Het bezoek is soms een probleem die willen goed bedoeld mijn honden wat geven

Als mijn honden alleen hun eigen eten krijgen poepen ze keutels krijgt de oudste iets teveel van ons dan zie je dat gelijk de volgende dag bij het uitlaten

Moderator: Lizzy
bassie schreef: Als wij klaar zijn met eten dan krijgt bassie heel af toe de restjes maar dan wel in zijn voerbak soomige mensen zeggen wel is dat het slecht is voor de hond maar vroeger kregen ze niet andersNu nog zijn er mensen die de hond als mens in het gezin meetellen als het om de verdeling op de borden aankomt, ook mijn schoonouders hadden een hond die hetzelfde at als zij. Beestje heeft nooit geen hondebrokje gehad en is stokoud geworden
Jojo schreef: Nu nog zijn er mensen die de hond als mens in het gezin meetellen als het om de verdeling op de borden aankomt, ook mijn schoonouders hadden een hond die hetzelfde at als zij. Beestje heeft nooit geen hondebrokje gehad en is stokoud gewordenIk vind het allebei niks. Ik ken ook de verhalen van honden die altijd met de pot hebben meegegeten en 15 zijn geworden. Maar die verhalen ken ik ook van brokkenhonden. Volgens mij komt het een beetje op het zelfde neer. Zovel brok als mensen maaltijden zijn gekookt en bevatten te veel koolhydraten. Onderdelen van mensenmaaltijden bevatten ook conserveringsmiddelen, hoor.
Vraag me wel eens af, als je niet van barf afweet, wat je dan beter aan je hond kunt voeren, hetzelfde als jezelf eet of hondebrokken ???
Want de hondenbrokken bevatten allerlei slechte dingen maar daarintegen is ons menu toch ook van dien aard dat een hond er tekorten van zou opbouwen ???
Nelly schreef: Ik denk, en dat probeer ik zelf ook waar te maken, dat het 't verstandigste is om de kerk in het midden te laten. M.a.w. probeer elk dier, naar zijn eigen soort, zo gezond mogelijk te voeden, maar af en toe wat tafelresten moet geen kwaad kunnen, lijkt me. Of dat nu voor een hond, kat of geit is. Trouwens, als er hier restjes overblijven van de warme maaltijd en ik dat niet direct opruim of wegzet voor de honden, dan zijn de katten er "als de kippen bij" om het op te eten. En katten zijn toch vleeseters pur sang dacht ik zo. Zelfs Simply Red, die eigenlijk helemaal op puur rauw vlees wordt grootgebracht is dol op boerenkoolstamppot of i.d. als hij het te pakken kan krijgen. Of zou het de fun van het jatten zijn?Er is soms geen verklaring voor wat dieren kiezen om zelf te eten, mijn kat kan het weer niet weerstaan om brood te eten, des noods trekt ze de plastiek of papier zak van de brood kapot om bij de brood te kunnen, ook zij vreet al heel lang vers. en nog.... gekke beest
conleeuw schreef: Er is soms geen verklaring voor wat dieren kiezen om zelf te eten, mijn kat kan het weer niet weerstaan om brood te eten, des noods trekt ze de plastiek of papier zak van de brood kapot om bij de brood te kunnen, ook zij vreet al heel lang vers. en nog.... gekke beestEn jij maar je best doen met vers ondertussen
tweedy schreef: Mijn vorige hond( een Golden) is er toch maar 16 jaar mee geworden met het mee-eten met de tafel .Een vraagje, wat wou je hiermee zeggen?
conleeuw schreef: Er is soms geen verklaring voor wat dieren kiezen om zelf te eten, mijn kat kan het weer niet weerstaan om brood te eten, des noods trekt ze de plastiek of papier zak van de brood kapot om bij de brood te kunnen, ook zij vreet al heel lang vers. en nog.... gekke beestDat doet Eppo hier ook