Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
]
Ik had echt hele verkeerde botten ;)

Dat heeft iedereen wel eens een keer hoor .Ik vroeg ook wel eens om botten voor de hond en ikdacht die man weet wel wat ik bedoel niet dus er zaten botten  bij die zo hard waren die heb ik weggepakt eninde kliko gegooid.
Laatst had ik runderhart en lever besteld zat er ook milt en runderlong bij.Runderlong is net spons en heeft te weinig voedingswaarde hoorde ik hier.Dus alles in een vuilniszak en weg ermee.
Je leert gewoon iedere keer weer wat bij .
Maar ga aub niet terug naar de brokken dat zou zo jammer zijn :(

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door marja
Nou ..............gister en vandaag hebben ze dus wel brokken gehad. :-[

Ik ga het volgende doen:
Ik blijf ook brok geven, we zijn nogal eens onderweg met de honden en dan vind ik dat toch het makkelijkst, en ze eten het graag.

Maar dan twee of drie dagen in de week, meer niet.
De rest van de week doe ik kvv, en dan voor het lekkere en het kluifwerk op de kvv dagen een goed bot.
Dan kan ik ook gewoon goede en dure botten bij de slager halen want dat gezoek vind ik ook een gedoe............

En op deze manier is het ook goed te betalen ;D
Door Remke
Maar als ze toch vrij veel brokken krijgen mogen ze geen bot omdat het maagzuur te basich is en de botten niet goed kan verteren. En het gaat niet zozeer om het even van echte botten maar vlees met rib e.d..  Ik weet niet waar je woont maar als je in de gelegenheid bent moet je eens naar het Islam center gaan en daar lekker wat geitenribben, lamsribben en een runder/geitennek halen. Dan wil je echt niet meer terug naar een droog brokje.
Afbeelding
Door marja
Remke schreef: Maar als ze toch vrij veel brokken krijgen mogen ze geen bot omdat het maagzuur te basich is en de botten niet goed kan verteren. En het gaat niet zozeer om het even van echte botten maar vlees met rib e.d..  Ik weet niet waar je woont maar als je in de gelegenheid bent moet je eens naar het Islam center gaan en daar lekker wat geitenribben, lamsribben en een runder/geitennek halen. Dan wil je echt niet meer terug naar een droog brokje.
Afbeelding
Wat een geweldig leuk hondje heb jij ;D

Als ik drie of vier dagen brok geef en de overige dagen kvv dan kunnen ze op die kvv dagen toch wel wat zachte botten eten!
Doe ik wel vaker hoor ;)
Door Lizzy
Remke schreef: Maar als ze toch vrij veel brokken krijgen mogen ze geen bot omdat het maagzuur te basich is en de botten niet goed kan verteren. En het gaat niet zozeer om het even van echte botten maar vlees met rib e.d..  Ik weet niet waar je woont maar als je in de gelegenheid bent moet je eens naar het Islam center gaan en daar lekker wat geitenribben, lamsribben en een runder/geitennek halen. Dan wil je echt niet meer terug naar een droog brokje.
Afbeelding
Nou, ik zou brok niet combineren met vleesbotten in dezelfde maaltijd. Maar je kunt natuurlijk prima een brok afwisselen met vleesbotten van kleine en dus zachte dieren. Ik vind persoonlijk (even afhankelijk van hoe de hond er zelf op reageert) dat je bijv. best kip, parelhoen, eend, konijn, etc. kunt afwisselen met brok, als je maar de ene dag brok en de andere dag vleesbot doet. Of 's morgens brok en 's avonds vleesbot, als je hond daar goed op reageert.
Door tieneke
Wil je je honden nu gezond voeren of niet  ::)
Eerst staan ze op kvv dan weer op barf en nu dus weer op brok...volgens mij weet je zelf niet wat je echt wilt?
Brokken in combinatie met barf is niet goed,als je brokken het makkelijkst vind gewoon weer lekker de oude vertrouwde brokkies gaan geven.
Door Lizzy
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel jamer, dat je weer brokken gaat voeren. Hoewel het je eigen keus is natuurlijk...

Ik ben het overigens niet met Tieneke eens en ik vind dus wel dat je brokken kunt combineren met barf. Als je versvlees met brokken kunt combineren, zie ik niet waarom je barf niet met brokken kan combineren. En in de praktijk hebben we gezien dat het wel werkt, ondanks onze huiveringen voor vleesbot en brok.

Ik zou alleen zelf nooit een vleesbot in dezelfde maaltijd geven als de brokkenmaaltijd. En bovendien zou ik, zeker in het begin, veel voorzichtigheid betrachten met het type bot dat je voert. Maar zachte botten van bijv. kip of eend of konijn ofzo: dat kan zeker prima.
Door tieneke
Lizzy schreef: Ik vind het eerlijk gezegd ook wel jamer, dat je weer brokken gaat voeren. Hoewel het je eigen keus is natuurlijk...

Ik ben het overigens niet met Tieneke eens en ik vind dus wel dat je brokken kunt combineren met barf. Als je versvlees met brokken kunt combineren, zie ik niet waarom je barf niet met brokken kan combineren. En in de praktijk hebben we gezien dat het wel werkt, ondanks onze huiveringen voor vleesbot en brok.

Ik zou alleen zelf nooit een vleesbot in dezelfde maaltijd geven als de brokkenmaaltijd. En bovendien zou ik, zeker in het begin, veel voorzichtigheid betrachten met het type bot dat je voert. Maar zachte botten van bijv. kip of eend of konijn ofzo: dat kan zeker prima.

Je zegt het zelf ook al:zacht bot  ;)
De honden van Marja zijn nog maar amper gewend aan rauw en zullen straks merendeel op brok staan als ik het goed lees,zou je daar kvv naast geven vind ik het geen probleem maar barf is toch wel wat anders zeker als je ook ribben zou voeren.
Die zou ze zeker eruit moeten laten tot de honden goed gewend zijn qua vertering.
Door Lizzy
tieneke schreef: Je zegt het zelf ook al:zacht bot  ;)
De honden van Marja zijn nog maar amper gewend aan rauw en zullen straks merendeel op brok staan als ik het goed lees,zou je daar kvv naast geven vind ik het geen probleem maar barf is toch wel wat anders zeker als je ook ribben zou voeren.
Die zou ze zeker eruit moeten laten tot de honden goed gewend zijn qua vertering.

Maar Marja heeft het zelf toch ook over zacht bot? En daarnaast begrijp ik dat ze ook nog steeds versvlees blijft voeren?
Door Lil
Hoewel ik ervoor huiver ken ik een fokker die de honden vier keer in de week brok voert en drie keer in de week barft...
Gaat erg goed met alle vijf de honden....

Dus het zou kunnen, maar liever niet. Ook ik heb wel eens een dagje brok gevoerd, ondanks dat ik full time barf, want ja als je een heel weekend op wijdstrijd bent en je hebt geen blikvoer kunnen scoren dan toch maar zo'n klein zakje brok voeren. Bij 30 graden ga ik echt geen vlees in de auto laten liggen, dan kruipt het vanzelf tegenmoet  ;D Ik had het verhaal van Marja zo begrepen dat ze veel met de honden overweg is en dat ze hoofdzakelijk kvv en barf gaan krijgen, maar alleen als ze weg is brok (ok dit kan misschien twee maal per week zijn, maar dan krijgen ze toch grotendeels vers).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door