Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
*Natasja* schreef: Denk je echt dat ik zo extreem moet minderen? (ik had trouwens net het nieuwe menu van Benthe gemaakt  8))

Komt het trouwens wel vaker voor dat een hond opeens zo veel minder nodig heeft qua voeding? En ligt dat dan aan de leeftijd? Qua beweging is er niets veranderd de laatste tijd; vorig jaar merkte ik wel dat beide honden in de zomer minder eten nodig hadden dan in de winter. Met die hoge temperaturen wordt er natuurlijk een stuk minder gerend en gestoeid, dus is het wel logisch dat ze minder energie verbruiken.
Ik merk aan Indy wel dat hij minder nodig heeft. Het lichaam heeft tijd nodig om van koolhydraatverbranding over te gaan op eiwitverbranding. Bij Indy heeft het wel meer dan 1 jaar geduurd, maar nu wordt íe echt een beetje vadsig (voor zijn doen dan hè).
Ik gaf hem eerst iets van 1300 gram per dag, nu is 900-1000 voldoende.
Door *Natasja*
Erna schreef: Ja ik denk het echt maar je hoeft het niet in 1 keer te doen. Ga eerst maar terug naar 800 en zo langzaam nog meer terug. Ik vermoed dat je binnen een paar weken terug bent naar 500 a 600 gram en dat ze dan uitstekend eet.
Ik hoop het echt (maar ik denk het ook hoor). Ik vind het zo jammer dat ze zo niet-geniet van haar eten.

Ik vond het zo'n grote stap, naar 1 maaltijd per dag, maar ik krijg nu in de gaten dat het voor Benthe waarschijnlijk het beste is.
Door Lizzy
Erna schreef: Ja ik denk het echt maar je hoeft het niet in 1 keer te doen. Ga eerst maar terug naar 800 en zo langzaam nog meer terug. Ik vermoed dat je binnen een paar weken terug bent naar 500 a 600 gram en dat ze dan uitstekend eet.
Ik denk dat je hier echt helemaal gelijk hebt.
Door *Natasja*
Bedankt voor al jullie tips en het meedenken! Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de eet-ontwikkelingen rond onze Kleine Muis  :D

En nu nog even bedenken wat ik ga doen met al dat geld wat we gaan overhouden... ;) :D ;D
Laatst gewijzigd door *Natasja* op di 20 mar 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - Judith -
*Natasja* schreef: En nu nog even bedenken wat ik ga doen met al dat geld wat we gaan overhouden... ;) :D ;D
Chocolaatjes kopen? Dropjes?  :D

Fijn dat ze niks mankeert Natas!
Door *Natasja*
Judith van Sam schreef: Chocolaatjes kopen? Dropjes?  :D

Fijn dat ze niks mankeert Natas!
Hahaha, nee hoor, dan ben ik het geld straks weer kwijt aan een dieetclub  ;)
Door *Dorothea*
*Natasja* schreef: En nu nog even bedenken wat ik ga doen met al dat geld wat we gaan overhouden... ;) :D ;D
Ik zie dat er in je onderschriftje nog een plekkie vrij is voor een 3e spikkel.  :D
Door 202Spots
*Natasja* schreef: Zojuist heeft Benthe 400 gr. Bibi (1 na laatste rol  :D) en 400 gr. kip op. Het ging er als vanzelf in, ze heeft zelfs de bak helemaal schoongelikt... ;D
Lekkere buik vol en genoeg tot morgen! 8)
Door roefus
*Natasja* schreef: Zojuist heeft Benthe 400 gr. Bibi (1 na laatste rol  :D) en 400 gr. kip op. Het ging er als vanzelf in, ze heeft zelfs de bak helemaal schoongelikt... ;D
haha...honger maakt 'rauwe bonen' zoet  :D
Heb ik ook gehad met Roefus, hoor.
Van nature geen schrokker, kieskeurig enzovoorts.
En dan gaan ze lekker langs de bak lopen...'heb je niets beters? ik heb eigenlijk niet zo'n honger'  >:(
En jij je maar druk maken, of dat lekkere beestje alles genoeg binnenkrijgt  ::)
Ik ging hem toen ook eens een maaltje over laten slaan en wat minderen.
En als hij het niet binnen een kwartier op at: bak weg....volgende maaltijd 'een nieuwe kans'.
Heeft hier ook geholpen  ;)

En in ieder geval heel fijn dat Benthe niets mankeert.
Je kreeg allemaal positieve reacties van de da: da's een opsteker!!!  :D
Door *Natasja*
Het is echt ongelofelijk...

Zojuist heeft ze 2 kuikenbouten op, aangevuld met kopvlees. Dit laatste at ze de laatste maanden niet meer zonder "smaakmaker" erdoorheen, en ik wilde het nu toch "kaal" proberen...Alles op!  :o :o :o

Ik kan niet zeggen hoe blij ik hiermee ben. Als ik had geweten dat het zo eenvoudig zou zijn...
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Het is echt ongelofelijk...

Zojuist heeft ze 2 kuikenbouten op, aangevuld met kopvlees. Dit laatste at ze de laatste maanden niet meer zonder "smaakmaker" erdoorheen, en ik wilde het nu toch "kaal" proberen...Alles op!  :o :o :o

Ik kan niet zeggen hoe blij ik hiermee ben. Als ik had geweten dat het zo eenvoudig zou zijn...
Hihihihi, gaaf! Wat heerlijk dat ze eindelijk weer eens gewoon goed heeft gegeten en niet heeft lopen trutten!
Door *Natasja*
Ze heeft gisteren (gekookt) runderhart en vandaag een deel van de geitesnippers laten staan. Vanaf morgen geef ik haar eerst het spier- of orgaanvlees, en daarna de RMB's pas (tot nu toe gooide ik alles in 1 keer in de bak). Want de laatste eet ze wel gewoon op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door