achterelkaar,. zij at brok en smuldier( ik werd toen al een ietjes wijzer ;)).
Na het overlijden van onze labrador hebben we een oude husky uit het asiel gehaald. hij was toen 12 jaar en bij ons kreeg hij brok met afgewisseld smuldier.Hij is ruim 15 jaar geworden.Gestorven  van ouderdom.
Na het overlijden van ons teckeltje zijn we compleet gevallen voor de cavalier.
Inmiddels hebben we Billy( cavaliertje) in moeten laten slapen.Hij kwam ook uit het asiel op 9 jarige leeftijd bij ons gekomen en gestorven op ruim 12 jarige leeftijd.Billy kreeg bij ons eerst kvv ,later barf.
Ook Kyona (cavaliertje) kwam uit een opvang in België , was toen 7 jaar. Zij kreeg bij ons barf en is gestorven op ruim 9 jarige leeftijd  aan epilepsie.
Is ook moeilijk bepalen denk ik omdat veel honden, zo ook die van mij niet hun hele leven hetzelfde voer hebben gehad.
Verder is erfelijkheid natuurlijk ook een hele grote factor en verdere omstandigheden zoals entingen en milieu e.d.

Barney is met 5 jaar en 7 maanden overleden, jij werd van het ene op het andere moment ernstig ziek en we hebben in een dag tijd afscheid van hem moeten nemen. Zijn darmen waren ermee gestopt, oorzaak zijn we nooit achter gekomen helaas. :'(
Barney kreeg vanaf zijn 3,5 jaar kvv, daarvoor kreeg hij brok.

Mike is met 8 jaar en 9 maanden overleden, oorzaak een tumor in/op zijn koppie ten grootte van een tennisbal. :'(
Mike kreeg vanaf zijn 5e jaar kvv en later ook nog barf.
Mike's vader is net 8 geworden en zijn moeder bijna 9.

Barney en Mike waren berner sennenhonden trouwens.
Onze Boefje heeft altijd brok gehad........ het was een kruising bouvier en vuilnisbakkenras, erg sterkte hond (achteraf heeft hij als jonge hond de hondenziekte gehad, dat heeft hij zelf overwonnen). Hij is uiteindelijk ruim 16 jaar geworden. We hebben hem in laten slapen omdat hij constant door z'n rug zakte en niet meer van zijn ontlasting af kon komen. Van vers hadden we toen nog niet gehoord, het is inmiddels ruim 18 jaar geleden dat hij ingeslapen is (en nog hoor ik hem af en toe ruiken onder de deur door of ik er nog ben :-\).
Laatst gewijzigd door Dian op do 27 mei 2010, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Malteser is ruim 12 geworden, overleden aan kanker, altijd brok gegeten en daarnaast wat van de tafel :biggrin2:

Onze Cane Corso is maar 4 geworden, hartstilstand. Vanaf z'n 8e maand op KVV en even later BARF.

Het barfen was zijn grootste hobby, wat kon hij daar van genieten zeg.
Goh, ik hoop jullie nog heel lang het antwoord schuldig te blijven. Saartje is nu 4 jaar en zit vanaf een maand of 5 op kvv en Teun, nu 7,5 maand vanaf 8 weken.

Beide zijn engelse cockers met een levensverwachting van 12 á 14 jaar... ik heb als het goed is, gelukig nog ff te gaan met die twee.
Ik zal eens aan mijn moeder vragen waar onze doberman aan gestorven is, ze had in ieder geval melklierkanker de melklijsten zijn verwijderd, maar ik was het huis al lang en breed uit toen ze uiteindelijk overleed, de oude muts.
Mijn eerste twee honden waren New Foundlanders en zijn 6,5 en 7,5 jaar geworden. Hebben altijd op brok en diner gestaan (Canex). Ze overleden aan lymfeklierkanker en hartfalen.

