Moderator: Lizzy
conleeuw schreef: Brokken zijn een prima alternatief (hoe wordt ik populair op Barfplaats.nl) voor mensen die er geen interesse in hebben om uitgebeid op hun honden/kattenvoeding in te gaan.Er is meer tussen hemel en aarde dan brok en barf. Voor diegene voor wie Barf geen optie is om welke reden dan ook (is niet altijd gemakzucht en desinteresse) is er nog zoiets als kvv op de markt.
Nou brand maar los
conleeuw schreef: daar heb jij natuurlijk gelijk in. Veel mensen die ik spreek geven wel af en toe wat aan rauw voer, maar dan gaat het vaker over een beetje hart en natuurlijk KVV. Al onze supermarken hebben een aantal producten in de vriezer voor honden.Precies
oebaya schreef: Met betrekking tot dierenartsen wil ik het gemak waarmee zij brokken geven niet alles goed praten. Maar vergelijk het eens met mensen: is de huisarts de man/vrouw die je een goed dieet kan voorschrijven anders dan wat algemeens? Die verwijst naar een diëtist. Volgens mij ligt daar dan ook nog een beroep te wachten: diëtist voor honden en katten. Zelf ben ik van plan om na mijn studie gedragstherapie een studie over dog nutrition te gaan volgen. Zal uiteindelijk ook wel een brok promotende studie zijn, maar als je meer weet van wat er nu allemaal precies in hondenvoer moet zitten, kan je beter adviseren over een goed vers dieet. over een dieet dat is aangepast voor een te dikke hond, hond met problemen van nieren, pancreas e.d., een dieet voor werkhonden etc. Mijn dierenarts ziet het wel zitten, die heeft haar tentamen diervoer gehaald en sindsdien ook nooit meer naar gekeken.Je koopt het boek nutrient requirements of dogs en je weet wat een hond moet eten. En dit is allemaal gebaseerd op droog voer dat je iedere dag voert. En sorry dat ik het zeg, maar daarmee kun je nog absoluut niet adviseren binnen rauwe voeding. En of daar een beroep ligt te wachten? Ik denk het niet. De info is eenvoudigweg van bijv. dit forum af te halen
gr.
Nicolette
Lizzy schreef: Ik bestrijd ook niet dat er voorlichting nodig is. Ik bestrijd dat de voorlichting gegeven moet worden door dietisten die een brokkenopleiding gehad hebben. Ik bestrijd dat er voor ieder kwaaltje en iedere rashond een ander voertje nodig is. En ik bestrijd ook dat de waardering voor ervaringsdeskundigen heel laag is. Als dat zo zou zijn had ik dit forum 2 jaar geleden al opgedoekt.Lizzy, met alle respect voor je forum (ik ben me goed bewust van de tijd, de energie en ook het geld dat je er insteekt en van je kennis) en het aantal leden, maar afgezet tegen het aantal honden in Nederland is het natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat.