Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3114542
In begin lette ik wel op de kleintjes. Toen was ik ook stuk goedkoper uit dan brok te voeren (€90/10kg, voor De hond alleen). Nu kijk ik er eerlijk gezegd niet meer naar. Ik bestel gewoon iedere keer in via lijntjes en koop wat ik nodig acht te hebben. De ene keer is dat vooral bot en orgaan, de andere keer voornamelijk spiervlees. Ben gemiddeld rond de €60 kwijt, maar soms ook stuk minder of juist vele meer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Chunga
#3114641
eelke schreef: Das echt weinig :o ik zit hier op 100 - 120 per maand
Nog even herberekend. Kom uit op ca 50 euro per 4 weken.
We doen heel simpel barf en dat bevalt prima  :D.
Door eelke
#3114658
orinake schreef:
sssssssssssssst zwijg stil :) je wil niet weten hoeveel ik betaal op een maand :p :p :p
;D

Chunga schreef: Nog even herberekend. Kom uit op ca 50 euro per 4 weken.
We doen heel simpel barf en dat bevalt prima  :D.
Hoeveel kg voer je dan per dag?
#3114659
smulpaap schreef: Ik heb net pens verpakt voor smurf  :biggrin2:
Er komen heel wat porties uit een kilo pens
Mijn volgende hond wordt weer een budget -smurf  :biggrin2:
Haha budgetsmurf!  :D  :D Hoe kom je erop!
Heb ik gelukkig ook, eet iets meer dan een kilo per week.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 19 mei 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chunga
#3114678
eelke schreef: ;D


Hoeveel kg voer je dan per dag?
Ruim een kilo voor 2 honden. Het lijkt weinig voor 2 honden van ruim 50 kilo per stuk....
We hebben een tijdje meer gegeven (2 kilo daarna 1,5 kilo) maar toen werden ze te dik  :(

Heb verpakkingen van ongeveer een kilo en daarnaast nog wat groetemix en af en toe een hardgekookt eitje.

We voeren: hele kippen, eendenkarkas gevuld met Smuldier, hooglander pens, rollen kvv (diverse soorten), zalmkoppen/lijven van de lokale visboer voor een prikkie, haringen van Kiezebrink en een aantal andere barf spulletjes indien goed geprijsd meestal via Barfplaats (beetje seizoensgebonden).
Door eelke
#3114682
Chunga schreef: Ruim een kilo voor 2 honden. Het lijkt weinig voor 2 honden van ruim 50 kilo per stuk....
We hebben een tijdje meer gegeven (2 kilo daarna 1,5 kilo) maar toen werden ze te dik  :(

Heb verpakkingen van ongeveer een kilo en daarnaast nog wat groetemix en af en toe een hardgekookt eitje.

We voeren: hele kippen, eendenkarkas gevuld met Smuldier, hooglander pens, rollen kvv (diverse soorten), zalmkoppen/lijven van de lokale visboer voor een prikkie, haringen van Kiezebrink en een aantal andere barf spulletjes indien goed geprijsd meestal via Barfplaats (beetje seizoensgebonden).
Oh ja dan kan het kloppen want wij voeren 2 kg per dag ;) en die van jou wegen dan bij elkaar nog minder dan die van mij bij elkaar.
Ik vroeg me al af hoe je het deed  :biggrin2:
Door Chunga
#3114690
eelke schreef: Oh ja dan kan het kloppen want wij voeren 2 kg per dag ;) en die van jou wegen dan bij elkaar nog minder dan die van mij bij elkaar.
Ik vroeg me al af hoe je het deed  :biggrin2:
Het is zo vaak in het leven een rekensommetje  :D

De Dames zijn niet van de zwaarste, blijven wel Dames namelijk  ;)
Beter iets te licht dan iets te zwaar zeker met de gewrichten (en nu ze wat ouder worden 8 en 5,5 jaar)
Laatst gewijzigd door Chunga op di 19 mei 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#3114711
Lazy Garfield schreef: Haha budgetsmurf!  :D  :D Hoe kom je erop!
Heb ik gelukkig ook, eet iets meer dan een kilo per week.


Mijn smurf eet 1750 gram per week  :biggrin2:
Toch een  grootverbruiker onder de smurfen  :biggrin2:
Nee hoor , ik kan er mee leven  :)
Gebruikersavatar
Door Becky
#3114802
Ik ben voor 2 hondjes (allebei rond de 8 kilo) 40-50 euro (all-inclusive  ;) ) in de maand kwijt.
Ik koop vaak bij Dogmeat en ze zijn een stukje duurder dan de lijntjes hier, dus als ik meer met de lijntjes meedoe kan ik nog een hoop besparen  :P
Tis alleen jammer dat ik zo'n kleine vriezer heb, altijd ruimte te kort  :biggrin2:
Door Lil
#3114857
smulpaap schreef:

Mijn smurf eet 1750 gram per week  :biggrin2:
Toch een  grootverbruiker onder de smurfen  :biggrin2:
Nee hoor , ik kan er mee leven  :)
Dat is hier per dag ja. Heel serieus,als Boris er niet meer is komt bij Jones een kleintje om meerdere redenen (kosten en dan niet alleen voer ook de da etc en plaats en het is handiger etc).
#3114884
Lil schreef: Dat is hier per dag ja. Heel serieus,als Boris er niet meer is komt bij Jones een kleintje om meerdere redenen (kosten en dan niet alleen voer ook de da etc en plaats en het is handiger etc).


Ja, of je dat per dag of per week moet voeren . Nu heb ik Amber er natuurlijk nog wel bij , die eet zo,n 500 -600 gram per dag . Maar ik red het met 1 kg per dag , daar houd ik dan van over natuurlijk . Ik merk het ook hoor , voorheen het viertal of nu de twee dames . Wij willen er om de redenen die jij benoemd ook voorlopig geen hond bij . Vakantie boeken , is ook zoiets .
Voorheen was het veel langer zoeken met 4 honden , twee honden veel gemakkelijker om mee te nemen
En als er eventueel weer een hond komt , dan zeker geen grote hond (meer )
#3114889
smulpaap schreef:

Ja, of je dat per dag of per week moet voeren . Nu heb ik Amber er natuurlijk nog wel bij , die eet zo,n 500 -600 gram per dag . Maar ik red het met 1 kg per dag , daar houd ik dan van over natuurlijk . Ik merk het ook hoor , voorheen het viertal of nu de twee dames . Wij willen er om de redenen die jij benoemd ook voorlopig geen hond bij . Vakantie boeken , is ook zoiets .
Voorheen was het veel langer zoeken met 4 honden , twee honden veel gemakkelijker om mee te nemen
En als er eventueel weer een hond komt , dan zeker geen grote hond (meer )
Dat maakt toch ook niks uit? In zo'n klein hondje zit ook een groot karakter.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door