Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Nou, mijn punt is dus: ga je zelf samenstellen, neem je alsnog een een of ander voorverpakt groentenprutje. Het hele idee is dat je dingen zelf vers maakt... En dan gedroogd fruit en groenten, ik heb echt geen idee wat een hond daar mee moet, om je eerlijk de waarheid te zeggen.
Lizzy schreef: Nou, mijn punt is dus: ga je zelf samenstellen, neem je alsnog een een of ander voorverpakt groentenprutje. Het hele idee is dat je dingen zelf vers maakt... En dan gedroogd fruit en groenten, ik heb echt geen idee wat een hond daar mee moet, om je eerlijk de waarheid te zeggen.Gedroogd is iets anders dan gekookt.
Hetty 1 schreef: Gedroogd is iets anders dan gekookt.Maar met drogen verlies je toch een berg voedingsstoffen? Voor 10 dagen vind ik dat geen punt, maar voor altijd...
En Noor wist heel goed wat ze daar mee moest doen; ze likte het tot het laatste kruimeltje uit.
Hoefde niet eens een eitje door.
TS gaf zelf aan dat ze bijna niet kookt en zelf een groentenprutje maken niet ziet zitten en in dát geval vind ik de groentenmix helemaal geen verkeerd idee.
In ieder geval beter dan 1 x per week alle overgebleven groenten geven.
Ik nam het zelf altijd mee als we 10 weken naar Spanje gingen.
Daar eten we regelmatig buiten de deur, eens een keer pizza met extra fruit of zo iets.
En dan is zo'n groentenmix verdomd handig. Even wellen in water of het vleessap en klaar is Kees.![]()
Hetty 1 schreef: TS gaf zelf aan dat ze bijna niet kookt en zelf een groentenprutje maken niet ziet zitten en in dát geval vind ik de groentenmix helemaal geen verkeerd idee.Weet je, ik ben dan misschien even héél erg lullig, maar ik vind het feit dat TS dat niet ziet zitten gewoon niet afdoende om maar voor veel minder goede alternatieven te kiezen. Kijk, voor een paar weekjes vakantie maakt het niet uit. Maar als je een half uurtje per maand groentemix maken, of een keer of 4 in de week even een handje groente in wat kokend water mikken voor een paar minuten al teveel moeite vindt, dan vraag ik me af waarom je dan vers voert. Want vers voeren is niet zozeer op het neurotische af alles perfect willen hebben (wat nu waarschijnlijk zo lijkt voor topic starter), vers voeren is wéten wat je je hond voert en waarom en daar zelf actief de controle over hebben. Dus kost het tijd, moeite en vriezerruimte, zo ook voor de groentemix.
In ieder geval beter dan 1 x per week alle overgebleven groenten geven.
Kaela schreef: Weet je, ik ben dan misschien even héél erg lullig, maar ik vind het feit dat TS dat niet ziet zitten gewoon niet afdoende om maar voor veel minder goede alternatieven te kiezen. Kijk, voor een paar weekjes vakantie maakt het niet uit. Maar als je een half uurtje per maand groentemix maken, of een keer of 4 in de week even een handje groente in wat kokend water mikken voor een paar minuten al teveel moeite vindt, dan vraag ik me af waarom je dan vers voert. Want vers voeren is niet zozeer op het neurotische af alles perfect willen hebben (wat nu waarschijnlijk zo lijkt voor topic starter), vers voeren is wéten wat je je hond voert en waarom en daar zelf actief de controle over hebben. Dus kost het tijd, moeite en vriezerruimte, zo ook voor de groentemix.helemaal mee eens ...
En dat je dan ook wel eens wat ongezonds voert, prima. Dat je menu op vakantie wat minder strak is, prima. Maar de basis moet goed zijn.
@Chouka, de tip van Hannabelgje is een goede, er staat in de bieb veel info over groentes. Daar zie je dat de enige peulvruchten die geeft speciebonen en snijbonen zijn:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html
Kaela schreef: Weet je, ik ben dan misschien even héél erg lullig, maar ik vind het feit dat TS dat niet ziet zitten gewoon niet afdoende om maar voor veel minder goede alternatieven te kiezen. Kijk, voor een paar weekjes vakantie maakt het niet uit. Maar als je een half uurtje per maand groentemix maken, of een keer of 4 in de week even een handje groente in wat kokend water mikken voor een paar minuten al teveel moeite vindt, dan vraag ik me af waarom je dan vers voert. Want vers voeren is niet zozeer op het neurotische af alles perfect willen hebben (wat nu waarschijnlijk zo lijkt voor topic starter), vers voeren is wéten wat je je hond voert en waarom en daar zelf actief de controle over hebben. Dus kost het tijd, moeite en vriezerruimte, zo ook voor de groentemix.
En dat je dan ook wel eens wat ongezonds voert, prima. Dat je menu op vakantie wat minder strak is, prima. Maar de basis moet goed zijn.
@Chouka, de tip van Hannabelgje is een goede, er staat in de bieb veel info over groentes. Daar zie je dat de enige peulvruchten die geeft speciebonen en snijbonen zijn:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html
lauraV schreef: helemaal mee eens ...
Martine-Tom schreef: Ik heb laatst een zak uit de vriezert gekocht, allemaal geschikte groentes die erin zaten (broccoli, courgette, boontjes, wortel...en nog iets) gekookt, gepureerd en weer de vriezer in gemikt, kostte al met al 40 minuten geloof ikWeet je toevallig nog waar je die hebt gekocht?![]()
pluk schreef: Weet je toevallig nog waar je die hebt gekocht?hoogvliet volgens mij, zal er vd week nog eens kijken.
Martine-Tom schreef: hoogvliet volgens mij, zal er vd week nog eens kijken.Graag
Chouka schreef: Ik heb jullie meningen gelezen en ik ga mijn volgende barfmenu maken zonder groenten. Als ik ooit groenten toevoeg dan weet ik waar ik dat kan opzoeken.Een topic gaat niet zo snel op slot, hoor.
Dit topic mag afgesloten worden.
Chouka schreef: Ik heb jullie meningen gelezen en ik ga mijn volgende barfmenu maken zonder groenten. Als ik ooit groenten toevoeg dan weet ik waar ik dat kan opzoeken.Denk dat dat voor nu verstandig is voor jou om zonder groente te voeren, als het je bijna allemaal teveel gedoe is zoals je aangeeft en dan maar witte bonen voeren? Je moet het doen omdat je er wat voor over wilt hebben, ook al heb je geen zin aan koken of blenderen voor de honden en is het gezond voor ze. Als het je zo'n gedoe is, dan doe je het toch niet. ( niet vervelend bedoelt, maar ik vond het best vreemd overkomen dat je aangaf dat het je allemaal zo'n gedoe is.)
Dit topic mag afgesloten worden.