Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
pike schreef: Misschoen moet je niet portioneren. Dat doe ik ook nooit. Ik haal uit de vriezer wat ik nodig heb. Wat eventueel overblijft gaat in de koelkast voor de volgende dag.
Zo doe ik het al jaren, maar hier ging er altijd een halve kilo tot zoals nu anderhalve kilo per dag doorheen. Dan kan dat. Maar als je zoals mijn vader een hondje hebt dat 140 gram per dag eet, dan MOET je proportioneren. Dat is niet zo lang houdbaar. Nu moet ik zeggen dat die kleine hond gewoon hele kleine rolletjes kvv eet en dan hoeft het weer niet, dan doet ze anderhalve dag met een rolletje (250 gram).
Door Rebekka
bedankt voor het meedenken...

Niet portioneren is voor mij geen optie. Ten eerste loop ik tegen het praktische probleem dat het dan niet in mijn vriezer past. Ten tweede is dat niet helemaal hoe het bij me past. Ik ben vaak 's avonds moe, of soms heb ik 's morgens haast en dan heb ik geen tijd op porties te maken. Ik heb het een tijdje met de poes gedaan. Die kreeg kvv, en een portie moest ik dan in 4 delen. Zelfs dat was geen succes.  :-[ Ook doe ik met bijvoorbeeld nieren twee maanden. ik zou niet weten

Ik heb nu vier dagen per week BARF "gemaakt" en 3 dagen KVV ernaast. Qua werk was dit veel beter te doen. Nu even kijken of dit bevalt en goed voelt!
Door pearlsofpassion
Ik vind het toch ook een beetje vreemd dat je zo veel moet portioneren.
Voor 1 hond...
Persoonlijk vind ik dat heel erg goed meevallen, en ik zit met 3 katten die  90, 115 en 160gr per dag eten.  Dus portioneren kan ik inderdaad ook niet omheen maar dat is alles bij elkaar geteld misschien een week per jaar dat ik daarmee bezig ben... (ok, eerlijk, ik ontvet ook geitenvlees en moet een deel karkassen malen, dus dat kost meer tijd, maar dat moet jij waarschijnlijk niet doen).
Ik doe een deel wanneer het binnenkomt en een deel later, maar nooit echt een volledig dag. 
Ik vraag me wel af waar je dan zoveel tijd in stopt?

Ik weet niet hoe lang je al barft en in hoeverre je al wat geroutineerd bent? Want het wordt natuurlijk wel eenvoudiger en loopt vooral veel vlotter naarmate je een tijdje bezig bent. Zeker als je een beetje kritisch naar je werk kijkt en hier leest hoe anderen het doen, kan je vast tips vinden om iets tijdsefficiënter te werken?
Geen nutteloze handelingen doen? Geen tijd verspillen aan meer verpakkingen dan nodig is?  Niet te precies lopen afwegen maar wat marge toestaan?
Ale, ik weet niet hoe je't nu doet natuurlijk, maar het verbaast me wel een beetje. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door