Angelique schreef: Maar ik heb die Rommelbacher (klinkt als) en die heeft dichte manden, dus in die zou men wel bakpapier kunnen gebruiken...toch?Jij wel

Moderator: Lizzy
Angelique schreef: Maar ik heb die Rommelbacher (klinkt als) en die heeft dichte manden, dus in die zou men wel bakpapier kunnen gebruiken...toch?Jij wel
Angelique schreef: Die wordt er van bovenaf doorheen getoetert.Bij de Rommelsbacher komt de lucht van bovenaf en bij de Orava van onderen.
maddoc schreef: oh elke keer als je denkt dat je er uit bent, dan is er toch weer iets dat het anders maakt. want nu lijkt het erop dat die Rommelsbacher oid ( zou de Bielmeier dan ook kunnen, die lijkt van buiten precies op de Rommelsbacher) dus meer geschikt is voor mijn doel. Ga dus maar weer eens kijken, nu met dat in het achterhoofd.De rommelsbacher (die andere ken ik niet) die heeft dichte kunststof bakken, dus daar valt zowieso niets doorheen.
En hoe zit het dan met de Stockli, want die heeft in ieder geval mooie zeefachtige roosters (waar het niet doorheen zal vallen)?
maddoc schreef: ja ik zag nu ook dat het idd dichte bakken zijn, dat was me eerder niet opgevallen. dus dat zou dan lijkt me idd goed moeten kunnen op bakpapier. zoals ik het begrijp wordt bij deze de hete lucht van bovenaf door het midden erdoor geblazen en kan de vochtige lucht aan de buitenkant door openingen tussen de droogbakken het apparaat uit, klopt dat??Ik heb 6 bakken en daar kan heel wat in. Droogtijd is voor de meeste dingen (kiplever, pensreepjes, luchtpijp long) zo'n 8 á 9 uur. Hier bevalt hij iedereen prima.
bevalt hij je goed, qua drogen en in gebruik? het gat in het midden vd droogbakken lijkt zo groot, hou je nog wel voldoende benutbare ruimte over? gebruik jij hem met 4 of 6 bakken?
dat hij 3 standen heeft kan ook wel handig zijn.
maddoc schreef: bedankt Angelique en Evelyn, ben ik weer wat wijzer. zal het toch deze worden denk ik, nu nog even dubben of het de Bielmeier (ik zie geen verschil, behalve de prijs) of de Rommelsbacher (missch betere kwaliteit? of alleen de naam?) en dan eigenlijk ook maar 6 bakken. wordt het wel weer een ietwat ander prijsplaatje van, maar ja..Hoogste stand, is iets van 65 graden dacht ik. Staat wel in het boekje, maar die is hier natuurlijk wieberen.
Als je zegt 7-9 uur op welke stand heb je hem dan staan?