Met goede apparatuur scheelt het wel natuurlijk dus 1x per maand dan ga ik naar de markt en koop ik een flinke partij groente.
Voor de luie mensen: in Zuid Holland kan je ook groentemix bij Canis Naturalis bestellen

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Waarom vind je het niet nodig?Omdat de plantaardige celstoffen, vitamines en mineralen ingesloten zitten in het rauwe vlees. Vlees, vleesbotten, vuile pens en organen is bij mij hoofdzaak, alles wat je erbij voert is bijzaak.
Slot schreef: Omdat de plantaardige celstoffen, vitamines en mineralen ingesloten zitten in het rauwe vlees.Mag ik vragen WAAR en WELKE "plantaardige celstoffen"
202spots schreef: Mag ik vragen WAAR en WELKE "plantaardige celstoffen"ja dat zou ik ook graag weten
ik in 'n halve kip kan vinden ???
Slot schreef: Ik wil alleen aangeven dat er ook rauwvoeders zijn die geen groentemixen geven.En dat is prima natuurlijk (zowel dat je dat aan heb willen geven als mensen die geen groente willen voeren).
Jojo schreef: Ik geef het ook (nog) niet. Barfen al een dik jaar en bull staat nog steeds overeindNiet dat ik dit een klinkend argument vind, want dat zeggen mensen die brokken voeren ook, maar ik denk dat honden op zich ook wel zonder kunnen.
Ben het altijd wel van plan geweest eens wat te maken, maar het komt er steeds niet vanJe kunt gewoon alle groentes gebruiken, behalve ui en prei. En ook niet teveel kool. Maar bijv. waterkers (erg gezond. Bevat ook jodium), beetje peterselie, alfalfa-spruiten, courgette en witlof. Of worteltjes, alfalfa, waterkers, plukje spinazie, knoflook, komkommer. Ik gooi eigenlijk altijd van allerlei groentes en spruit-groentes en knoflook en kruiden bij elkaar.Geen idee welke ingredienten ik er het beste in kan doen
![]()
Slot schreef:Het staat o.a. in:In het zelfde boekje staat (net er boven), op dezelfde pagina,(p.14):
Gezonde jonge honden door Juliette de Bairacli Levy
(...)Rauw vlees bevat de plantaardige cellulose voedingsstoffen - die de hond in hun oorspronkelijke toestand slechts met moeite en in zeer beperkte hoeveelheden verteren kan - omgezet in proteine, omgezet in spier, en voor de hond makkelijk opneembaar gemaakt.(...)
Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij doet. Ik ga verder geen discussie aan. Ik wil alleen aangeven dat er ook rauwvoeders zijn die geen groentemixen geven.