Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door martine
::) ::) ::)
hoi Paul Bart
je kiest er wel een speciale sport uit he !! jullie werken ook met honden die dichter bij de stamvader staan en zijn net bv zoals Roger met zijn saarloos al vanuit het genetich standpunt van jullie honden bewust dat het anders moet dan de doorsnee hondeliefhebber het doet. ikzelfs doe obedience een sport die geen grote fysieke inspanningen vraagt WEL een groot concentratievermogen en perfecte afwerking van de oefeningen maar neem bv ringsport aggility flyball enz...
die sporten bedoelde ik muchers is inderdaad niet niks maar dat kun je op redelijk niveau niet met alle rassen doen he ?? ongeacht wat je ze te eten geeft
Door Helen
martine schreef: :) ;D
inderdaad al mijn lessen en diploma''s die ik behaald heb als lesgever en gedragstherapiste zijn vooral gegeven door en bekende engellsman vriend en collega
van wijlen john Ficher en deze John werkte ook als wetenschapper voor een brokkefabrikant alwaar hij de honden aan test moest onderwerpen !Ook Dr ian Dunbar is een brokkegever en zijn bevindingen zijn dus net zoals die ik geleerd heb maar mij hebben jullie al overtuigd hoor nu nog enkel leren wat en hoe de verhoudingen want je geeft toch niet alleen maar vlees he ??? maar dat is een andere vraag in elk geval iedereen bedankt ik ben overtuigd hoor nu de mensen in mijn school nog kunnen overtuigen maar daar zal Roger wel bij helpen he ??
Mag ik vragen waar jij obedience traint?

groetjes Helen
Door martine
hoi Helen

het heefd op een laag pitje gestaan omdat mijn man terminaal kankerpatient was hij is ondertussen in september overleden en nu gaan we er weer voor
ik train bij Lucy van de Casteele en heb er weer helemaal zin in er zijn maar 3 belgen die Obedience les geven Lucy , Dominique en op becheiden niveau ik wij zitten nog lang niet in de C dus hebben nog veel te leren zie dat je een boerefox hebt loop jij al ?? moet toch opvallen tussen al die borders ??
Door Helen
martine schreef: hoi Helen

het heefd op een laag pitje gestaan omdat mijn man terminaal kankerpatient was hij is ondertussen in september overleden en nu gaan we er weer voor
ik train bij Lucy van de Casteele en heb er weer helemaal zin in er zijn maar 3 belgen die Obedience les geven Lucy , Dominique en op becheiden niveau ik wij zitten nog lang niet in de C dus hebben nog veel te leren zie dat je een boerefox hebt loop jij al ?? moet toch opvallen tussen al die borders ??
In Nederland zijn ook niet heel veel obedience trainers en overal zijn praktisch wachtlijsten. Ik loop zelf G&G met Balou, maar we trainen met veel obedience oefeningen. De klassieke G&G staat me tegen. Balou is inderdaad een van de weinige terriers die ja op een wedstrijd ziet. Maar ze werkt ontzettend goed, al moet je met haar voorzichtig te werk gaan. Je moet er bij haar altijd voor zorgen dat je jezelf heel veel leuker maakt dan de omgeving, want ze kan zichzelf ook prima vermaken zonder mij. Maar dat is me aardig gelukt. Balou kan oefeningen zo snel en perfect uitvoeren dat menige border collie het nakijken heeft.

groetjes Helen
Door Helen
martine schreef: hoi Helen

Nog gecondoleerd met het verlies van je man.

Groetjes Helen
Door martine
;D ;D ;D ;D
he Helen
zelf zit ik niet ver van de nederlandse grens Wuustwezel
http://www.dogsdream.be
waar zit je in nederland want ik ken er wel een paar waar geen wachtlijst is .velen voelen zich geroepen maar als ik kijk naar al diegenen die opgeven spijtig want het is inderdaad leuk en de sfeer is optimaal
doen meid je hond zal heel blij zijn !!!
Door Helen
martine schreef: ;D ;D ;D ;D
he Helen
zelf zit ik niet ver van de nederlandse grens Wuustwezel
http://www.dogsdream.be
waar zit je in nederland want ik ken er wel een paar waar geen wachtlijst is .velen voelen zich geroepen maar als ik kijk naar al diegenen die opgeven spijtig want het is inderdaad leuk en de sfeer is optimaal
doen meid je hond zal heel blij zijn !!!
Hoi Martine,

Leuke site! Ik ben niet op zoek naar een andere trainer hoor. Heb nu een uitstekende trainster waar ik dik tevreden over ben en mijn hond is al heel blij ;D. Ik ben benieuwd waar jij nu cursussen volgt, sinds John Fisher er niet meer is.

