Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

willieD schreef: [Ik heb nergens beweerd dat het een uiterstgevaarlijke toevoeging is ::),dat zijn mijn woorden niet ???
het is gewoon realiteit dat als mensen een tip krijgen over eierschalen en geen botten durfen te geven snel grijpen naar het makkelijk, de gemalen eierschaal.
wat info over eierschalen en nadenken daarover kan geen kwaad.
En nee..een enkele x gemalen eierschaal kan geen kwaad,[je hoeft ze niet eens af te spoelen 8)]
net zo min als het kwaad kan om een xtje die levensgevaarlijke pinda's te geven
Aangezien ik de vraag heb gesteld, mag ik denk ik wel antwoorden?
Het gaat absoluut niet om het makkelijke, als ik voor het makkelijke had gekozen had ik wel op brok gebleven (dit doe ik nog wel gedeeltelijk, maar stap over zodra daar de mogelijkheden voor zijn, qua ruimte en kennis)!
En anders was het ook gewoon makkelijk geweest om het niet te vragen, maar gewoon te doen.

Zoals ik wel duidelijk heb verteld, gaat het mij er om dat ik er angst voor heb.
En met een goede reden ook nog, namelijk ervaring, al was dat dan verhit, dus klopt dat niet helemaal.
De angst zit er gewoon en ik wil niet dat mijn hond het ooit nog maar 1 keer weer mee hoeft te maken.

Heeft dus niks met makkelijk of niet makkelijk te maken, maar met angst.
Daarom zoek ik vervangers ervoor, andere opties, iig voor de eerste tijd.
Misschien is dat dan wel niet zo goed als de echte botten, maar ik vind dat het dan in ieder geval wat is.
En beter iets dan niets!

Het lijkt mij heel leuk om de honden te zien genieten van een bot (uhm, zie de ruzies er ook al meteen bij opdoemen inclusief het rondvliegende bloed, haha, maar dat nemen we dan maar voor lief), ook dat het goed voor hun is, geloof ik wel en al die andere dingen, maar durf het gewoon nu nog eventjes niet aan.

Daarbij, en wat dan nog als je het voor de makkelijkheid doet?
Is toch jouw keus, jouw hond, jouw beslissing?
Heeft een ander weinig mee te maken om wat voor reden jij dat doet/wilt.

Dus oordeel lekker over iemand anders verder graag, maar niet over mij.

Enne, even voor iedereen, scharrelkippen hebben het ook niet altijd zo leuk.
Wordt ook nog genoeg bij naar binnen gewerkt, heeft alleen iets anders leefomstandigheden, oftewel, wat meer ruimte en met wat geluk ook nog zonlicht en wind.
Heb het dan over biologisch, daar wordt bijna geen tot geen troep naar binnen gewerkt (dan zo weinig mogelijk als kan als het moet) en de leefomstandigheden zijn beter.
Maargoed, voor je eigen gevoel is het die leefomstandigheden van de kip, voor de hond gaat het er toch om wat er in die kip of eierschaal zit of juist niet zit?
En waar komt de rest van het vlees of de melk endergelijke dan vandaan?

Wanneer zijn pindas trouwens levensgevaarlijk geworden ???
Door 202spots
willieD schreef: [Ik heb nergens beweerd dat het een uiterstgevaarlijke toevoeging is ::),dat zijn mijn woorden niet ???
Nee hoor heb je niet gezegd hoor wilyD,maar als we zo 't stukkie van Mogans lezen wat Evelyn hier had neergezet,dan zou je bijna staan te beven in je schoenen als je ziet wat er eventueel,heel misschien hoogstwaarschijnlijk eventueel allemaal wel of niet of misschien kan gebeuren wanneer je eierenschil van 'n commercieel gelegde ei gaat voeren.. :-\
het is gewoon realiteit dat als mensen een tip krijgen over eierschalen en geen botten durfen te geven snel grijpen naar het makkelijk, de gemalen eierschaal.
wat info over eierschalen en nadenken daarover kan geen kwaad.
En nee..een enkele x gemalen eierschaal kan geen kwaad,je hoeft ze niet eens af te spoelen 8)
Wanneer deze mensen HIER op BARFPLAATS lezen, dan zullen ze NOOIT lezen dat alleen eierenschaal beter zou zijn dan rauwe botten,misschien dat ze dat op andere Fora hebben gelezen ???
net zo min als het kwaad kan om een xtje die levensgevaarlijke pinda's te geven
Tja lekker he en zoo leuk om te zien hoe ze de pinda's zelf openmaken of met schil en al opknabbelen! ;D

