Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
Vraagje niets met barf te maken.
Maar hoeveel komt een hond aan als ze drachtig zijn van ca 5 pups.

We zitten nu begin week 7 en ze is 1 kilo aangekomen.
Iemand zei dat ze pas in de laatste 2 weken horen aan te komen :-[
Door Lizzy
tess06 schreef: ma 12 aug 2024, 14:00 Vraagje niets met barf te maken.
Maar hoeveel komt een hond aan als ze drachtig zijn van ca 5 pups.

We zitten nu begin week 7 en ze is 1 kilo aangekomen.
Iemand zei dat ze pas in de laatste 2 weken horen aan te komen :-[
Maar ze zit toch in de laatste weken? Ik heb geen idee hoe groot de pups zijn nu. Maar dat is xxx gram maal 5 en dat zal al richting de kilo gaan. Mij klinkt het niet abnormaal hoor, helemaal niet zelfs. Biscuit was ook al in week 7 aangekomen.
Door tess06
nu komen we in de spannende weken.
maandag beginnen we aan week 8.
voer: 136%:570 gr totaal
143 bevleesd bot , 171 vlees 28,6 groente prut en 143 orgaan.
maar dan heb ik nog 85 gr koolhydraten eieren etc, is dit ook zoete aardappel pompoen en havervlokken? of nog wat anders?
en meer hart nier en lever is dat minder pens?

ook ga ik voor het eerst hersenen halen, waar laat ik die in dit schema en hoeveel per dag?
ze krijgt natuurlijk al hersenen in de konijnenkop en hazenkop, maar ik heb het nog nooit zo gegeven.. ;D
Door Lizzy
tess06 schreef: do 15 aug 2024, 18:06 nu komen we in de spannende weken.
maandag beginnen we aan week 8.
voer: 136%:570 gr totaal
143 bevleesd bot , 171 vlees 28,6 groente prut en 143 orgaan.
maar dan heb ik nog 85 gr koolhydraten eieren etc, is dit ook zoete aardappel pompoen en havervlokken? of nog wat anders?
en meer hart nier en lever is dat minder pens?

ook ga ik voor het eerst hersenen halen, waar laat ik die in dit schema en hoeveel per dag?
ze krijgt natuurlijk al hersenen in de konijnenkop en hazenkop, maar ik heb het nog nooit zo gegeven.. ;D
Dit zijn de koolhydraten! Dat is prima.
En de hersenen in konijnen en hazenkop is ook perfect.
En ik zie dat je ook de hoeveelheid al uit hebt gerekend. Goed bezig :-*
Door tess06
Dank je.

Heb ik nog een vraag, ze zeggen dat ik puppymelk in huis moet halen van farmfood.
Hier zit geitenmelk in met toevoegingen.
Maar welke kan ik nergens terug vinden.
Dus kan ik niet gewoon verse geitenmelk geven? I.p.v. dat hun het drogen en ik het weer oplos in water?
Door tess06
We gaan de laatste week in.
2 september is ze uitgerekend ;) .
Nu staat er na de bevalling en tijdens zogen, mag ze zo veel eten als ze wil....maar Teuntje heeft altijd trek.
Hoe bepaal ik wanneer ze genoeg heeft gehad, niet dat ik straks met een 30 kilo stabij zit.
Door Lizzy
tess06 schreef: ma 26 aug 2024, 17:05 We gaan de laatste week in.
2 september is ze uitgerekend ;) .
Nu staat er na de bevalling en tijdens zogen, mag ze zo veel eten als ze wil....maar Teuntje heeft altijd trek.
Hoe bepaal ik wanneer ze genoeg heeft gehad, niet dat ik straks met een 30 kilo stabij zit.
Geloof mij nou, als ze aan het zogen zijn vallen ze af terwijl je er naar kijkt. Ik geloof dat Biscuit 3 kg per dag at en ze was echt wel dun. Ik zie meer broodmagere teven dan vette. Maar ook hier geldt "voeren met de ogen". Als ze moddervet wordt: ga je haar toch niet meer alles voeren dat ze zou lusten.
Door Lizzy
tess06 schreef: do 22 aug 2024, 11:20 Dank je.

Heb ik nog een vraag, ze zeggen dat ik puppymelk in huis moet halen van farmfood.
Hier zit geitenmelk in met toevoegingen.
Maar welke kan ik nergens terug vinden.
Dus kan ik niet gewoon verse geitenmelk geven? I.p.v. dat hun het drogen en ik het weer oplos in water?
Daar zit een premix in, in de geitenmelk van Farmfood. En dat geldt voor alle puppymelk. Verder dan dit kom je niet:

Ingrediënten
Volle geitenmelkpoeder, weipoeder, natrium caseïnaat, vetten en oliën (rundervet en zonnebloemolie), mineralen, vitaminen en sporenelementen.

En ja, daar wordt een mens natuurlijk niet heel blij van. Het hangt er gewoon heel erg vanaf op welk moment je pups puppy melk nodig gaan hebben. Als dat is met 10 dagen (zoals bij mij, met Biscuit): dan wil je echt wel iets compleets in je pups hebben. En dan wil je (denk ik) niet gaan zitten toveren en gokken. Ik heb het recept van Ian Billinghurst wel in 1 van zijn boeken. Dat kan ik voor je opzoeken.

Als de pups tot 4 weken bij mama kunnen drinken: dan kun je zelf wat leuks freubelen met verse geitenmelk en rauwe eierdooiers enzo.
Door Lizzy
Dit is de pup melk van Royaal Konijn:

Samenstelling
melkretentaat, melkvet, geraffineerde palmolie (uit duurzame plantages), wei-eiwit, geraffineerde sojaolie, geraffineerde kopraolie, mineralen, fructo-oligosachariden (0,51%), visolie (bron van DHA), fungus-olie.

Analytische bestanddelen
Ruw eiwit: 33,0% - Ruw vet: 39,0% - Ruwe celstof: 0,0% - Ruwe as: 5,0% - DHA: 0,05%.

Nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg)
Vitamine A: 25.000IE, Vitamine D3: 1.500IE, IJzer (3b103): 100mg, Jodium (3b201, 3b202): 4mg, Koper (3b405, 3b406): 15mg, Mangaan (3b502, 3b504): 80mg, Zink (3b603, 3b605, 3b606): 180mg, Selenium (3b801, 3b811, 3b812): 0,43mg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door