Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
judith1967 schreef: Ga ik uitppberen.
Dank voor de tip.

Ik wil trouwens iederen even bedanken voor de vele reacties die ik hierop heb gekregen!!

Echt toppie!!!!!!

Even kijken hoe het gaat met de parelhoen(halve en rundsnip)

Ik was vanmorgen al om 0.6.00 wakker en heb constant liggen luisteren naar de geluiden die Dorian af en toe maakte,ik lag echt zo van Oh ,niet kotsten,niet kotsen!!!
En toen???
Bleef het erin?

Ja, ik had er zelf nog niet zo aan gedacht...maar aangezien Dorian er eerst géén last van had...en nu wel  :-\ :-\ :-\
Ik constateer hier bijvoorbeeld dat er na 'n stevige wandeling best wel flink gedronken wordt (met wat warmer weer).
En zo dacht ik vanochtend...'laat ik dan maar 'n poosje wachten met de voeding'  :D :D :D

Het zou natuurlijk BEST kunnen dat het maagzuur wat minder is (verdund), na flink drinken.
En als je daar niet zo op lette...dat dat misschien mee gespeeld heeft.
Tja...het is maar wat zo in je gedachten komt, hè?

Ik hoop iig dat Dorian het vlug weer wat beter gaat doen, wat dit betreft.
Helpt in ieder geval al voor de gemoedsrust van baasjes, toch?  ;) :D
Door judith1967
roefus schreef: En toen???
Bleef het erin?

Ja,hij heeft niks eruitgekotst,dus kip kan ook op het lijstje

Ja, ik had er zelf nog niet zo aan gedacht...maar aangezien Dorian er eerst géén last van had...en nu wel  :-\ :-\ :-\
Ik constateer hier bijvoorbeeld dat er na 'n stevige wandeling best wel flink gedronken wordt (met wat warmer weer).
En zo dacht ik vanochtend...'laat ik dan maar 'n poosje wachten met de voeding'  :D :D :D

Het zou natuurlijk BEST kunnen dat het maagzuur wat minder is (verdund), na flink drinken.
En als je daar niet zo op lette...dat dat misschien mee gespeeld heeft.
Tja...het is maar wat zo in je gedachten komt, hè?

Ik hoop iig dat Dorian het vlug weer wat beter gaat doen, wat dit betreft.
Helpt in ieder geval al voor de gemoedsrust van baasjes, toch?  ;) :D
Ik heb bij het water drinken ook nooit zo bij stil gestaan,maar toen was het nog wat kouder weer en dan drinkt ie natuurlijk minder,maar nu met de warmte,ik hou het ig goed in de gaten
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 08 mei 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Nou gisteravond 45 min.voor het eten drinkbak weggehaald ,toen eten gegeven(halve parelhoen met rundsnippers),na een uur de drinkbak weer neergezet.

Hij heeft vannacht en vanmorgen niet gekotst :D
Jippie weer een diersoort erbij

Vanavond krijgt ie de rest parelhoen met  de rest rundsnippers

Het gaat zo de goeie kant op met de zachter botsoorten.

Nu ga ik denk het weekend weer een hazekop proberen(normailter kotste hij daar niet van,maar ik heb  2 verschillende leveringen,mss dat de hazekoppen van de laatste levering wat harder zijn.
Combineer ik het met rund.pens,dat kan toch zo?
Door MoniqueAppels
Hier geeft Annak weleens bot terug (7 jaar brokken, 2 jaar BARF) maar dan alleen de harde stukken zoals het dikste gedeelte van de kalkoennek. Hij krijgt nu het dunste uiteinde en dat gaat goed. Dus toch een kwestie van uitproberen wat helpt.
Door Nitus
Wat fijn dat Dorian niet aan het herkauwen is geweest! :D Dus de waterbak truc lijkt te helpen.
Nou maar hopen dat je de botsoorten uit kunt breiden. Hazenkop gecombineert met runderpens lijkt me een goed combi.
Ik weet niet of de volgorde van eten wat uitmaakt, maar voor mijn gevoel zou ik hem voor de eerst de pens geven en dan de kop. Fedor kotst eigenlijk nooit en hij eet altijd eerst de losse zachtte stukjes op waarna hij (zuchtend ;D) aan zijn vleesbot begint terwijl Gitte, die regelmatig stukjes te hard bot uitkotst (die ze niet meer opeet trouwens) altijd met de vleesbotten begint en pas daarna de zachtere stukjes vlees.

Ik krijg tijdens het tikken van dit bericht dus ineens een eureka moment :idea:.... Dat ik dat zelf niet eerder heb uitgeprobeerd :-[... Gitte krijgt voortaan eerst de zachte dingen en daarna haar vleesbotten. Dus Judith, bedankt voor het openen van deze topic :-*, dat heeft me even goed aan het denken gezet ;).
Door judith1967
Nitus schreef: Wat fijn dat Dorian niet aan het herkauwen is geweest! :D Dus de waterbak truc lijkt te helpen.
Nou maar hopen dat je de botsoorten uit kunt breiden. Hazenkop gecombineert met runderpens lijkt me een goed combi.
Ik weet niet of de volgorde van eten wat uitmaakt, maar voor mijn gevoel zou ik hem voor de eerst de pens geven en dan de kop. Fedor kotst eigenlijk nooit en hij eet altijd eerst de losse zachtte stukjes op waarna hij (zuchtend ;D) aan zijn vleesbot begint terwijl Gitte, die regelmatig stukjes te hard bot uitkotst (die ze niet meer opeet trouwens) altijd met de vleesbotten begint en pas daarna de zachtere stukjes vlees.

