tis altijd nog beter dan brokken promoten toch

groetjes eefje
Moderator: Lizzy
eefje schreef: ja nou ja helaas,dat is natuurlijk maar hoe je het bekijkt.Ja maar ja als je het promoot dan kun je het naar mijn mening beter met goed materiaal doen. Als honden onderuit gaan krijgt de manier van voeden de schuld niet dat de info verkeerd was, dus denk ik dat je uiteindelijk beter af bent als je goede info verschaft.
tis altijd nog beter dan brokken promoten toch
groetjes eefje
André schreef: Hoe meer je leest/discusieert , hoe meer je jezelf een beeld kunt vormen.Dit wilde ik graag schrijven, maar andré verwoordde het beter
Alle methodes hebben sterke en minder sterke punten.
Wat wil zeggen dat je alle goede dingen eruit moet filteren , en daarmede je eigen visie moet vormen.
Ik denk dat zoiets "beter" is dan om b.v Lizzy klakkeloos te volgen.
Wat absoluut niets zegt over de visie van Lizzy, maar eerder over het "gemak" van de "volgeling"
Zelfstudie maakt je over het algemeen sterker en onafhankelijker.
peerle schreef: Dit wilde ik graag schrijven, maar andré verwoordde het beter2 gedachten 1 ziel![]()
Rovanna schreef: Ik begrijp de vraag van dit topic niet helemaal. Oke, je kunt een bepaalde filosofie hebben maar je kijkt toch naar je honden? Waar ze het goed op doen, dat geef je. Dat deed ik met brokken, later met kvv en nu met barf. Zo geef ik eens per dag eten en mijn honden vasten 1 of soms 2 dagen per week omdat dit goed bevalt. Ik geef eens per 10 dagen groente, halve prooidieren (soms hele), eens per week orgaan, eens per week vis.Zo zou het moeten zijn, maar in de praktijk blijkt toch dat mensen nogal graag volgen. En dat is om te beginnen geen slechte eigenschap, maar naderhand zou je toch je eigen beleid moeten gaan maken een volgen. Veel mensen doen dat helaas nooit, want dan hoeven ze zelf niet na te denken en als er iets niet helemaal lekker gaat dan kun je de gevolgde daarvan de schuld geven.
Tinker schreef: Het heeft ook wel te maken met zelfverzekerdheid.We willen allemaal onze honden niks te kort doen en door iets of iemand te volgen heb je een soort van houvast(denk ikTja, maar wat voor mijn hond werkt kan bij die van jou wel helemaal fout uitpakken. Klakkeloos altijd alleen maar blijven volgen is gewoon de weg van de minste weerstand.)Zo van;zolang ik dat principe maar blijf volgen dan komt mijn hond niks te kort.(want die persoon(wie je dan volgt)weet waar hij het over heeft,barft al tig jaar,heeft al tig hond groot gebracht op barf enz.enz.dùs als ik die volg zit het wel snor)
Angelique schreef: Tja, maar wat voor mijn hond werkt kan bij die van jou wel helemaal fout uitpakken. Klakkeloos altijd alleen maar blijven volgen is gewoon de weg van de minste weerstand.Hier is er soms ook een kleine aanpassing,gewoon omdat ik zie dat het beter kan,met runderstrotten bijvoorbeeld waren ze iedere keer aan de slinger,nu fors geminderd en ander bot/vlees erbij....probleem is opgelost en ze zijn niet meer aan de slinger na een strotteke!
Zelfverzekerder wordt je door te leren, te leren WAT je voert en WAAROM je iets voert en ook WAAROM je iets NIET voert en dat is de enige manier om uiteindelijk tot het ultieme menu voor JOUW hond te komen.