Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#1558056
in rotjeknor zag ik ze een paar jaar geleden gewoon op de markt, kippenvoetjes.
crystal haar paps en opa komen uit hongarije en daar leven honden vaak op kippenvoetjes, met nagels..een nest van opa groeide op met als enige voedsel...de voetjes.
Door judith1967
#1558195
*anna* schreef: in rotjeknor zag ik ze een paar jaar geleden gewoon op de markt, kippenvoetjes.
crystal haar paps en opa komen uit hongarije en daar leven honden vaak op kippenvoetjes, met nagels..een nest van opa groeide op met als enige voedsel...de voetjes.
Ja in Rotterdam-Centrum daar staat ook altijd zo kippepoelier en die had ze toen ook,maar of tie ze nu nog heeft weet ik niet,kom daar niet meer.

Moet ook altijd werken op de marktdag,dus kan ook even niet gaan kijken.
Door ~anna~
#1558236
judith1967 schreef: Ja in Rotterdam-Centrum daar staat ook altijd zo kippepoelier en die had ze toen ook,maar of tie ze nu nog heeft weet ik niet,kom daar niet meer.

Moet ook altijd werken op de marktdag,dus kan ook even niet gaan kijken.
ik weet niet meer precies welke dag ik daar was, doordeweeks dat wel.
maar de markt in het centrum is toch ook op zaterdag?
Door 202Spots
#1558352
vanaalst schreef: wow dat is heel duur, hier waren ze 90 cent een kilo oid..
Hier is het 'n delicatessen....vroeger waren de vleugels en de kippenvoeten voor heel weinig te koop..
Nu hebben we de laatste 10 jaar heel veel Asian inwoners gekregen en is 't nu Korea Town hier,
alles wat vroeger heel goedkoop was is nu voor menselijk gebruik en veel duurder geworden.
Alleen al de voetjes kosten nu meer dan de hele kippenpoot!!
Door Paula1976
#1558793
Maar wat doen mensen dan met die voetjes?? Eten ze dat echt op??  :yucky:

Ik ga hier ook eens bij de poelier vragen, Tico (vr)eet alles, dus dit vast ook! Haha.....lachen om dat dan te geven met een verjaardag..... ;D

Hoewel.... de familie kijkt bij mij nergens meer vreemd van op!!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1558983
De chinese kok gebruikt ze voor dim sum. Gestoomde kippenklauwtjes en gestoomde eendenvoeten zijn een lekkernij.
Ook eendentongen worden in de Chinese keuken gebruikt voor dim sum. ;) Moet je maar eens op de menu kaart bij de dim sum kijken als je eens bij een echt goede en originele Chinees eethuis terecht komt. :biggrin2:
Door bloemetje
#1560428
Misschien dit jaar of volgend jaar ga ik weer naar spanje. Daar kun je gedroogde looppootjes krijgen. Als ik met de auto ga zal ik ze meenemen voor wie wil.
Door Anne in Zweden
#1560464
bloemetje schreef: Misschien dit jaar of volgend jaar ga ik weer naar spanje. Daar kun je gedroogde looppootjes krijgen. Als ik met de auto ga zal ik ze meenemen voor wie wil.
Als je in de buurt van Barcelona verblijft en je wilt de looppootjes rauw hebben, dus niet gedroogd, kun je ze bij de supermarkt Mercadona inslaan. Daar liggen ze gewoon in de schappen, voor de soep, vermoed ik  :nerves:. Wel een koelbox meenemen dan, anders gaan ze zelfstandig aan de wandel tegen de tijd dat je weer in Nederland bent om ze uit te delen! ;D
Door MirandaK
#1560546
Hier in NL zijn ze ook gedroogd te krijgen, volgens mij zelfs bij een van mijn leverancieren. Ik zal er eens naar informeren. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat mijn meiden ermee zouden doen!
Door Suzanne
#1560549
Suzanne schreef: Ik heb de vraag net per mail neergelegd bij een kippenboer in deze omgeving.

Wordt vervolgd dus.

Suzanne
Helaas, ik krijg als antwoord dat het wettelijk verplicht afgevoerd moet worden ;-((

Suzanne
Door Too
#1560638
Die reïncarneren ws als foute brok  :-\

Zal vrijdag s even een gesprekje voeren met de lokale kip-dealer, misschien kan hij eea verklaren en evt iets organiseren
Door Xada
#1560733
Anne in Duitsland schreef: Als je in de buurt van Barcelona verblijft en je wilt de looppootjes rauw hebben, dus niet gedroogd, kun je ze bij de supermarkt Mercadona inslaan. Daar liggen ze gewoon in de schappen, voor de soep, vermoed ik  :nerves:. Wel een koelbox meenemen dan, anders gaan ze zelfstandig aan de wandel tegen de tijd dat je weer in Nederland bent om ze uit te delen! ;D
Daar zullen de meeste honden ook geen problemen mee hebben.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door