Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
Saskia C. schreef: Hopelijk dat ze wel KVV blijft voeren, want anders loopt de hond nog tekorten op als ze geen bot gaat geven. Maar ja het is niet anders, voor sommige mensen is de DA nog "heilig".
Ik mag toch aannemen dat het voeren van vers  los staat van het lidmaatschap van een forum. Verder kan iedereen met een friemeltje gezond verstand wel bedenken dat je een kaakdruk niet in nog geen drie weken tijd barfen opvoert tot "rottweilerformaat".

Kan me verder wel voorstellen dat het zuur is om te moeten erkennen dat jouw hond een ander ook lelijk kan beschadigen, dat dit niet alleen voor RADjes is weggelegt. Ik zou dan ook liever het eten van een bot de schuld geven i.p.v. dat ik het gedrag van mijn hond onder de loep moest nemen.
Door Deesje
dit is miss heel stom maar ik heb het gevoel dat natascha dit bericht zelf niet geschreven heeft... alle andere berichten bevatten aardig wat spelfoutjes en lijken (volgens mij) door een jonger iemand geschreven.. dit bericht is veel doordringender en overtuigender dan natascha hier ooit gepost heeft.. (moeder misschien??) of ligt dat aan mij???
Door Sonja
Deesje schreef: dit is miss heel stom maar ik heb het gevoel dat natascha dit bericht zelf niet geschreven heeft... alle andere berichten bevatten aardig wat spelfoutjes en lijken (volgens mij) door een jonger iemand geschreven.. dit bericht is veel doordringender en overtuigender dan natascha hier ooit gepost heeft.. (moeder misschien??) of ligt dat aan mij???
Nee, dat ligt niet aan jou. Het valt mij inderdaad ook op.
Door Minna
Viel mij ook gelijk op, nee denk niet dat ze dit zo zelf heeft geschreven...denk ook dat zij niet vrijwillig het forum heeft gelaten. En het hoeft ook niet aan het gedrag van haar hond te liggen, het kan ook aan de andere hond liggen.
Mijn eerste hollander teef (brokkenhond! ;D) beet ook erg hard en heeft ook een andere hond ernstig toegetakeld, beet ook altijd in het hoofd.
Nu moet ik hierbij wel zeggen dat ze altijd eerst een kleine en daarna een serieuze waarschuwing uitdeelde, maar als dat niet aan kwam...gelukkig gebeurde dit maar een paar keer, en zocht ze het nooit zelf op. Dus het was niet zozeer een probleem van haar, de andere hond moest er bijna om smeken...
De Da is inderdaad eentje die geen verstand heeft van honden, niet van voeding, niet van gedrag. Met barfen groeien de kaakspieren wel, dat is waar, Ko begint ook op een stafford te lijken, hihihi, maar ook zonder botten eten.
Maar ze speelt juist veel voorzichtiger dan vroeger, misschien dat honden dan idd juist mee bewust worden van hun kaken.
Ik heb ook lang bij een asiel gewerkt en daar kwamen ook flinke bijthonden, en nee geen pitbulls en rottie's die rauwe voer kregen maar gewoon brokkengoldens.
Door leni
ik weet toevallig wie de andere hond is,maar die zat aangelijnd.Hoe of wat weet ik verder ook niet.Het is al zowiezo verschrikkelijk dat zoiets gebeurd,en dat de reactie van de da zo is.Maar ik krijg hier ook te horen dat ik een valse hond krijg door rauw voeren van mensen.maar ik laat ze maar kletsen!!!
Door tieneke
leni schreef: ik weet toevallig wie de andere hond is,maar die zat aangelijnd.Hoe of wat weet ik verder ook niet.Het is al zowiezo verschrikkelijk dat zoiets gebeurd,en dat de reactie van de da zo is.Maar ik krijg hier ook te horen dat ik een valse hond krijg door rauw voeren van mensen.maar ik laat ze maar kletsen!!!
Dat zeggen ze er dus niet bij  ::)
Makkelijk om rauwvlees dan maar de schuld te geven ipv eens zeer kritisch naar het gedrag van je eigen hond te kijken.
Door Deesje
ik kreeg vanuit de thai ridgeback club ook van iemand (een fokker) te horen dat t gedrag verandert als je rauw voert.. en dat veel puppy-eigenaren hier wel al op terug gekomen waren.. ik vind het gedrag alleen maar in heeeel positieve zin veranderd, ik heb nu een pup die aandacht voor me heeft en die me belangrijk vindt omdat ik voor zijn eerste levensbehoefte zorg..

