Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Anna Penta schreef: Nog even over scharrelparelhoen en karkassen. Ik denk wel dat ik makkelijk aan scharrelparelhoen kan komen maar dat zal gewoon voor mensen zijn. Maar een karkas is toch een kale parelhoen zonder of met weinig vlees? Maar dat zal weer lastiger zijn om daaraan te komen... of niet? Hetzelfde geldt trouwens voor kip en ander gevogelte, zou ik denken.
Hoi Anna, geen idee of je aan parelhoenkarkassen kunt komen...! Ik koop zelf gewoon hele parelhoenen (vaak zitten de poten en nek er ook nog aan, maar is de kop eraf en zijn de organen verwijderd). Deze parelhoen weegt ongeveer 700 gram en deze hak ik dus in 3 porties voor drie honden. Het is niet het goedkoopste voer, maar ik geef dit 1 maal per week en dan is het echt feest!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 03 mei 2004, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze verkopen wel kale botten, maar als je echt ribben wilt hebben, kun je misschien beter van te voren even bellen. Die dingen zijn razend populair, geloof ik ;D.
dank voor de tip, ik denk dat ik donderdag ga en zal dan woensdag even bellen.
Volgens mij is spiervlees redelijk mager, of zit er een mooie rand vet aan? Eventueel kun je, als je toch in Hoogvliet bent, ook een zak schapevetkorrels meenemen. Worden ze echt niet dikker van, als je mager spiervlees aanvult met wat vet.
Ik zorg er altijd voor dat ik spiervlees neem met vet eraan. En dat er geen 'mager spiervlees' op staat (ik koop van die schaaltje bij AH). Voor wat extra vet kan ik inderdaad iets van schapevetkorrels nemen.
Drie-vier keer per week spiervlees vind ik erg weinig. Naar mijn idee moeten RMB's de hoofdmaaltijd vormen, aangevuld met groenten, af en toe vervangen door orgaan/vis. Maar misschien dat uit je menu beter blijkt wat je dan nog meer geeft.
Ik was vergeten dat ik ook nog zo'n tweemaal per week complete verse voeding geef, daar zit ook spiervlees in. Maar waar het bij mij allemaal om gaat is dat ik (ook al vul ik het calcium aan) te weinig botten geef, vandaar ook dat hongergevoel bij Kit en die onvoldaanheid bij Poncho. Maar met alle tips die ik met dit topic heb gekregen ga ik deze week aan de slag. Ik heb het gevoel dat dit de wereld gaat schelen en dat ik niet nog een keer gedroogde snacks hoef te bestellen. :)
Door crutz
op de markt tussen de meent en de blaak staat op dinsdag en zaterdag ook een poelier die kippenekken, karkassen en verder alles wat je maar kan bedenken van een kip, verkoopt

vanaf de meent (met je rug naar de meent) t linker pad en dan de eerste poelier die je tegenkomt aan je rechterhand ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door