Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welke opmerkelijke veranderingen hebben jullie gezien nadat je hond van brok naar BARF overging?

Schoner gebit
8
10%
Fijner in de omgang
1
1%
Hij eet beter
7
9%
Algemene gezondheid
23
29%
Alles hierboven
31
39%
Geen verschil
4
5%
Betere vacht
6
8%
Door *Marga*
Ik heb geen verschil gestemd.

Ze aten altijd al goed,als ik ze nu een paar brokjes geef dan vliegen ze er nog op af.

Ze hadden niks geen kwalen.
En ze zagen er al goed uit en nu nog steeds.

Ik merk wel dat ze minder poepen.
Door Nitus
De meest duidelijke vooruitgang heb ik bij het gebit van Gitte gezien toen ik een paar jaar gelden overstapte. Haar vacht is er trouwens ook erg op vooruitgegaan, maar kon maar 1 ding kiezen. Bij Nitus was het zo dat zijn vacht er het duidelijk stukken op vooruit is gegaan toen. Hij had ondanks dat hij brokken at een heel mooi gebitje.
Bij Fedor weet ik het niet, die heeft nooit brokken gegeten. ;)
Door *Monique
Vienna was steevast 1 keer in de maand aan de diarree, had altijd vieze oren en ogen. Is na de overgang 1 1/2 jaar geleden bijna volledig weg. Ze at altijd slecht maar nu ook niet meer ;). Kay vind ik haar algemene  gezondheid erop vooruit gegaan. Didge heeft niet zolang brokken gehad dus kan ik niets over zeggen en Bantu heeft helemaal geen brokken gehad :) maar doet het super op rauw!!!!
Door Huskymeisje
Ik heb "eet beter" gestemd.

Onze honden stonden bij de fokker beiden op brok van Royal Canin. Ik, die toen nog niet beter wist  :-[, dacht dat het goed voer was dus bij een van de fokkers direct een grote (!) zak puppybrok gekocht. Nou ik weet niet hoe die fokkers het die honden toekregen maar hier vraten ze het bijna niet. De eerste tijd denk je nog vanwege heimwee maar ze bleven weigeren en aten alleen maar wanneer ze echt honger hadden. Dit heb ik een week of 2 aangekeken en vond het toen welletjes. Een hond moet goed eten en een pup al helemaal. Via een forum was ik al in aanraking gekomen met iemand die helemaal pro barf was. Zij heeft mij enthousiast gemaakt. Ik ben voorzichtig begonnen met een stukje vlees zonder bot. Toen kippennekken, zalmfilet en daarna steeds "moeilijker" vlees. Ze staan nu volledig op barf, alleen op een luie dag (maar dat komt bijna niet voor) geef ik kvv.  :D
Door *Lia*
Hier schoner gebit, voor de rest geen verschillen gemerkt.En de 2 van de 6 hebben nooit een br*k gezien
Door Juul
Ik heb algemene gezondheid gestemd. Hij zag er altijd al mooi uit, ook op de brok.
Maar van brokken naar kvv was ie zijn diarree en het veel te veel drinken, al kwijt.(en echt van de ene dag op de andere),  En hij werd rustiger, van een pup die tot 11 's avonds aan het 'vervelen' was, nu kon ie 's avonds lekker tegen je aankruipen.
Nu we een paar weken barfen is hij nog opvallend rustiger, minder hyper, zit duidelijk lekkerder in z'n vel.
En ik denk dat de groenten ook echt in een behoefte voorzien, sinds ie die krijgt, vreet ie niet meer wanhopig iedere paardendrol op, die hij tegenkomt. Alleen heel af en toe nog een hele lekkere....
Door *Nicole*
Dibbes is van de brok overgegaan op de smuldier compleet en het scheelt een stuk. Ik had een hond met veel kale plekken en slechte ontlasting. nu krijg hij half om half vlees en smuldier compleet. Binnekort als de bestelling er is gaat hij helemaal over.
Wij hadden pas geleden een logeetje (dibbes zijn moeder) voor een weekendje en meneer had een handje vol brokken gegeten en hij heeft nu nog kale plekken. Komt langzaam weer terug zijn vacht voor ons was het nu zeer duidelijk
Door Noes
schoner gebit, geen diarree meer, algemene gezondheid, vacht (maar niet fijner in de omgang  ;D dat was al  ::))

Bij de andere hond: geen jeuk meer, niet meer uit de bek stinken.

Bij de andere hond: geen gal meer spugen (zelden ipv dagelijks 3 keer nu zo eens in de 2 a 4 weken 1 keer).
Door MoniqueAppels
Ik wil nog iets toevoegen of eigenlijk rectificeren: Annak geniet ongelooflijk van zijn maaltijd. Nou weet ik niet hoe hij ooit zijn bak brokken leeg at maar hij is lang bezig (of in ieder geval veel langer dan Rover), likt zijn bak drie keer uit, die van Rvoer drie keer en dan nog eens zijn bak en dan nog eens die van Rover. Het is voor hem dus ook echt een tijdsbesteding.
Door Ianthe
Xena en Scence zijn al vanaf pup overgezet en het enige wat we daaraan merkten dat was dat ze nu eindelijk eens wilden eten ipv het getreuzel met brokjes en sommige soorten KVV.
Bij Attis merkten we dat zijn hele dikke tandsteenlaag eraf is, alleen nog een paar randjes aan de premolaren maar het is echt héél veel verbeterd! Ook is zijn vacht mooier en zachter maar dat kan ook komen door de rui of het schapenvet.
De ontlasting hier is wisselend naar wat ze gegeten hebben (groentenmix + orgaan = groene zachte poep, RMB maaltijd = licht gekleurde korrelige poep) Dus ze krijgen binnenkort weer een nieuw schema waar ze elke dag groentenmix, spiervlees en RMB krijgen en maar een klein beetje orgaan verspreid over een aantal dagen. Ik hoop dat de poep hier beter van wordt.
Door Aiden
Ik heb ook algemene gezondheid gestemd, één van mijn honden was altijd aan de diarree en nu nooit meer en van allebei zien de vachten er super glanzend uit, veel mensen zeggen er wat over....
Ze zijn een weekje wezen logeren bij me ouders, die nog wat brokken hadden liggen en die hebben ze dus gehad. De één was een week aan de diarree en haaruitval en de ander kreeg een doffere vacht.. zo zie je het verschil. Maar het is nu weer allemaal goed gekomen (ze glanzen weer!)

Dus ik blijf zeker barfen.
En natuurlijk is de ontlasting veel compacter (ook niet weg als je het op moet ruimen!! ;))
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door