ik bedoelde eerder als gedrag niet zozeer directe agressiviteit ofzo, maar sommige honden kunnen nu eenmaal niet zo goed communiceren (omdat ze dit niet voldoende geleerd hebben), geen enkele hond wordt agressief geboren en praktisch alle gedrag is aangeleerd (als je hem/haar als pup krijgt tenminste)..
ik ben er van overtuigd dat honden niet op confrontaties uit zijn maar dat de signalen die ze af geven door menig baasje niet begrepen worden.. en als dan de verhoudingen verschillend liggen (aan de lijn of niet, andere hond bekend of niet enzenz) kan t na een waarschuwing (of waarschijnlijk tig waarschuwingen) fout gaan.. een hond die zijn gedrag niet kan aanpassen aan de situatie (omdat hij bijv aan de lijn zit) kan dan kleine signalen afgeven waar ik van vind dat de baas dan moet beslissen/bepalen of t spel is of dat t niet goed gaat.. en hier zijn veel te weinig mensen mee bezig (en met name mensen die hun honden niet goed opvoeden omdat ze toch wel braaf zijn.....)
Door K9Jordan
joepy schreef: hoi dus iedereen denkt dat ik het niet gescheven. heb nouw ik zal je vertellen dat ik dat wel gedaan heb en dat ik niet bang ben geworden van jullie en ik ga verder op smul en caribest ik heb  dat stuk dat ik gescheven heb bij google de spelingscontrole gedaan dus vandaar dat er geen spel fouten in ziten
maar ik lees nu ook dat andere mensen het dus wel zegen van de kaak druk dat het groter word. 
en als jullie dan beginners willen helpen doe het dan anders en niet op een k*t manier
oja nog wat, jullie kunnen er zo veel van zegen maar ik weet nu wel wat ik aan dit forum niet zo veel meer aan heb en daarom ben ik weg en niet anders ik kan wel uit rekenen hoeveel ze mag.en heb ook nog een andere forum dus  doei veel plezier hier

ik reageer hier niet meer op dus schrijven jullie voor elkaar en niet voor mij doei doei
Hmm jammer dat je hier dan de spellingscontrole even hebt overgeslagen..brrr
Maar goed, omdat ieder mens nieuwsgierig is ga ik er gemakshalve vanuit dat je dit nog wel leest!

