Ok, Ok, Al wat ik probeerde te achterhalen/ noemen. Is dat Ja mijn hond stamt af van een wolf, daar twijfel ik niet over, maar de mitochondral DNA onderzoek die dat bewijst is percies dat. Zonder om nu een "boring and long" uitleg te geven over genetica, er is meer in onze hond dan dat, de mannelijke dieren hebben ook een invloed gehad op hoe onze hond er nu uitziet,'binnen en buiten, en mitochondrial DNA onderzoek sluit dat buiten. Ik doel met namen naar erfelijke afwijkingen die een rol spelen op de huidige gezondheids toestand van onze hond, dat zal niet veranderen als je Barf voer. Erfelijk is erfelijk. EPI of PAA, Congenital esophageal achalasia en of Congenital pyloric stenosis zou voor een wolf zekere dood betekenen, maar in onze honden komen ze wel voor, dus kan je niet zeggen dat wat voor een goed is is ook voor een ander goed, maar nogmaals dat is mijn opinie. Tuurlijk is het goed om rauw te voeren (doe ik ook) , maar als wij onze honden precies voeren als wolven, dan moeten wij natuurlijk ook bereid zijn om de mortaliteit van de wolf te aanvaarden, en dat vindt ik nog steeds een probleem. Dus Ik voer wel rauw, maar waar nodig doe ik ook anders. Ik kan me niet blind staren op het feit dat mijn hond afstamt van den wolf en dus BARF moet eten. Een van mijn honden is er namelijk erg ziek van geworden, :'(en nu ben ik op zoek naar andere alternatieven, vandaar mijn vraag over het koken. Als ik haar rauw moet voeren dan ben ik bang dat zij de drie niet zal halen. Dacht ik zelf koken is mischien beter dan brokken, maar blijkt ook geen goed plan.
Ene wat ik eet: Alleen fruit en groente, verder echt niets. Geen koolhijdraten, geen zuivel, geen vlees..... voordat ik nu een rits met commentaar daarover krijg, ook ik ben erfelijk belast en mijn "chimpanzee" spijsverterigs systeem kan niet echt anders.
Waarom ik zij dat ik niet als chimp zou eten al zou ik het kunnen, is heb jij al gezien wat een chimp met een aapje doet. Vangen, verscheuren en rauw opeten, aan mij niet besteed.

and all those bugs... bah
Ik ben jaren een Farm Manager in Africa geweest, en heb ook nog voorafgaand aan mijn studie anderhalf jaar in een dierentuin gewerkt, waar ik onder andere ook een wolfje heb grootgebracht. heb al twintig jaar honden en een verschijdenheid aan andere huisdieren, dus met mijn dierenkennis ben ik redelijk op weg, maar er is altijd ruimte om meer te leren.