Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Lizzy schreef: Deze update staat er nog steeds hoor, hier boven aan. En degene die hier iets weg kan halen, ben ik en ik heb niks weggehaald ;)

Je kunt je hond gewoon een heel, rauw eitje geven. Het makkelijkst doe je dat buiten. Want honden... het lijkt wel of er een oer instinct in hen naar boven komt, wanneer je ze een ei geeft! De meeste honden nemen het ei heel zachtjes in de bek, lopen ermee naar een fijn plekje, bij voorkeur met een harde ondergrond, daar laten ze het ei op vallen en likken dan de inhoud eruit. Meestal eten ze daarna een schil. Het is echt zo grappig, ze weten gewoon direct wat ze ermee moeten doen!

Ik heb hier trouwens 1 hond, die maakt 1 klein gaatje in het ei en lebbert dan de inhoud eruit. Ik vind dat zo knap, hoe ze dat doet.

Nou ja, hoe dan ook: ja, geef het eitje dus buiten, anders heb je de inhoud van het ei zo op je plavuizen (of vloerbedekking ;D) liggen en houd je camera gereed! Veel plezier!
Haha ja ik weet hoe het eraan toe gaat, alleen die schil die wordt zeer zorgvuldig uitgelikt en ook zeer zorgvuldig uitgespugt als er ook maar een kruimeltje van wordt gegeten.
Door Mieke L.
Die van mij krijgen een a twee keer per week een eitje.
Ik sla het stuk prak het door Smuldier heen en als ik de schil maar klein genoeg sla dan eten ze die (zij het wel heel voorzichtig) helemaal op.
Door tieneke
Het rauwe hele ei in de groentenmix met vlees/bot erin bewaren ze hier trouwens alle twee voor het laatst  ::) ::) ;D ;D ze nemen het voorzichtig uit de grote voerbak en nemen het heel mee naar hun slaapbank!
Tinus hapt erin en dan is het ei heel snel weg,Tara bijt er voorzichtig in en broer eet dan snel de kleine stukjes overgebleven schillen van haar op  :P
Door Riek
Ik heb deze topic op dinsdag gelezen en heb naar aanleiding hiervan mijn honden een rauw ei gegeven. Ze krijgen dagelijks carnibest. Het was kostelijk om te zien hoe ze het ei helemaal opgegeten hebben. Het plekje op het gras is de hele dag door nog afgelebberd, stel je voor dat er een stipje ei was blijven liggen.
Nu had Boris wel gisteren en vandaag nogal dunne poep, geen echte diaree.
Hij heeft snel "last"  van zijn darmen.
Kan dit komen door het ei??
Of was het toeval?
Door Nonique
Ondanks dat onze boefkes best wel lomp zijn is het schitterend om te zien hoe ze een eitje verorberen.

Axel draagt het netjes naar een stekkie, nesteld zich en dat alles zonder het ei te breken - vervolgens bijt hij het super lomp stuk, lebbert zijn snoet en de inhoud en vreet als laatste de schaal.

Naomi, draagt het idem zeer voorzichtig naar een stekkie, morrelt en rolt even met het ei tot er een breukje in komt, knabbelt daar heel behoedzaam een opening en lebbert het ei leeg - de schaal trekt ze haar neus voor op en die mag Axel hebben.

Dark, pakt als een idioot het ei aan, meent dat het een speeltje is - vervolgens druipt het goedje zijn bek uit en zit hij al sniffend stomverbaast te gapen 'nu is mijn balletje stuk'. Tja, die twijfeling is groen licht voor de twee anderen welke al gemorste naruimen en het lekkerste goedje van zijn snoet lebberen om de schaal aan Dark te laten met blikken 'zo dat mag jij hebben, oké' ;D

een ei blijft gewoon leuk  ;D
Door pike
Naar aanleiding van de leuke verhalen ben ik het ook maar eens gaan proberen. Tot nu toe kregen ze het ei kapotgeslagen in de voerbak, zonder schil want die lieten ze altijd liggen.
Nou, Pike die komt daar vrolijk aangerent van ik krijg me toch wat lekkers! Hij snuffelt er even aan, kijkt me vervolgens aan met een blik van je bent niet goed bij je hoofd en loopt weer naar binnen  ;D ;D Hij heeft zijn eitje liever geklutst  ;D  ;D
Armagnac daarentegen die rolde het eerst om en om met neus en poot, nam het toen voorzichtig op en liep ermee het gras in. Hij nam het helemaal in zijn bek om het héééél voorzichtig stuk te maken. Hij was zo voorzichtig dat het de eerste keer zo uit zijn bekkie floepte, gelukkig op het gras, het was nog heel. Een smalle opening erin gebeten en leeglikken! De schaal bleef helemaal schoongelikt achter. Die hoefde hij niet.
Zou Pike het misschien niet snappen, dat dat ei in die schaal zit? Mijn man zegt dat ik het voor had moeten doen, beetje stuk maken zodat hij kon zien/ruiken/proeven. VOlgens mij is ie gewoon te lui! maar volgende keer zal ik het voor hem voordoen  :D
Door Femke
pike schreef: Naar aanleiding van de leuke verhalen ben ik het ook maar eens gaan proberen. Tot nu toe kregen ze het ei kapotgeslagen in de voerbak, zonder schil want die lieten ze altijd liggen.
Nou, Pike die komt daar vrolijk aangerent van ik krijg me toch wat lekkers! Hij snuffelt er even aan, kijkt me vervolgens aan met een blik van je bent niet goed bij je hoofd en loopt weer naar binnen  ;D ;D Hij heeft zijn eitje liever geklutst  ;D  ;D
Armagnac daarentegen die rolde het eerst om en om met neus en poot, nam het toen voorzichtig op en liep ermee het gras in. Hij nam het helemaal in zijn bek om het héééél voorzichtig stuk te maken. Hij was zo voorzichtig dat het de eerste keer zo uit zijn bekkie floepte, gelukkig op het gras, het was nog heel. Een smalle opening erin gebeten en leeglikken! De schaal bleef helemaal schoongelikt achter. Die hoefde hij niet.
Zou Pike het misschien niet snappen, dat dat ei in die schaal zit? Mijn man zegt dat ik het voor had moeten doen, beetje stuk maken zodat hij kon zien/ruiken/proeven. VOlgens mij is ie gewoon te lui! maar volgende keer zal ik het voor hem voordoen  :D
loebas snapte het in het begin ook niet (die wilde erop kauwen) maar toen heb ik er met een mes een tik op gegeven dat er een spleetje in zat en toen lebberde hij het leeg.

Overigens eten die van mij de schil van een ei van de kinderboerderij makkelijker op. Die schil is kennelijk zachter dan van een industrie-ei
Door Mevroi Kruim
Hee, da's grappig! Mijn honden eten de schaal van de eitjes van de eigen kipjes wel op en van de grote eieren van de gezonde winkel niet. Terwijl dat toch bio-eieren zijn en dus zonder schaalverharders of weet ik veel. Mijn krieltjes leggen wel hele kleine eitjes, dat scheelt misschien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door