Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welk bedrag ben jij maximaal bereid aan barfmateriaal uit te geven?

maximaal € 1,- per kilo
2
2%
maximaal € 2,- per kilo
23
23%
maximaal € 4,- per kilo
42
42%
maximaal € 6,- per kilo
23
23%
maximaal € 8,- per kilo
3
3%
maximaal € 10,- per kilo
Geen stemmen
0%
anders, namelijk.....
8
8%
geen maximum
Geen stemmen
0%
Door conleeuw
als ik kijk naar wat ik maximaal ooit zal betalen dan moet ik mischien zeggen 6 euro de kilo, hoewel ik in een moment van verstandsverbijsterende inspiratie ooit 8 euro de kilo heb betaald voor lam voor de honden, maar dat is al heel lang geleden en ik claim temporary insanity ;D
Door Madera
als ik maximaal moet zeggen ga ik voor de 5 euro per kilo, maar dit echt alleen voor dingen die ik minder dan 1 keer per week geef!
Door Nitus
Leuke poll, vooral omdat ik dit vorige week toevallig heb zitten uitrekenen ;D.
Ik heb maximaal 6 euro ingevuld, dat wil ik wel betalen voor hele zeldzame dingen, of om eens iets uit te proberen of ze het lusten.
Mijn gemiddelde prijs is 1,75 per kilo, zelfs nog voordeliger als CB 8), en dat had ik eigenlijk niet verwacht, dus dat was een aangename verrassing! Op deze manier kunnen we misschien zelfs nog de aanschafprijs van onze nieuwe vriezer terug verdienen ;D.
Door Bianca1
Ik heb ingevuld 4 euro.
Had ook wel 6 euro kunnen zijn maar dan moet het wel iets heel speciaals zijn wat ik in kleine hoeveelheid koop. Voor de alledaagse materialen heb ik een maximum van 3 euro, wat dus mag uitschieten naar 4 euro. En dat lukt goed moet ik zeggen
Door Elfy
Ik heb "anders" ingevuld omdat ik de fretten heel erg afwisselend vlees wil geven. En dan is het een duurder dan het ander. Ik haal dus regelmatig een kg. lamsribben voor 7 euro of lamsbout wat geloof ik zelfs 8 nog iets kost. En muizen zijn helemaal duur: 20 euro voor 25 muizen (die 35 gr. wegen ofzo?). Maar kippennnekken kosten dan weer 1 euro per kg. en die krijgen ze dan ook wat meer te eten. ;) ;D Als iets echt te duur is dan houd het op, maar soms kom je leuke aanbiedingen tegen en ze vinden eigenlijk alles lekker dus dat scheelt weer!!
Maar ze krijgen bij mij wel dingen te eten die ik zelf niet zou eten!
Door Pauline
Ik heb maximaal 4 euro per kg ingevuld. En dat is idd voor heel af en toe.

Gemiddeld betaal ik niet meer dan zo'n 1 a 1,50 euro per kg, maar dat komt omdat ik een heleboel dingen voor niets kan krijgen.
Door La Demisa
Ik betaal voor botten niet meer dan 3 euro per kilo, voor kipkarkas en kippenekken 1 euro en voor puur vlees 3 euro. Voor speciaal vlees, paardenvlees, rundvlees en kipkalkoen maximaal 4 euro per kilo. Ik ben er een sport van gaan maken om zo goedkoop mogelijk in te kopen. Kikken als je dan ineens voor veel minder geld aan iets kunt komen. Pens ga ik voor het eerst bij een slachter halen, lam en kalf, dus nog geen idee wat ik daarvoor moet betalen.

Kipoganen trouwens ook 1 euro per kilo. Daar kan ik zoveel aankomen dat de honden het niet eens opkrijgen en ik het dus voor dezelfde prijs doorverkoop. Hartjes, maagjes, levertjes en niertjes, mooie prijs. Ook kippepoten koop ik voor maximaal een euro of net iets minder. Lang leve de MAROS.
Door Cindy de Wolf
Ik heb 6 euro gestemd, wat dat heb ik weleens betaald voor konijn maar dat is echt een zeldzaamheid. Ik probeer altijd rond de grootverbruiksprijs van CB te zitten en dat lukt in de regel aardig. Dus zo rond de 2 -2.50 de kilo.
Door Lieve 14
Ik heb 8 euro gezet maar dat is zeker niet de "doordeweekse" prijs die ik betaal voor barfmateriaal. Probleem met kleine hondjes-en kleinere vriezertjes- is natuurlijk dat je veel minder per kilo rekent dus ik heb wel even moeten denken en nakijken.
De 8 euro staat echt voor het maximum als ik eens iets speciaal wil kopen om Benjo eens extra plezier te doen.
Ik heb gelukkig slecht 1 klein te verwennen hondje :P ;D

lieve
Door jon
Sinds kort wil ik niet meer dan 6 euro per kilo betalen en dan moet het bijzonder zijn en voor een enkele keer. Dit is vooral omdat ik mijn gemiddelde kilo prijs om laag wil brengen en ook omdat ik vind dat Lhaki niet beter hoeft te eten dan ikzelf of de rest van het gezin.
Door Ike
Heb 4 euro gestemd, da's wel een beetje de max wat ik per kilo uitgeef, een enkel keertje ietsje meer ;)
Door Bianca75
Ik heb op gem. € 6 per kilo gestemd, heb een aantal aankopen gedaan bij een echte slager en dat maakte hem niet uit of het voor de honden was, dus gewoon de volle mep betaald. Maar ik koop ook weleens kip e.d voor minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door