groetjes Helen
Door martine
;D ;D ;D ;D
nu Jhon Ficher heefd niets met Obedience te maken
Obedience is een wedstrijdsport Ficher Dunbar Pryor trainen huishonden ben met de beloningsgerichte methode in contact gekomen via Henk De Clercq en Geert de Bolster Gaus is pas jaren later overgestapt
om maar een bekende te noemen Henk nodigde regelmatig bekende buitenlanders uit om les te geven
Dr Ian Dunbar is niet meer betaalbaar Jhon Ficher is overleden maar Jhon Rogerson zijn vriend en collega is /was dikwijls te gast in Belgie heb ook hier een hele evolutie meegemaakt van ja die methode is wel goed voor kliene hondjes makkelijke hondjes .....ja is wel goed voor de huishond waar je niet echt veel van verlangt tot ik Lucy leerde kennen en obedience en ikzelf heb ondervonden dat de methode werkt voor alle rassen en dat je zelfs meer van je hond kunt vragen net omdat ze het leuk vinden en niet moeten. Dus er is nog hoop voor me he qua opvoeding kom ik van de slipketting ,,,teletack,,,roepen en tieren om nu veel beter en prettiger resultaat te hebben dus wat de voeding betreft zal het ook wel lukken he
groetjes
Door Helen
nu Jhon Ficher heefd niets met Obedience te maken
Obedience is een wedstrijdsport Ficher Dunbar Pryor trainen huishonden ben met de beloningsgerichte methode in contact gekomen via Henk De Clercq en Geert de Bolster Gaus is pas jaren later overgestapt
om maar een bekende te noemen Henk nodigde regelmatig bekende buitenlanders uit om les te geven
Dr Ian Dunbar is niet meer betaalbaar Jhon Ficher is overleden maar Jhon Rogerson zijn vriend en collega is /was dikwijls te gast in Belgie heb ook hier een hele evolutie meegemaakt van ja die methode is wel goed voor kliene hondjes makkelijke hondjes .....ja is wel goed voor de huishond waar je niet echt veel van verlangt tot ik Lucy leerde kennen en obedience en ikzelf heb ondervonden dat de methode werkt voor alle rassen en dat je zelfs meer van je hond kunt vragen net omdat ze het leuk vinden en niet moeten. Dus er is nog hoop voor me he qua opvoeding kom ik van de slipketting ,,,teletack,,,roepen en tieren om nu veel beter en prettiger resultaat te hebben dus wat de voeding betreft zal het ook wel lukken he
groetjes
John Fisher heeft heel veel met obedience te maken. Dank zij oa hem heeft er een grote omwenteling plaatsgevonden in efficientere methoden van trainen die ook in de obedience wereld verstrekkende gevolgen hebben. Ik vroeg me meer af of je ook traint bij mensen als Martin Brouwer of Joanna Hill. In Nederland wordt de wurgketting gelukkig langzaamaan steeds minder populair. Ik weet verder niet zo veel over Geert de Bolster, alleen dat hij niet zo veel verstand heeft van voeding ;D

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op wo 10 dec 2003, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door martine
;D ;D ;D ;D
nou de meeste niet he kennen zoals ik niet veel van voeding ik ken Martin brouwer wel natuurlijk maar je bent wel een beetje abuis Obedience is GEEEN manier van trainen en de omwenteling kwam er door Pryor de dolfijnstrainster die de hele educatieve wereld op zijn kop zette Ficher in england en Dubar in de USA hebben haar methodes voor honden verfijnt de clicker is het fluitje van de dolfijntrainster ectc.... johana Hill is vooral gekend om de honden mooie te laten lopen de meeste die Obedience lopen werken volgens beloningsgericht gewoon omdat het resultaat beter is en er wel de perfectie van de hond word gevraagd en die krijg je niet met straffen maar er zijn er wel die met slipketting werken en harde hand maar die geraken niet ver net zoals agility flybal geen manier van trainen is is Obedience het ook niet .uiteraard word er geen geweld in de ring toegestaan Obedience betekend gehoorzaamheid maar de gewone gehoorzaamheidswedstrijden hebben niets gemeen met de Engelse Obedience er zijn veel misverstanden over Obedience las laats nog een heel goede reportage in Los Vast een nederlands hondemagazine waarin het over deze misverstanden ging Martin Brouwer geeft lessen Obedience maar ook gewone cursussen gehoorzaamheid uiteraard weet hij hoe het moet en werkt beloningsgericht vraag het hem Obedience is geen manier van trainen,
Door Helen
nou de meeste niet he kennen zoals ik niet veel van voeding ik ken Martin brouwer wel natuurlijk maar je bent wel een beetje abuis Obedience is GEEEN manier van trainen en de omwenteling kwam er door Pryor de dolfijnstrainster die de hele educatieve wereld op zijn kop zette Ficher in england en Dubar in de USA hebben haar methodes voor honden verfijnt de clicker is het fluitje van de dolfijntrainster ectc.... johana Hill is vooral gekend om de honden mooie te laten lopen de meeste die Obedience lopen werken volgens beloningsgericht gewoon omdat het resultaat beter is en er wel de perfectie van de hond word gevraagd en die krijg je niet met straffen maar er zijn er wel die met slipketting werken en harde hand maar die geraken niet ver net zoals agility flybal geen manier van trainen is is Obedience het ook niet .uiteraard word er geen geweld in de ring toegestaan Obedience betekend gehoorzaamheid maar de gewone gehoorzaamheidswedstrijden hebben niets gemeen met de Engelse Obedience er zijn veel misverstanden over Obedience las laats nog een heel goede reportage in Los Vast een nederlands hondemagazine waarin het over deze misverstanden ging Martin Brouwer geeft lessen Obedience maar ook gewone cursussen gehoorzaamheid uiteraard weet hij hoe het moet en werkt beloningsgericht vraag het hem Obedience is geen manier van trainen,
Haha , volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen ;D Ik heb nergens gezegd dat obedience een manier van trainen is...

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door