Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Marieke schreef: hihi, goed motto.
Ik heb weleens een docu gezien over een vossenfokkerij in rusland. Ze wilde vossen gaan fokken die wat tammer waren zodat ze beter te benaderen waren. Na 20 jaar fokken hadden ze compleet andere vossen; met hangoren en andere kleuren vacht. Het gaat schijnbaar heel snel.....uiterlijke kenmerken veranderen....
De vossen van Beljaev. Ja mooi verhaal is dat. Die vossen gingen op Border Collies lijken. De moraal van dit verhaal: als je fokt op een bepaalde eigenschap krijg je er een ongewenste eigenschap bij. Zoals in de fokkerij het gen voor witte vacht gelijkstaat aan doofheid en haarloos aan tandloos.
precies! leuk dat je weet hoe die vossen heetten, ik had dat niet meer geweten. heel interessant. fokken op persoonlijkheidseigenschappen brengen andere kenmerken mee. zagen er wel enorm schattig uit vond je niet? wel zielig dat die vossen voor hun vacht werden gefokt...kleine hokjes
Ook gezien, dat van die vossen. Maar om nu ff terug tekomen op wolven/honden en het al dan niet bestaande verschil tussen die 2. Volgens mij is er geen verschil.
En heb het al 's eerder gevraagd: Nooit iemand hier de reportage over de zgn. "spaghetti-wolven" gezien? Gaat over wolven in Midden Italië, Maremma-Abruzzo gebied, die de vuilnisbelten afstropen naar eetbaar afval, omdat natuurlijk voedsel in de vorm van prooidieren niet of nauwelijks te vinden is. Dus zelfs wolven kUnnen op graanprodukten leven als het moet. Of ze er, zeker na enkele generaties, gezond op blijven is vraag 2....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door