Ik heb ook geen enkele ribben maar het probleem om mee te beginnen was dus dat hij een keer de ribben los van elkaar gehaald had.
Dat was mijn basisprobleem, niet het voeren van enkele ribben om mee te beginnen

Moderator: Lizzy
Akeyti schreef: Ja bedankt!Kun je niet een stuk van de lengte van de ribben afknippen? (snoeischaar).
Ik heb ook geen enkele ribben maar het probleem om mee te beginnen was dus dat hij een keer de ribben los van elkaar gehaald had.
Dat was mijn basisprobleem, niet het voeren van enkele ribben om mee te beginnen![]()
Akeyti schreef: Kan ik proberen maar heel lang zijn ze al niet, en maakt dat ze niet gemakkelijker door te slikken?Geen idee. Je hond heeft feitelijk best een aparte manier van het eten van die dingen! Hier beginnen ze serieus aan de uiteinden en werken ze zo hun weg naar het rugdeel en bot en vlees gaat tegelijkertijd naar binnen, zeg maar. Ik kan vanaf hier ook eigenlijk heel moeilijk bepalen hoe eng het is wat hij doet en hoeveel gevaar het op zou kunnen leveren... Hij eet wel heel netjes, dus dat is weer in zijn grote voordeel!
Lizetta schreef: Kimo pulkt ook eerst het vlees ertussen weg en gaat dan rib voor rib apart eten. Ik blijf er altijd bij, maar hij is sowieso een muts met botten. Hij kauwt er daarna gewoon een paar cm af en gaat dan verder. Ik maak me bij hem echt geen zorgen erover, hij zal echt niet proberen dat in een keer naar binnen werken (doet hij met niets!).Zoals jij beschrijft eet mijn meneer dus ook. Okee, ik maak me gewoon dan niet teveel zorgen en zorg er voor dat ik in de buurt blijf. (wat ik sowieso altijd doe als hij eet, zit er altijd als een creep naast te kijken tot hij zijn bordje leeg heeft)
Sverre begint aan een kant en cruncht rustig door. Grote dingen worden keurig in hapklare delen gedaan. Hij is wel een slokop met zachte dingen, maar botten worden keurig gekauwd...
Akeyti schreef: Zoals jij beschrijft eet mijn meneer dus ook. Okee, ik maak me gewoon dan niet teveel zorgen en zorg er voor dat ik in de buurt blijf. (wat ik sowieso altijd doe als hij eet, zit er altijd als een creep naast te kijken tot hij zijn bordje leeg heeft)Dat kan er juist voor zorgen dat ie gaat schrokken he