sylvia schreef: Ok,heb ik nu toch een serieuze vraag,hoewel ik deze botjes erg vreemd blijf vinden.Maar Dory als dat bot zo veranderd en scherp wordt komt dit dat doordat het bot alleen van vorm veranderd door de druk die erop word uitgeoefend,of komt dat dat er toch elke keer kleine laagjes afslijten ,die dus in de hond terechtkomen?De bot is eigenlijk heel hard,en wanneer ze erop kluiven dan komen er van die tandafdrukken(ribbeltjes) in het bot te staan////////////// zoiets....
Want als je hem met de dremel glad kan maken lijkt het mij toch ook dat je er iets afhaalt.
En het lijkt het wel of op de zijkanten van de bot of rondom van die kleine puntjes/putjes komen te staan,wanneer ze met hun kiezen aan 't werk zijn geweest,en wanneer je met je blote voeten op dat ding stapt dan voel je dat wel!!!!

Het einde van de bot waar Cis op de foto bij haar neus heeft,is net 'n beitel.....DAT maak ik 'n beetje botter wanneer het TE scherp is,en dan meestal gelijk ook die scherpe ^ ^ ^ ^ ^ ^ van de zijkant af.
Of ze echt wat van het bot naar binnen krijgen...hmmm
kan best,maar ik denk niet dat het zo schadelijk is hoor.
Verglijk het met wannneer je je nagels vijld...dan komt er OOK nagelpoeier vanaf...en hoeveel???? Niet te zien toch? Zo denk ik ook met de bot...ze kluiven er niet de hele avond op,of soms niet eens elke dag,dus ik zit er niet over in hoor.