Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#737327
ervan uitgaande dat het konijn hier vóór de romeinen niet rondhuppelde was dat niet helemaal verkeerd gedacht
Door conleeuw
#737361
ik ben bij een krokodillenfarm op bezoek geweest om te zien hoe het in zijn werk gaat...
Ok, het was in Zuid Afrika, maar, de krokodillen worden  op een hoop gehouden, echt op een hoop..... ik denk persoonlijk dat het niet een bijzondere leuke bestaan is voor de 'dillen, maar de prijs van krokodillen leder is hoog en dat was de reden geweest om de farms te starten, de eten van vlees kwam er later bij. Zelf heb ik de vlees niet gegeten, maar kan mij voorstellen dat de ribben niet giga hard zijn, omdat de 'dillen vrij jong geslacht worden, de huid van oudere dieren is niet echt te gebruiken in de leder industrie, dus moeten ze de redelijke jonge dieren gebruiken.
Ik plaats een aantal foto's die ik van de internet heb geplukt om een idee te geven van hoe ze gehouden wordt, ik denk dat de plofkippen te vergelijken is met de manier van houden........ niet echt leuk dus. Maar, gezien dat er heel veel restproducten overblijven na de huid en vlees voor consumptie, heb ik ook wel iets van, tja, kan je net zo wel voor hondenvoer gebruiken, zelf zou ik het niet zomaar voeren, ik denk namelijk niet dat het iets zou zijn wat een hond achtige normaal zou eten, verder kan ik aan genoeg variatie vlees komen voor mijn honden.  Ik weet ook niet altijd hoe "moreel" ik bezig ben ik voer ook kip aan mijn honden waarvan ik niet weet hoe ze hebben geleefd....... maar toch, voor mijn gevoel hoef krokodil niet.


Afbeelding

let wel, niet alle foto's zijn van afrikaanse crocodile farms, de erg op een hoop foto's komen uit asia meen ik.

Ik haal de foto's later vandaag wel weer weg.  ;)
Laatst gewijzigd door conleeuw op wo 04 apr 2007, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#737434
:-\ Op de een of andere manier heb ik eigenlijk totaal de behoefte niet om krokodillendingen aan mijn honden te gaan voeren :-X
Door Eef+Stippels
#737435
Het ziet er naar uit, ze kunnen zich amper bewegen  :(
Maar dit is niet alleen bij krokodillen het geval, alle dieren uit de bio-industrie worden schandalig behandeld  >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#780783
Caroline A. schreef: En zijn ze hard?
Valt mee geloof ik, alleen vinden de meeste honden die dingen niet te knagen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#780833
Caroline A. schreef: En zijn ze hard?
vond het wel meevallen. Didge en Kay hebben ze opgegeten. Vienna is er aan begonnen en er bij weggelopen :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door