Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frodo quin
hannabelgje schreef: wo 18 sep 2024, 21:13 Nou Bob is mijn eerste hond die niet weet wat hij met barf aan moet. Konijnkarkas in stukken gedaan en rundvlees in stukken. Ook wat stukjes konijnnier. Hij at niks. Uit de hand geprobeerd, ook niet. Rund in kleinere stukken. Nou vooruit dat was eetbaar. Konijnkarkas in hele kleine priegelstukjes. Heeft hij een klein beetje van gegeten. Nier dat was bah. Voor morgen maar een rolletje carnibest uit de vriezer gehaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Misschien toch eens proberen drogen of anders zorgen dat hij honger heeft als het etenstijd is? Succes met jouw spookje.
Door Kim_S
Zelfs vreetmonster Bruun heeft over zijn eerste barfhapjes wat langer gedaan, en regelmatig vragend gekeken of het wel echt eetbaar was ::)

Laatst nog kreeg hij voor het eerst reeribben, en dat was ook wel heel erg raar, want hoe eet je zoiets nou... (Maar zooo lekkerrrrr toen hij er eenmaal een hap van nam ;) )

Rustig de tijd geven om eraan te ruiken, likken, en om het even te laten liggen ook (tot op zekere hoogte natuurlijk). Wie weet begint ie dan gewoon ineens te kauwen :)
Hij komt vast niks tekort als hij één keertje minder eet of overslaat, denk ik altijd maar :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Nee, dat dacht ik ook.
Hij is wat zwaar en kieskeurig, dat matcht wel mooi. Misschien krijgt hij wat te veel voer?
Eerst eten dan pas snacks geven? (Niet vlak erna als hij slecht gegeten heeft natuurlijk)
Door hannabelgje
Hij krijgt normaal nooit snacks voor het eten. Hij snapt gewoon nog niet dat het eetbaar is denk ik. Hij duwt er wat tegen met zijn neus. Uiteraard geven we niet op.

Door pike
Ik zou er geen aandacht aan geven. Niet gaan frutsen met zijn eten. Als hij het niet eet wegpakken en de volgende voerbeurt weer aanbieden. Misschien is het ook gewoon een luie eter en heeft hij gewoon geen zin om wat moeite te doen. Zeker als hij niet rammelt van de honger. Pike was er bijvoorbeeld zo een. Die had het liefst hap slik weg eten, wou er geen werk aan hebben. Als hij wat groots kreeg dat hij niet in een keer in kon slikken stond hij me aan te kijken met een blik van "kan het niet wat kleiner?" en hij ging vreselijk mutsen met zijn bot. En zeker aangezien Bob gewend is kvv te krijgen, die hij zo weg kan slurpen, valt dit hem mogelijk (figuurlijk) rauw op de maag.
Ties had gelukkig nergens problemen mee. Die lustte vanaf zijn eerste barfdag elke diersoort en elk onderdeel dat hem werd voorgeschoteld. Mutsen met eten is hem vreemd.
Door hannabelgje
Vanavond staat er kipkarkas met rundvlees op het menu. Ik heb nog een klein stukje konijn dus dat gaat er ook bij. Ik ben benieuwd.

Door frodo quin
Het hangt zo af van individu tot individu of ze er mee worstelen of vanaf de eerste keer enthousiast mee weg zijn.
Bij de katten waren er een paar die initieel bedenkingen hadden. Joran is een miep geweest tot hij zijn tanden gewisseld had. Cyc had enkele diersoorten waar hij niet van wist dat ze eetbaar waren. Het hem voorhouden op een vork was voldoende om duidelijk te maken dat het om op te eten was. Finn en Indra wisten niet wat aan te vangen met grote stukken. Een paar keer klein snijden en dat was opgelost.

Benieuwd wat Bob er vanavond van gaat vinden.
Door hannabelgje
Bob heeft gisteren en vandaag kipkarkas met rundvlees gekregen en dat heeft hij netjes opgegeten. Voor morgen is er kvv konijn om te kijken of het aan het konijn ligt of de grotere stukken.

Door pike
hannabelgje schreef: za 21 sep 2024, 21:11 Bob heeft gisteren en vandaag kipkarkas met rundvlees gekregen en dat heeft hij netjes opgegeten. Voor morgen is er kvv konijn om te kijken of het aan het konijn ligt of de grotere stukken.

Fijn dat de kip met rund hem goed gesmaakt heeft.
Kvv konijn is natuurlijk wel meer dan alleen konijnkarkas dus dat ruikt voor de hond heel anders.
Door hannabelgje
Nou hij ziet er inmiddels weer wat beter uit en ik kan zijn ribben en ruggengraat weer beter voelen.
Barf is nog steeds lastig omdat hij veel niet lust. Konijn is bah, kwartel is bah, paard is bah en eend is ook bah. Ik probeer hem nu via kvv meer smaken te laten eten door er boekmaag/pens door te doen. Hopelijk gaat hij op die manier toch wat andere dingen eten. Groenten vindt hij gelukkig wel lekker dus dat is wel heel handig. Ik kook de groenten wel voor hem.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door