Mijn oudste hondje nu is een Puli en wordt in september 15. Zij heeft tot haar 10e brok (Canex) en wekelijks Duck gehad en nu sinds bijna 5 jaar uitsluitend barf.
Nu 13 is mijn Aussie. Idem gevoerd als de Puli, sinds 5 jaar barf.
Ook 13 is mijn Maltezer. Idem gevoerd als de Puli en de Aussie, sinds 5 jaar barf.
Australian Cattledog van 9,5. Idem als bovenstaande honden.
Australian Cattledog van bijna 7. Idem als bovenstaanden honden.
Australian Cattledog van 1,5 heeft uitsluitend barf gehad.
Door Decibels
mijn honden hebben vroeger altijd half brok/half vers gehad. Sinds een jaar of 6-7 staan ze volledig op vers.

De leeftijd van overlijden van eigen honden varieert van 12 (complicaties na operatie) tot bijna 17 jr met een gemiddelde van ruim 14 jr. Mijn F-nest (5 pups, allemaal reuen..;-)) presteerde het zelfs om allemaal ruim 16 te worden. En het grootste deel van dit nest stond op brok.
Topic gemist.
Als kind heb ik een Duitse Herder teefje gehad, die kreeg een mix van brood, runderhart en groente, af en toe een eitje (rauw). Soms kreeg ze ook rijst of macaroni ipv brood. Ze was nooit ziek, en werd 15 jaar oud. Nierproblemen deden haar de das om.
Mijn tekkel kwam bij mij op de leeftijd van 11 jaar en stond toen op een goedkope geperste brok van een veevoederfabrikant. Ik was 3e baas en ik weet niet wat ze bij de 1e baas (7 jaar lang) gegeten heeft.  Bij mij at ze brok  :-[ en kreeg af en toe een maaltijd kvv, werd bijna 17, haar hartje was nog beresterk maar haar darmen waren aan gort.  :'(
Hoi hoi,

Ben nu al benieuwd naar de uitslag van je onderzoek...
Ga je die op BP zetten?
Mijn eerste hond Dengel, kruising herder / blonde labrador, is overleden op 9 jarige leeftijd.
Zij kreeg brokken en diner.
Ze is overleden aan leverkanker, uitgezaaid door haar hele lichaam.

Laska, duitse herder is 7 jaar geworden. Ik moest haar vorig jaar in laten slapen.  :'(
Ik mis haar nog elke dag... Ze was mijn schaduw...
Ze had sowieso veel problemen aan rug en heupen.
Maar ze is overleden aan kanker van de blaas (plaveiselcelcarcinoom).
Zij stond op brok en diner.
Had toen nog nooit van KVV of BARF gehoord...

En mijn huidige honden Luka van 12 jaar en Kira van 1,5 jaar gaan hopelijk hog heel lang mee.
Die krijgen nu KVV en we gaan binnenkort over op barf.
Vandaar dat ik wel geinteresseerd ben ik de resultaten die je vind.

Succes met je onderzoek  ;)
Mijn cavaliertjes Sharon en Myrrka zijn respectievelijk 11 jaar en 9 maanden en 11 jaar en 5 maanden geworden. Ze hebben allebei heel hun leven kvv gegeten. Sharon is overleden aan nierfalen veroorzaakt door een niersteen die het hele nierbekken in beslag nam, Myrrka was dement en is gewoon van ouderdom gestorven.
Ik weet zo even snel van een aantal honden in mijn omgeving de leeftijd en oorzaak.

1 Staffbull, 11 jaar geworden, brok, overleden aan milttumor.
2 Kruising Duitse herder x Tervuerense herder, 8 jaar geworden, brok, overleden aan kanker door zijn hele lichaam.
3 Amstaff, 7 of 8 geworden, brok, overleden aan heftige allergiën.
4 Ambull, 3 of 4 jaar, brok, overleden aan extreme voedselallergiën.
5 Jack hussell, 20 jaar geworden, brok, pure ouderdom, uitvalsverschijnselen en dementie ed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door