Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
sylvia schreef: Ok,heb ik nu toch een serieuze vraag,hoewel ik deze botjes erg vreemd blijf vinden.Maar Dory als dat bot zo veranderd en scherp wordt komt dit dat doordat het bot alleen van vorm veranderd door de druk die erop word uitgeoefend,of komt dat dat er toch elke keer kleine laagjes afslijten ,die dus in de hond terechtkomen?
Want als je hem met de dremel glad kan maken lijkt het mij toch ook dat je er iets afhaalt.
De bot is eigenlijk heel hard,en wanneer ze erop kluiven dan komen er van die tandafdrukken(ribbeltjes) in het bot te staan////////////// zoiets....
En het lijkt het wel of op de zijkanten van de bot of rondom van die kleine puntjes/putjes komen te staan,wanneer ze met hun kiezen aan 't werk zijn geweest,en wanneer je met je blote voeten op dat ding stapt dan voel je dat wel!!!! :o
Het einde van de bot waar Cis op de foto bij haar neus heeft,is net 'n beitel.....DAT maak ik 'n beetje botter wanneer het TE scherp is,en dan meestal gelijk ook die scherpe ^ ^ ^ ^ ^ ^ van de zijkant af.
Of ze echt wat van het bot naar binnen krijgen...hmmm
kan best,maar ik denk niet dat het zo schadelijk is hoor.
Verglijk het met wannneer je je nagels vijld...dan komt er OOK nagelpoeier vanaf...en hoeveel???? Niet te zien toch? Zo denk ik ook met de bot...ze kluiven er niet de hele avond op,of soms niet eens elke dag,dus ik zit er niet over in hoor. ;)
Door avalon
202spots schreef:
Hij lijkt er maar voor de helft op (alleen de onderste) aan de anderekant ziet ie er net zo uit

De andere zijn die platte botten ja?
De galileo is veel ronder.
Die ik hier heb is idd platter, maat ook niet stuk te krijgen.
Door Femke
sylvia schreef: Hoe kunnen ze in hemelsnaam zo'n bot de Galileo noemen ;D dan kan je em netzogoed gelijk tarzan noemen :o ;D ;D ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door diana
ik heb ook altijdd farmfood rawhide kluiven in huis.
kan je gewoon via internet bestellen ze zijn er ook van biofood.
daar zit geen troep in.
maar het liefste hebben ze echte verse botten.
Door Lupa
ik heb ze aangeschaft!het heeft me een kapitaal gekost, ze kijken er niet na, ik heb pinda kaas er op gesmeert dat hebben ze heerlijk eraf gelik het bot glimt weer als niuw en het lig al een week op de grond, ze doen er helemaal niks mee.
Door sylvia
Lupa schreef: ik heb ze aangeschaft!het heeft me een kapitaal gekost, ze kijken er niet na, ik heb pinda kaas er op gesmeert dat hebben ze heerlijk eraf gelik het bot glimt weer als niuw en het lig al een week op de grond, ze doen er helemaal niks mee.
Dan istie voor het vrouwtje ;D ;D ;D
Door Lupa
sylvia schreef:

Dan istie voor het vrouwtje ;D ;D ;D
nou geef me maar die andere ;)
ik hoef geen galileo >:(
Door sylvia
Lupa schreef:

nou geef me maar die andere ;)
ik hoef geen galileo >:(
;D ;D ;D
Door ~anna~
202spots schreef: Jeetje...EERST foto's maken,dan op de puter zetten,dan in me fotoalbum voordat ik ze eindelijk kan plakken!
Maar dit is dus de galileo
Een is de grootste die ze maken,die is TE groot voor Cis,die heeft liever de middemaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Op de middelste foto kan je zien hoe het afgekluifd is,
wanneer het TE scherp word dan ga ik er effe met de dremel over om het gladder te maken.

(Voordat je wat zegd ;D....ik bedoel over de BOT Sylvia ;D)
Bedankt voor de tip ik alleen geen dremel :-\
De pup heeft een puppy nylabone in het begin wist ze niet wat ze er mee moest de reu heeft het toen even voor gedaan zijn eigen bone vind hij nu niet lekker meer :-\
Als ik in Amsterdam ben neem ik bij Tannetje wel een echte voor ze mee.Verder vind ik het wel handig spul die nylabonen :D pup is er echt druk mee en hij ook als hij de kans krijgt ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door