Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @ngie
alies2 schreef: Ik heb het opgevat als een antomieles en heb met veel interesse het lamshart gesneden, alle kleppen zaten er nog in, gewoon prachtig.
Ja, dat is natuurlijk ook een manier! Dan ben je inderdaad niet alleen bezig met het "negatieve": dat het een dood dier is! Maar of ik daar aan toe ben.... :-\

Ik zal inderdaad niet snel in een slachthuis te vinden zijn, Magda! Dat is echt niets voor mij! Ik ben gisteren wel naar een poelier geweest om te vragen naar kippenekjes enzo (knap van mij, hè? ;D), maar hij krijgt zijn kip als pootjes en filet aangeleverd, dus hij had ze niet...nou ja, ik heb toch besloten eerst bibi te proberen, en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat!
Mijn vriendin en een buurvrouw gaan ook meedoen, goed hè? Nou ja, de honden dan..... ;)
Door Anna Penta
Hier ook een beginnend versvlees/barfer die zelf vegetarier is...

Sinds een paar weken geef ik in elk geval 1 van mijn hondjes versvlees, da's makkelijk.

Maar ik ben ook enthousiast geworden over het voeren van rauwe stukken vlees. MET de aantekening dat ik ALLEEN naar de Groene Slager ga. Ik weiger pertinent mee te doen aan welke vorm van bio-industrie ook (wacht met smart op de eko-kant-en-klarepakketten die in sommige plaatsen verkrijgbaar zijn). En ekovlees heeft z'n beperkingen. Ik ben er al achter dat er GEEN jonge dieren worden geslacht, dus kan ik ook GEEN botten van jonge dieren geven. Nou ja, heb ik geen probleem mee, dan maar niet. Ook GEEN kippennekken verkrijgbaar. Geeft niet, er is genoeg over.

Net hebben al mijn drie hondjes (a 10 kilo) een HEEL runderhart naar binnen zitten werken, het was prachtig om te zien en ze deden er wel een kwartier over. Niks snijden dus. Niertjes, lever enz. koop ik gesneden. Verder stukjes soepvlees, ook in hapklare brokjes dus.

Op deze manier kan ik er heel goed mee omgaan: ik zit niet te veel met m'n handen aan dooie dieren, koop vanzelf geen vlees/botten van echte ellendedieren (zoals zuiglammeren of piepjonge kalveren) want dat is er gewoon niet. Heb gister zgn. knaufen gekocht, wel wat harder bot maar ze hebben het lekker opgeknaagd.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op za 20 mar 2004, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
Mijn huisgenote is ook vegetariër en zij haat het versvlees. Als zij moet geven (ik voer CB) dan snijdt ze met een scherp mes een stuk van zo'n pak af, legt dat in de bak. Dan drukt ze de inhoud eruit en vist ze met de vork het plastic eruit. Daarna prakken met de vork en voilà, eten gegeven zonder vlees aan te raken.

Inmiddels voeren we alleen kip en rijst omdat uit de andere varianten veel vocht komt en dat vindt ze ranzig. So be it, dan alleen kip (en af en toe de "vegetarische" kruidenmix hahahaha :-X :-X)

Vreemde van het verhaal is dat als ik met een gekke bek voorstel dat zij haar hond maar weer brokken gaat voeren en we allebei onze eigen honden eten geeft, ze daar tóch niets voor voelt ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door