Ja er wordt hier gezegd dat de kaakdruk beter ontwikkeld kan worden door barf. Maar het is maar hoe je eea wilt lezen natuurlijk!
Er wordt hier namelijk veel meer gezegd dan dat en daar schijn je blind voor te zijn.
Ik snap ook niet dat je de reacties als persoonlijke aanval ziet, het zijn allemaal goedbedoelde adviezen en ik zou zeker eens het gedrag van je hond onder de loep nemen. Want ook op Carnibest en Smuldier kan jouw allerschattigste labrador iemand een gat in zijn hoofd bijten. Dat heeft echt 0 komma niks met rauwe botten te maken.
Niemand probeert je hier bang te maken, integendeel.
Maar misschien ben je gewoon nog te jong om deze adviezen en kritiek op waarde te schatten. Helaas zal je deze reacties ook op andere rauw-voerende forums krijgen.
De link tussen dat je hond een andere hond ernstige schade heeft toegebracht en het voeren van barf (voor een zeer korte periode in jouw geval) is gewoon niet te leggen en dus is de kritiek die hier geleverd wordt niet op jouw maar op de DA gericht!
Maar voor jou is je DA dus heilig en daar kijk je duidelijk erg naar op....
Ik wens je veel succes en hoop dat je hond niet nog eens een andere hond zo verwond!
Door ~anna~
Deesje schreef: dit is miss heel stom maar ik heb het gevoel dat natascha dit bericht zelf niet geschreven heeft... alle andere berichten bevatten aardig wat spelfoutjes en lijken (volgens mij) door een jonger iemand geschreven.. dit bericht is veel doordringender en overtuigender dan natascha hier ooit gepost heeft.. (moeder misschien??) of ligt dat aan mij???
Ja dat is zo!
Door Stef@nie
Onder het berichtje staat als afzender ook "het baasje van het teefje dat gebeten is".

Hoe dan ook erg jammer dat het zo gelopen is. Ik vind niet dat er op een "k*t manier" gereageerd is. Geen persoonlijke aanvallen, gewoon reacties over de conclusie die de dierenarts heeft getrokken. Die ook nogal heftig is. Ik denk juist dat er op dit forum goed advies wordt gegeven dat je eens het gedrag van de hond onder de loep moet nemen. En trouwens, over de voedingsadviezen die hier gegeven worden ben ik ook zeeeer tevreden!
Door *Monique
joepy schreef: hoi dus iedereen denkt dat ik het niet gescheven. heb nouw ik zal je vertellen dat ik dat wel gedaan heb en dat ik niet bang ben geworden van jullie en ik ga verder op smul en caribest ik heb  dat stuk dat ik gescheven heb bij google de spelingscontrole gedaan dus vandaar dat er geen spel fouten in ziten
maar ik lees nu ook dat andere mensen het dus wel zegen van de kaak druk dat het groter word. 
en als jullie dan beginners willen helpen doe het dan anders en niet op een k*t manier
oja nog wat, jullie kunnen er zo veel van zegen maar ik weet nu wel wat ik aan dit forum niet zo veel meer aan heb en daarom ben ik weg en niet anders ik kan wel uit rekenen hoeveel ze mag.en heb ook nog een andere forum dus  doei veel plezier hier

ik reageer hier niet meer op dus schrijven jullie voor elkaar en niet voor mij doei doei
erg jammer dat je op deze manier reageert :-[
Door Deesje
ik denk idd dat je de adviezen te persoonlijk aantrekt.. het is allemaal alleen maar goed bedoeld en het is zeker niet jouw schuld.. maar het is wel belangrijk om na te gaan wat er nu echt gebeurd is.. wat is de oorzaak van hetgeen er gebeurd is?? dit is de enige manier om het in de toekomst te voorkomen.. het kan nl ook gebeuren als je kvv of brok of wat dan ook voert.. en ik denk dat jij net als wij allemaal alleen maar wil dat t niet nog eens gebeurt....
Door roefus

Na ja, de zinsconstructie is ook een tikkeltje anders  ;)

Maar goed, ik vind het heel erg naar en verdrietig voor je, dat jouw labrador een andere hond zo toegetakeld heeft.  :'(
En ik geloof zeker dat je hiervan erg schrikt en dat je niet graag hebt dat zoiets nog een keer gebeurt.
Ik hoop tevens dat de andere hond er helemaal bovenop komt  :-*

Als jj zegt 'ik ga verder op smul en carnibest'...nou, oké...meerdere mensen kiezen hiervoor en het is een goed alternatief (zeker beter dan brok !).
Maar ik hoop niet dat je denkt dat je daarmee uit de problemen bent.
De kaaksterkte is en blijft enorm, beter is het om naar andere oplossingen te zoeken en hoe je impact kunt krijgen op het gedrag van je hond  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door