Als je op zoek bent naar adresjes, kijk dan eens bij 'vraag en aanbod barfingrediënten'.
Daar vind je o.a. de 'a la carte'.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html
Moderator: Lizzy
roefus schreef: Het is zo dat een brokkenhond een hogere PH-waarde heeft, dus minder zure spijsverteringssappen.Een brokkenhond heeft dus eerder basisch maagzuur (rond 4-5 denk ik, maar je kan het nalezen in "Rauwe voeding voor honden" van Eliasen Mogens), en een rauw-hond zure maagsappen (tot wel 1-2 !). Ik denk dat als je kvv geeft dat de maagsappen dan wel zuurder worden, maar het zuurst zal het zijn als een hond een karkas te verwerken krijgt met spiervlees, een beetje orgaan, en goeie stukken bot, dan gebruikt hij zijn maag echt optimaal.
roefus schreef: Is Dora een kat?Blikvoer en andere commerciele kat producten koop ik nooit, ik ga niet zoveel betalen voor water
Als ze nog niet zo goed kvv eet, zou je kunnen proberen om het met een beetje blikvoer te mengen (als ze dat tenminste wel lust).
En dan bouw je langzaam de brokjes en het blikvoer af, zodat ze helemaal op rauw zit.
Kippennekjes kun je goed doorknippen met een snoeischaar.
Misschien is dat in het begin wel makkelijk, dan geef je haar wat stukjes kippennek.
Een kat hoeft overigens geen 10 keer per dag te eten.
Ik gaf mijn katje twee maal daags een barfmaaltijd.