Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
Bedankt voor jullie reacties. Soms sta ik zo te twijvelen. Maar goed dat kleine monster van mij maakt er geen probleem van want volgens mij wil ie wel een hele rol + z'n normale portie. ;) Hij staat bijna te janken als dat potje staat te ontdooien. Zo lang die fris en fit blijft is het goed denk ik dan maar en verder af en toe op de weegschaal kan ook geen kwaad. ;D
Door Suzanne
Hoihoi,
als de hond zijn eigen poep eet, helpt soms het voeren van een eierkoek. Het is een beetje 'klok en klepel' verhaal, maar het komt erop neer dat er iets in zit (amoniak???) wat ervoor zorgt dat de ontlasting on-aantrekkelijk wordt om op te eten.
Werkt natuurlijk niet als de hond ontlasting van andere honden eet, tenzij je alle honden uit de buurt eierkoek gaat voeren ;-)

Groetjes,
Suzanne
Door aaltje
Ik heb net een heel lam, in stukken gezaagd, aan de hond opgevoerd. Wat opviel is dat er heeel veel darm en maaginhoud in een lam zit. Veel meer dan dat ik had verwacht.
Ik heb net het laatste lam uitgepakt (ook in stukken gezaagd) en wederom veel maag/darminhoud. Heb net even gekeken: het zit bij meer dan de helft van de stukken lam.
Door Hitam
Je hoeft niet perse 60 gram te voeren. Mag ook minder. Er zitten echter geen eiwitten en vetten in, dus hij zal er niet dik van worden. Het vult de maag alleen wat meer. Daarom helpt het ook met afvallen.
Door Lizzy
Ik wist niet dat Carnibest inhoud van biologishe lammerenmaag was! Het was zeker-te-weten inhoud + boekmaag van kalveren. Bibi is ook inhoud van lammerenmaag trouwens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door