Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cairodyn
[quote="tomendanielle"]
Ik begrijp trouwens niet dat er nog leveranciers zijn die dat soort dingen leveren!
Zou verboden moeten worden!!
[/quote]

Ik dus ook niet!!!
Herby verkoopt ze gewoon en dan heb je altijd onwetende mensen die het toch geven. Wij kunnen elkaar op de hoogte houden maar wat als mensen hier niet zitten en ze wel aan hun hond geven.
Raar dat Herby het gewoon in het assortiment heeft zitten.
Door wendy71
Je hebt ook leveranciers die aan dierentuinen leveren. ;)
Ik geloof best dat leeuwen ed wel raad weten met een runderrib.
Sommige leveranciers leveren ook wild zwijn, echt geen haar op m'n hoofd die eraan denkt dat aan mijn honden te voeren.
Wat ik zeggen wil is dit: niet alles wat op de productenlijst staat is *geschikt* voor de hond.
Daarom is inlezen ook zo belangrijk(vooral wat betreft het geven van welke botten), en een klein beetje je eigen gezonde verstand gebruiken. :)
Door WillyP
Ik heb net zelf de runderribben die nog in de vriezer lagen weggegooid. Ik barf nog niet zo heel lang en heb altijd begrepen dat je de ´niet-dragende´botten wel kon geven (dus ribben, nek e.d.). Maar eenmaal de runderrib in huis en gegeven, vond ik dit ook totaal geen succes. Mijn slimme hond haalt alleen het nog overgebleven restje vlees eraf en laat dan de rest liggen. Dus ook ik bestel in de toekomst GEEN runderbotten.
Door Mevroi Kruim
Niet-dragende botten van jonge grazers kunnen wel, van volwassen grazers kan eigenlijk niks. En met kalf of veulen moet je nog heel erg oppassen, alleen ribben van hele jonge dieren zijn geschikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door