Dorian eet uitzichzelf altijkd het zachte vlees eerst en dan pas het bot.En eigenlijk wel een beetje op dezelfde manier hoe jij omschrijft,eerst het zachte wegwerken en dan eens omkijken met zo blik vanPff,moet dat?? :D :D

Ik krijg tijdens het tikken van dit bericht dus ineens een eureka moment :idea:.... Dat ik dat zelf niet eerder heb uitgeprobeerd :-[... Gitte krijgt voortaan eerst de zachte dingen en daarna haar vleesbotten. Dus Judith, bedankt voor het openen van deze topic :-*, dat heeft me even goed aan het denken gezet ;).
Graag gedaan,hoor
We zitten hier op Bp om elkaar te helpen,toch!!! ;)

Ik schrijf hier nog hoe het weekend is vergaan.

Zaterdagavond krijgt ie dan de rund.pens met hazekop en zondag wordt het de zalmkop(daar heeft ie ook nog nooit van gekotst,terwijl ik zalmkop ook best wel hard vind,we snijden hem dan wel doormidden zodat ie een beginnetje heeft.
Door judith1967
Gisteravond dus hazekop met rund.pens.
Hij had heel de dag niet gegeten want we zaten in Arnhem op de Pinkstershow.

Het was wel meer pens dan hazekop,de kop woog iets van 200-250 gram en de pens iets van 600 gram.
Hij had voor het laatst gedronken in Arnhem voor dat wij wegreden daar,toen we thuis kwamen gelijk de waterbak weggehaald,zodat ie gelijk kon eten.De waterbak na ruim uurtje weer terug gezet.
Hij heeft niet gekotst 8)

Dus het probleeem zat wss gewoon in het waterdrinken wat hij deed vlak voor of na de maaltijd.
Dus we gaan er rekenig meehouden dat de waterbak weggaat uurtje vor en uurtje na het eten.

Ga morgen de eenderug of nek eens proberen met spiervlees en orgaan!!!
Door judith1967
Nouja,Dorian heeft niet gekotst van de hazekop met pens,maar nu heeft ie vanmiddag zijn portie Smulvlees met rundernier eruit gegooid :-\
Hij maakt geen zieke indruk,op het moment van kotsen ziet ie er een beetje zielig uit,maar daarna  niet meer.Mss heeft ie last van de warmte.
Nu ben ik vanmorgen wel lekker naar het bos geweest,maar of dat ermee te maken heeft,dat weet ik niet.

Nouja hij heeft daarnet wel gewoon zijn  zalmwangen opgegeten,hopelijk blijft dat er wel in.
Door Nitus
Nou raar hoor....  ??? wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn: wormen....  omdat hij ook vaak/snel diaree heeft. Misschien is een mestonderzoek een idee? Om een goed beeld van een wormbesmetting te kunnen krijgen moet je wel poep van 3 verschillende dagen verzamelen omdat wormen niet altijd eitjes uitscheiden.
Door judith1967
Lizzy schreef: Hoe zag de kots eruit? Niet verteerd? Stonk het?
Kleur was bruin,en het was een soort bruine pap die hij eruit gooide
Ja,het was niet echt een lekker luchtje,niet zo dat heel de keuke ernaar stonk,hor dat niet,maar ik rook eraan en vond het geen lekker luchtje,maarja kots ruikt toch altijd niet lekker?

Trouwens vanmorgen kotste hij en beetje wit slijm.
Hij heeft wel gewoon zijn rundersnippers opgegeten.
Door judith1967
Nitus schreef: Nou raar hoor....  ??? wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn: wormen....  omdat hij ook vaak/snel diaree heeft. Misschien is een mestonderzoek een idee? Om een goed beeld van een wormbesmetting te kunnen krijgen moet je wel poep van 3 verschillende dagen verzamelen omdat wormen niet altijd eitjes uitscheiden.
Oh dat zou dus ook de oorzaak kunnen zijn?

Het ontwormen is id alweer eventjes geleden,dat klopt wel.
Maar zou ik dan ook gewoon een ontwormingskuurtje kunnen halen?
Door Laura2004
judith1967 schreef: Oh dat zou dus ook de oorzaak kunnen zijn?

Het ontwormen is id alweer eventjes geleden,dat klopt wel.
Maar zou ik dan ook gewoon een ontwormingskuurtje kunnen halen?
Ik zou niet zomaar een ontwormingskuurtje geven, want dat is toch een aanslag op zijn maag en gezien het vele kotsen is zijn maag niet helemaal in orde, dus ik zou een mestonderzoek laten doen om zeker te weten of hij wormen heeft (volgens mij moet je dan van 3 dagen ontlasting inleveren) en dan pas ontwormen.
Door judith1967
Laura2004 schreef: Ik zou niet zomaar een ontwormingskuurtje geven, want dat is toch een aanslag op zijn maag en gezien het vele kotsen is zijn maag niet helemaal in orde, dus ik zou een mestonderzoek laten doen om zeker te weten of hij wormen heeft (volgens mij moet je dan van 3 dagen ontlasting inleveren) en dan pas ontwormen.
Ja daar heb je gelijk in,had ik niet zo snel aan gedacht.
Ga morgen even mijn da bellen
Door Lizzy
Ja, het lijkt me eerlijk gezegd geen gek idee om een mestonderzoek te laten doen en hem misschien helemaal even te laten onderzoeken door de DA. Ik vind dat hij wel erg vaak spuugt ja. En nu zelfs gewoon vlees. Ik zou dat even na laten kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door