Maar goed...
En dan nog heel even de link .....hoe moeten we daar wat aan hebben???
Gewoon 'n adres waar ze Ovovital VERKOPEN!!!!

"1Wat is Ovovital en wat is daar zo nieuw aan?
Ovovital is een natuurlijk Calcium-Mineralen-Eiwit complex uit eierschalen (zie afbeelding 1).

Ovovital is een doorbraak bij de verzorging van uw botten en gewrichten. Het is een natuurlijk product en kan dagelijks gebruikt worden voor de opbouw en behoud van sterke botten en soepele gewrichten.

Ovovital is puur natuur, bevat geen kunstmatige stoffen en is klinisch getest."

Nahja...dan is 't ook wel te verwachten dat Ovovital het enige is wat aangeprezen(aangeprijst) word??
m.a.w. als je 'n verkooppraatjes geloofd,laten we dan maar hopen dat het niet die eierenschalen zijn waar alle gevaarlijke rommel in zit..en wanneer je 3 caps per dag inneemt dan ben je net nog voor onder de 1€ per dag voorzien van alle calcium die je nodig hebt! ;)
Ik geloof dat ik nou zelf maar aan 't botje ga kluiven..of 'n eetlepel gemalen eierenschil doorslik... :-\
Door 202spots
MarijeJoanne schreef: Aangezien ik de vraag heb gesteld, mag ik denk ik wel antwoorden?
Je mag ALTIJD reageren hoor! ;)
En wanneer jij voor 'n korte tijd gemalen eierenschaal wil geven dan moet je dat gewoon doen.
Als het mogelijk is dan zou ik toch proberen om gemalen botten in het menu te verwerken.
Kip is heel makkelijk om te malen,zelfs met 'n handvleesmolentje.
Of als je aan alleen kale kippenbotten kan komen dan kan je die malen en door 't andere vlees mengen.
Daarbij, en wat dan nog als je het voor de makkelijkheid doet?
Is toch jouw keus, jouw hond, jouw beslissing?
Heeft een ander weinig mee te maken om wat voor reden jij dat doet/wilt.?
Ja daar heb je ook wel gelijk in,maar omdat het makkelijker is en omdat het JOU keus is...betekend dat niet dat het de juiste manier van voeden voor JOU hond is...
Nogmaals...'n enkel keer of voor korte tijd eierenschillen toevoegen inplaats van rauw bot is geen probleem.
Wanneer je nooit geen rauwe botten wil geven in welke vorm dan ook,tja dat zou ik dus niet aanbevelen.
Wanneer zijn pindas trouwens levensgevaarlijk geworden ???
Grapje geworden....hoewel ze er weer onverteerd uitkomen,krijgen sommige honden 'n paar ongepelde pinda's als spelletje en tijdverdrijf.
Niks geen levensgevaar,maar ik persoonlijk vind 't gewoon nutteloos om pinda's aan me honden te geven,terwijl andere eigenaars het leuk vinden om te zien hoe de honden er mee spelen,hoe ze de pinda's uit de schil halen en dan de pinda's en soms de schil ook op eten,zodat je 't de volgende dag weer kan herkennen wanneer je de poep opruimt. ;)
Gewoon kwestie van eigen keus maken dus. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door