Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#846953
Nynke F schreef: Ja Lycka, Zevenblad is ook onkruid.

Maar goed beschouwd, wat is onkuid?? DE definitie die ik ooit ergens gelezen heb: "Onkruid zijn de planten die jij niet in je tuin wilt hebben". Voor mij is zevenblad dat niet, de konijnen zijn er dol op ::) :P Maar aan de andere kant is Rhododendron voor mij wel  onkruid, die vind ik zo lelijk.  :thumbdown:
Off topic: onkruid is een tulp in een aardappelveld, en een aardappel in een tulpenveld. Dus idd een plant die ergens groeit waar je hem liever niet hebt (en die rhodo's vind ik ook lelijk zie nog liever zevenblad)
Door Nynke
#846996
kijk eens op deze site hierdoor ben ik na gaan deken over barf http//www.geocities.com/husky_in_nood/voeding.html?20072
Deze link werkt niet bij mij :-X
onkruid is een tulp in een aardappelveld, en een aardappel in een tulpenveld. Dus idd een plant die ergens groeit waar je hem liever niet hebt


Precies, dat bedoel ik !!  ;)
Door Willemijn
#847239
Waarom moet de groenten in de blender? Wat is er op tegen om hele groenten te geven?
Door Lizzy
#847247
Willemijn schreef: Waarom moet de groenten in de blender? Wat is er op tegen om hele groenten te geven?
Rauwe hele groentes kunnen door de hond niet verteerd worden omdat de hond niet in staat is de plantencellen af te breken. Je moet groente dus of koken of pureren (waarmee je de cellen beide vernietigt).
Door 202Spots
#847278
Lizzy bedoel je de celwand inplaats van de plantencelllen? ;)

Honden kunnen moeilijk de celwand van groentes (en fruit) doorbreken.
De groentes  moeten daarom gepureerd of heel fijn gehakt zijn om opgenomen te worden.
(Kijk b.v.naar 'n hele mais korrel of groot stuk van rauwe wortel, dat komt er het zelfde uit alsdat het er in is gegaan.)
Andere methodes om de celwand te breken kan idd door koken,stomen, of vriezen en dan na ontdooien heel fijnhakken.
Door Lizzy
#847299
202spots schreef: Lizzy bedoel je de celwand inplaats van de plantencelllen? ;)

Honden kunnen moeilijk de celwand van groentes (en fruit) doorbreken.
De groentes  moeten daarom gepureerd of heel fijn gehakt zijn om opgenomen te worden.
(Kijk b.v.naar 'n hele mais korrel of groot stuk van rauwe wortel, dat komt er het zelfde uit alsdat het er in is gegaan.)
Andere methodes om de celwand te breken kan idd door koken,stomen, of vriezen en dan na ontdooien heel fijnhakken.
Ja sorry, dat bedoel ik inderdaad. Plantencelwanden ;D.
Door 202Spots
#847379
Nynke F schreef: Wat een leuke link Pike !!! Echt duidelijk geschreven !!
Ik weet niet wie de owner van deze site is?
Misschien is het meeste wel leuk geschreven, maar ik ben het hier niet mee eens hoor ;)
"Vervolgen om de dag een theelepel levertraan, lijnzaadolie, maisolie, zalmolie en een eetlepel cider-appelazijn, verder nog stuifmeel en kelk (zeewier)."
Is niet duidelijk of er om de dag 4 verschillende olie tegelijk word gegeven of afgewisseld, ik zou trouwens alleen zalmolie geven :-\
Stuifmeel is denk ik pollens en ik zou niet weten waar dat goed voor is,en wanneer ik 'n hond heb die allergies is voor pollens dan gaat ik 'm zeker geen stuifmeel geven, en met de kelk is er waarschijnlijk typo gemaakt en moet kelp bedoeld worden ;)
Maar verder wel leuk gedaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#847922
Nynke F schreef: Wat een leuke link Pike !!! Echt duidelijk geschreven !!
die was niet van mij hoor maar van Senna-husky  ;)
Door Nynke
#848038
Wat een leuke link Pike !!! Echt duidelijk geschreven !!

die was niet van mij hoor maar van Senna-husky 
Ja, daar heb je gelijk in, alleen bij Senna werkte die niet en bij jou wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door