Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
Ik geef me oudje en ook mijn allergische hond soms visolie van een goed merk.
Ze krijgen dagelijks spirulina ook van een goed merk en dat werkt ook goed, dus ik geef nooit een huismerk.
Zelf heb ik meer dan 20 jaar evaring met sprirulina, dus daarom geef ik dat.Maar denk dat chlorella ook heel goed is.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 04 jul 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roxy11
Wil je er nou zeker van zijn dat je goede visolie geeft, geef dan die van Doils. Kost wel wat, maar is zeker 1 van de betere
Door Lizzy
Extreme schreef: Ok lizzy bedankt voor je antwoord.
Klopt het als ik begrijp dat je ipv visolie, chlorella kan geven, dat ze dan ook voldoende omega 3 binnen krijgt?
Dat dit dus ook heel goed is voor haar huid/jeuk problemen?
Heb net weer een pot visolie gekocht, in een bovenstaand stukje word er gezegd dat je 1x pweek een visoliecapsule geeft, klopt dit?
Ook lees ik over knoflook dat dit bloedarmoede kan geven, hoe zit dit als je het in een groentenprut doet, ik lees namelijk dat mensen het daar in verwerken, dan krijgen ze toch ook regelmatig knoflook naar binnen?
Pff eens zal ik het wel allemaal weten en begrijpen  ??? maar tot dan blijf ik vragen hoor  ;)
De dosering visolie is afhankelijk van de mensendosering. Als een mens 2 capsules per dag moet innemen, kun je een hond van 30 kg er gerust 1 per dag geven. Is de dosering 1 per dag, dan kun je een hond van 30 kg er stuk of 4 a 5 per week geven.

Op zich kun je visolie niet vervangen door alleen chlorella als je hond extra omega 3 vetzuren nodig heeft. Je moet dan ook groenten, meer biologisch/wild voeren. En soms is dat zelfs niet genoeg, moet er nog algenolie bij (zou je geen vis of visolie willen voeren).

Je kunt een hond prima knoflook geven. Maar je moet op de dosering letten. Dit is de "hoeveelheid-regel-van-Mary-Strauss":  Dagelijks niet meer dan 1/2 -1 klein teentje per zeg maar 10 kilo hond.
Door Lizzy
Naomi M. schreef: Als je vis geeft , moet je dan ook nog capsules geven?
Of is dit ter vervanging van...
Je kunt daar gewoon geen makkelijk antwoord JA of NEE op geven. Het hangt af van zoveel factoren!

Als je hond veel plofkip eet, geen groenten eet en 1 keer per week vis eet (meer vis voeren is om andere redenen niet aan te raden), geen algen eet, kan het zijn dat je hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt in verhouding tot omega 6 vetzuren. En kan het zijn dat je visolie moet supplementeren. Je kunt dat niet altijd aan de hond zien. Dus zijn dat dingen waar je over na moet denken...... En een beetje moet gokken.

Stel je hond eet veel wild, weinig plofkip, wel groenten, 1 keer per week vette vis en chlorella en zeewier, is de kans groter dat de balans tussen omega 3 en 6 wel goed is en je geen visolie hoeft te geven.

Wat ook meespeelt, als je hond huidproblemen heeft of krijgt (dat kan een signaal van te weinig omega 3 vetzuren zijn), vies ruikt, gewrichtsproblemen heeft of nierproblemen heeft, hart problemen heeft: kan je hond extra omega 3 wel gebruiken. Dus ook al krijgt je hond waarschijnlijk redelijk voldoende omega 3 binnen, moet je misschien toch besluiten visolie erbij te geven.
Door Flyball-Junkies
Lizzy schreef: Je kunt daar gewoon geen makkelijk antwoord JA of NEE op geven. Het hangt af van zoveel factoren!

Als je hond veel plofkip eet, geen groenten eet en 1 keer per week vis eet (meer vis voeren is om andere redenen niet aan te raden), geen algen eet, kan het zijn dat je hond te weinig omega 3 vetzuren binnen krijgt in verhouding tot omega 6 vetzuren. En kan het zijn dat je visolie moet supplementeren. Je kunt dat niet altijd aan de hond zien. Dus zijn dat dingen waar je over na moet denken...... En een beetje moet gokken.

Stel je hond eet veel wild, weinig plofkip, wel groenten, 1 keer per week vette vis en chlorella en zeewier, is de kans groter dat de balans tussen omega 3 en 6 wel goed is en je geen visolie hoeft te geven.

Wat ook meespeelt, als je hond huidproblemen heeft of krijgt (dat kan een signaal van te weinig omega 3 vetzuren zijn), vies ruikt, gewrichtsproblemen heeft of nierproblemen heeft, hart problemen heeft: kan je hond extra omega 3 wel gebruiken. Dus ook al krijgt je hond waarschijnlijk redelijk voldoende omega 3 binnen, moet je misschien toch besluiten visolie erbij te geven.
Vraagje?Hoe lang mag je je hond viscapsules geven
Door Simone V
Flyball-Junkies schreef: Vraagje?Hoe lang mag je je hond viscapsules geven
dat wil ik ook graag weten ivm mijn HD hond. Zij krijgt elke dag een visolie pil, dat had de orthomanuele therapeut aangegeven dat ik dat moest doen. Of is deze vraag helemaal off topic???
Door Naomi B
Hmmm, Lizzy, ik ben nu aan het verzamelen om vanaf volgende week dinsdag volledig te gaan barfen. Als ik weet wat ik allemaal in huis heb, maak ik een menu. Er zit sardine bij en ook zalm (nadat deze 10 dgn in de diepvries heeft gelegen). Groente ook maar daar ging Duke wel van aan de race, dus dat geef ik nog met mate nu.
Als ik het menu erop heb gezet hier, dan stel ik daar nog even de vraag of capsules erbij nodig zijn.
Maar als al die vis zo vol met troep zit en die capsules niet, dan twijfel ik eigenlijk wel een beetje over de vis. Ik blijf ff meelezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door