Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne&Jayden
Jayden krijgt iedere dag groentenmix zo'n 10-15%. Fruit eet hij met mij mee of bij opa en oma.  ;)
Ik had hem van de week 1 dag geen groenten gegeven, hij was me toch vervelend, wilde bij mijn ouders alles jatten wat los en vast zat. Hij heeft er dus in ieder geval vulling van en hij vindt het daarbij ook nog lekker.  :)
Yoghurt of andere zuivel krijgt hij niet, heb zelf lactose-intolerantie en melk is eigenlijk alleen maar gezond (en bestemd) voor kalfjes.
Door tiny
Maar als jullie restjes groente geven van jullie zelf dan is het toch gekookt?

Ik heb jarenlang groentenmixen staan maken, was er een hele zaterdagmiddag mee zoet. (Heb maar een kleine blender). Wat van boven de grond, wat van onder de grond, fruit, verse kruiden, knoflook, olie, er ging van alles doorheen.
Afgelopen winter ben ik er mee gestopt wegens tijdgebrek. Als je er bij nadenkt is dat natuurlijk l*lkoek maar ik werk hele dagen en heb in het weekend genoeg te doen met een gezin met 4 volwassenen.

Toch vonden en vinden de doggies het heerlijk!! Het was altijd feest, 1 dag in de week een volle bak groentemix, soms met huttenkase of een eitje.
Denk toch dat ik mezelf maar ff een schop onder mijn k*nt moet geven en het weer eens gaan maken. Niet dat ik veel verschil merk bij de honden of ik het wel of niet geef maar ze vinden het zo lekker.... ;)
Door Daphne&Jayden
tiny schreef: Maar als jullie restjes groente geven van jullie zelf dan is het toch gekookt?

Ik heb jarenlang groentenmixen staan maken, was er een hele zaterdagmiddag mee zoet. (Heb maar een kleine blender). Wat van boven de grond, wat van onder de grond, fruit, verse kruiden, knoflook, olie, er ging van alles doorheen.
Afgelopen winter ben ik er mee gestopt wegens tijdgebrek. Als je er bij nadenkt is dat natuurlijk l*lkoek maar ik werk hele dagen en heb in het weekend genoeg te doen met een gezin met 4 volwassenen.

Toch vonden en vinden de doggies het heerlijk!! Het was altijd feest, 1 dag in de week een volle bak groentemix, soms met huttenkase of een eitje.
Denk toch dat ik mezelf maar ff een schop onder mijn k*nt moet geven en het weer eens gaan maken. Niet dat ik veel verschil merk bij de honden of ik het wel of niet geef maar ze vinden het zo lekker.... ;)
En een goeie staafmixer kopen.... :P
Dat werkt echt zo veel sneller, doet het nooit in de blender. Dan snap ik dat je een hele middag bezig bent.  ::)
Het werkt nog het makkelijkst als de maatbeker gebruikt die vaak bij een staafmixer zit en dan de mix overgooit in een grotere bak.
Succes met je zelf een schop geven om mixen te gaan maken.  ;)

Haha...zou je denken dat ik voor groenten ben... :P
Nee hoor, ik vind dat iedereen het voor zich moet weten, maar als je hond/honden het lekker vinden en je het niet erg vindt om het te maken, gewoon doen.  ;) ;D
Door Hitam
Een van de vijf maaltijden (per week) van Umai bestaat uit groentenmix met wat gemalen pens of een blikje vis erdoor.
Ik doe er allerlei gezonde dingen door: behalve ondergrondse en bovengrondse groenten, kiemen, zaden, kruiden, algen en soms knoflook. Het is barstens vol met antioxidanten en allerlei stofjes waarvan wij het bestaan niet afweten maar die ze wel nodig hebben ;)
Ik ben wel een groentenfan, ondanks wat iedereen ervan vind.
Eigenlijk zou je de groenten moeten fermenteren om de maagdarminhoud van een prooidier zoveel mogelijk te imiteren en ik ben dus aan het experimenteren met het maken van Bokashi.

Ik heb een geweldige keukenmachine. Ik mik alles er in, even malen en klaar is Klara. Dat is een keer per drie weken een half uurtje werk.
Door hannabelgje
Door dit topic ben ik gisteravond ook maar weer groentenmix gaan maken. Ik had een zuinige mix van broccoli, wortels en witlof. Twee eitjes er door, wat olijfolie en een blikje makreel. Zelfs Zoë heeft het gegeten en die lust normaal haar groentjes niet.

groetjes van Hanna .
Door tess06
bij mij krijg ze elke dag een lepel groente(ca 50 gram)
ik maak een grote hoeveelheid in de keuken machine ,als het gemalen is doe ik het in een emmertje en ga dan de volgende groente malen.

ik heb de meeste groente van eigen tuin.
ik doe er ook noten door.
dan vries ik het in per 200 gram
Door Staftime
Ze vinden het hier heerlijk, en buiten dat heb ik gemerkt dat ze het echt nodig hebben.
Als Romeo geregeld groentemix krijgt, heeft hij veel minder vaak last van maagzuur aanvallen, daarnaast merk ik dat hij gewoon veel meer energie heeft als hij het krijgt.
En Julia heeft veel betere ontlasting en is makkelijker op gewicht te houden, want ze wordt snel mager als ze geen groentemixen krijgt.

Ik geef het gewoon over het vlees heen in hun bak, vaak met ei of vis uit blik erbij.

Wat ik er doorheen doe?
Dat is maar net wat ik op dat moment in huis heb, en soms doe ik speciaal inkopen voor ze.
Iig allerlei groentesoorten, rauwe noten, pitten, geiten/schapenkaas, brandnetel, zeewier, kiemgroente (alfalfa en tuinkers is toch kiemgroente?), knoflook, gekookte bataat ook soms.
Ze lusten het erg graag als ik het bij hun vlees doe, meestal kies ik wel gemalen vlees uit omdat het dan wat makkelijker weg eet.
Door smulpaap
de bullen eten hier graag groenten zonder te miepen , de terriers niet ... voor hen moet ik het subtiel verstoppen anders eten ze het niet , maar ik merk aan alle vier de honden dat ze het er wel beter op doen .... ontlasting is er veel beter op bv .... ik maak het meestal per week klaar en doe er ook regelmatig noten door bv
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door